تبیان، دستیار زندگی
با حضور جمعی از مسئولان بسته عاشورایی «شور‌عطش» رونمایی شد و در حاشیه آن نمایشگاهی از پوسترهای عاشورایی و نسخ خطی از شبیه نامه های دوره قاجار برپا شده است که علاقمندان تا 23دی ماه می توانند از آن بازدید کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«شور‌عطش» در بم


با حضور جمعی از مسئولان بسته عاشورایی «شور‌عطش» در شهر بم  رونمایی شد و در حاشیه آن نمایشگاهی از پوسترهای عاشورایی و نسخ خطی از شبیه نامه های دوره قاجار برپا شده است که علاقمندان تا 23دی ماه می توانند از آن بازدید کنند.

بسته عاشورایی «شور‌عطش»

مراسم رونمایی از بسته عاشورایی شور عطش، با حضور حجت ‌الاسلام دانشی امام‌جمعه بم، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده بم در مجلس شورای‌اسلامی، اسماعیل نجار استاندار کرمان، مهندس شایق فرماندار شهرستان بم و جمعی از هنرمندان و شهروندان شهرستان بم از بسته عاشورایی شور‌عطش رونمایی شد.

بسته عاشورایی شور‌عطش که با مشارکت حوزه هنری کرمان و فرمانداری بم تولید‌شده در 4 لوح فشرده جمعاً به مدت 6 ساعت مراسم روزهای تاسوعا و عاشورا و همچنین شب عاشورا و شام‌غریبان به تصویر کشیده است و در شمارگان 4300 بسته منتشر شده است.

تجلیلی از استاد بسطامی، اکران فیلم یک روز زندگی با اسرا ساخته مجید مجیدی و برپایی نمایشگاه پوسترهای عاشورایی از جمله اتقاقات هنری این حوزه بود.

در آستانه اربعین حسینی و سالگرد دلخراش زلزله بم به همت حوزه هنری استان کرمان دفتر بم و با همکاری فرمانداری این شهرستان از تاریخ 5 لغایت 7 دی‌ماه به ترتیب مجالس تعزیه شهادت امام‌حسین (ع)، شهادت حضرت علی‌اکبر (ع) و بازار شام در امامزاده‌ زید شهر بم اجرا شدند. و در آیین اجرای تعزیه شهادت امام‌حسین (ع) بسته عاشورایی «شور عطش» رونمایی شد.

گرامیداشت یاد  زنده یاد بسطامی

هشتمین نشست تخصصی بررسی و تحلیل موسیقی با موضوع سیری بر موسیقی جهان، در سینما اندیشه حوزه هنری کرمان برگزار شد.

در این نشست که جلسه دوم از این دوره بود، به مبحث تاریخ موسیقی جهان در «دوران باروک‌« پرداخته شد.

در پایان شرکت‌کنندگان با پخش یک اثر، با صدای مرحوم ایرج بسطامی‌، یاد روزگاران پرواز زنده یاد ایرج بسطامی و درگذشته گان حادثه دلخراش زلزله بم در را گرامی داشتند.

در نمایشگاه پوسترهای عاشورایی 70 تابلو در ابعاد 50در 70 در معرض دید علاقمندان قرار گرفته و تا 23 دی‌ماه دایر است.نگارخانه مهر بم در خیابان حاف1 ساختمان حوزه هنری کرمان دفتر بم واقع شده است.

 پوستر های عاشورایی در گالری مهر

در این مراسم همچنین نمایشگاه پوسترهای عاشورایی در نگارخانه‌مهر بم افتتاح شد.در این نمایشگاه پوستر های برتر ششمین سوگواره پوستر های عاشورایی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.در نمایشگاه پوسترهای عاشورایی 70 تابلو در ابعاد 50در 70 در معرض دید علاقمندان قرار گرفته و تا 23 دی‌ماه دایر است.نگارخانه مهر بم در خیابان حاف1 ساختمان حوزه هنری کرمان دفتر بم واقع شده است.

سومین نمایشگاه نسخه‌های خطی

سومین نمایشگاه نسخه‌های خطی از شبیه‌نامه‌های دوره‌ی قاجار در نگارخانه مهر کرمان برپا شد.در این نمایشگاه شبیه‌نامه‌هایی از گنجینه‌ خطی کتاب‌خانه‌ی مجلس و کتاب‌خانه‌ ملک از 13 تا 23 دی ماه در نگارخانه مهر کرمان در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.نخستین دوره‌ این نمایش‌گاه، دی‌ماه 1390 در گالری کتاب‌خانه‌ مجلس برگزار شد و برای دومین بار، آذر و دی‌ماه 1391 در گالری فرهنگستان هنر؛ در حاشیه‌ نخستین همایش ملی شبیه‌پژوهی. این مجموعه، شامل 70 تصویر 50* 70 سانتی‌متری از نسخه‌های خطی شبیه‌خوانی‌ست .

فراوری: سمیه رمضان ماهی

بخش هنری تبیان


منبع: حوزه هنری

ایلنا

خبرگزاری مهر