تبیان، دستیار زندگی
مهدی کلهر؛ مشاورسابق رییس جمهوری تاکید کرد: روابط عمومی ها باید با استفاده از شیوه های نوین اطلاع رسانی ( نرم خبر) و گزینش اطلاعات مفید ، عملکرد دولت را با زبان شیوا به مردم ارایه دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلهر:

روابط عمومی ها با گزینش صحیح اطلاعات ،خدمات دولت را تبیین کنند

مهدی کلهر

مهدی کلهر؛ مشاورسابق رییس جمهوری تاکید کرد: روابط عمومی ها باید با استفاده از شیوه های نوین اطلاع رسانی ( نرم خبر) و گزینش اطلاعات مفید ، عملکرد دولت را با زبان شیوا به مردم ارایه دهند.

به گزارش روابط عمومی، وی در همایش «اطلاع رسانی ویژه مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی » درمحل استانداری خوزستان ، افزود: امروز ، عصرارتباطات و به تعبیرکلی تر عصر هنر است و بشر با انبوه داده ها و آبشار اطلاعات مواجه است؛ بنابراین باید اطلاعاتی را برگزنیم که درگوشه قلب مخاطب بنشیند. اطلاعاتی به نفع است که به طبع بنشیند.

وی به عناصر و ارزش های خبری یک رویداد اشاره کرد و گفت : درارتباط با خدمات دولت ، گزارش های توصیفی توام با آمار مقایسه ای ازخدمات زیربنایی و عام المنفعه برای آگاهی مردم ارایه دهید.

وی افزود: در این گزارش ها سعی کنید ارزیابی مردم را ضمیمه کنید؛ مثلا در زمینه احداث بزرگ راه ها و جاده های مواصلاتی درخوزستان ، اظهارات خود مردم و رانندگان نسبت به کاهش ترافیک و تصادفات و منعکس و مستند سازی کنید.

مشاور رسانه ای سابق رییس جمهوری تاکید کرد که روابط عمومی ها درمستند سازی خدمات دولت ، فضای طرح سووال و جواب مردمی را فراهم سازند . پاسخ های شما باید مطبوع باشد .

کلهر گفت : سعی کنید در تشریح عملیات اجرایی و ساخت یک پروژه درقالب گزارش های خبری ، عکس و بنر، تمامی دست اندرکاران آن پروژه به ویژه کارگران را معرفی و از ان ها قدردانی کنید. چون با ایثار کارگران عزیز پروژه های بزرگی اتفاق افتاده است که حرکت یک ملت را به سوی تعالی ضمانت کرده است.

وی افزود: با به تصویرکشیدن این زحمات ، گزارش های خبری شما جذابیت خاصی پیدا خواهد کرد.

کلهر با بیان خاطراتی از بازدید های روستایی خود به اتفاق وزیر وقت کشور در اوایل دولت نهم در خوزستان ( سال 85 ) ، توجهات این دولت را برای زدودن فقر و محرومیت از چهره خوزستان ستود و گفت : چیزی که دراین بازدید ها مایه تعجب بنده و حتی آقای احمدی نژاد نیز شد ، این بود که چگونه ممکن است استانی که پرآب ترین استان کشور و صاحب طلای سیاه است با مشکل کم آبی و سوخت مواجه باشد.

مشاور سابق رییس جمهوری اظهار داشت : دولت نهم از همان ابتدا عزم خود را برای رفع این محرومیت ها درخوزستان جزم کرد و یکی از مصوبات سفر اول این دولت درخوزستان این بود که مصوبه بعداز جنگ تحمیلی که هرگونه احداث صنایع اساسی را بلحاظ وضعیت جنگی منطقه ، منع کرده بود ،لغو کرد .

سید جعفرحجازی استاندار خوزستان هدف از برگزاری این همایش را تاکید برمستند سازی خدمات دولت های نهم و دهم درخوزستان درفاصله سال های 1384 تا 91 عنوان کرد و افزود: باتوجه به اینکه دهه مبارک فجر را درپیش داریم ، همچنین پایان دوره هشت ساله دولت احمدی نژاد ، باید کار متفاوتی در زمینه اطلاع رسانی از خدمات دولت ارایه دهیم .

استاندار خوزستان خطاب به مسوولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی تاکید کرد که باید جمع بندی خوبی ازخدمات دولت به مردم و آیندگان ارایه دهیم .

تنظیم: هومن بهلولی