تبیان، دستیار زندگی
بین دو تیم در یک مجموعه داخل سالن برگزار می شود. هر تیم دارای هفت بازیکن است. وظیفه بازیکنان رساندن توپ به دروازه حریف به وسیله دست می باشد. تیمی که گل بیشتری به ثمر برساند برنده مسابقه محسوب می گردد. مسابقات هند بال آتن 200...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :



هند بال

هند بال بین دو تیم در یک مجموعه داخل سالن برگزار می شود. هر تیم دارای هفت بازیکن است.

وظیفه بازیکنان رساندن توپ به دروازه حریف به وسیله دست می باشد. تیمی که گل بیشتری به ثمر برساند برنده مسابقه محسوب می گردد.

مسابقات هند بال آتن 2004

مسابقات هند بال المپیک آتن در دو مجموعه جداگانه برگزار می گردد. بازیهای مقدماتی از 14 تا 24 آگوست برگزار گردیده و مسابقات نهایی در سالن سرپوشیده مجموعه ورزشی المپیک هلینیکو برگزار می گردد. مسابقات نهایی در 4 روز بین 26 تا 29 آگوست برگزار می شود.

تاریخچه

هند بال به عنوان یکی از قدیمی ترین ورزشها در منابع ذکر شده است. در مطالب هومر بازیهایی بسیار شبیه به هندبال ذکر شده که شکل تاریخچه داشته و به عنوان صورت اولیه بازی هند بال محسوب می شود. علامت دیگر نقش پسری است که بر روی یک ظرف برتری نقش بسته و در منطقه ... یافت شده که توپی در دست دارد و قدمت آن به 3 قرن قبل از میلاد می رسد.

در پایان قرن 19 میلادی هند بال به شکل امروزی خود در دانمارک، آلمان و ... ظهور کرد. هدف بین ورزش ابتدا به عنوان تمرینی بر آن ژیمناستها و بازیکنان فوتبال در حین استراحت بین فصل تلقی می شد. سوئدی ها که نام این ورزش به آنها منسوب است در سال 1910 قوانینی شبیه به فوتبال برای آن تدوین نمودند.

فدراسیون بین المللی هند بال (IMF)، بزرگترین مرجع مسوول در این ورزش، در سال 1946 در ... دانمارک تاسیس گردید.

دو رشته تخصصی هند بال، هندبال ساحلی و هند بال داخلی سالن تعریف شد که رشته دوم در برنامه های المپیک گنجانده شد.