تبیان، دستیار زندگی
ششمین جشنواره رسانه های دیجتیال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره رسانه های دیجیتال برگزار شد

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره رسانه های دیجیتال

ششمین جشنواره رسانه های دیجتیال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی، حسن علیزاده رئیس مرکز توسعه رسانه های دیجیتال شب گذشته در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره رسانه های دیجیتال گفت: ششمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در مهرماه امسال برگزار شد که رکوردهای جدیدی بر جای گذاشت.

وی اظهار داشت: در نمایشگاه امسال بیش از دو میلیون و 700 هزار نفر بازدید کردند و همچنین 70 درصد از بازدیدکنندگان بین 20 تا 40 سال سن داشتند.

علیزاده تصریح کرد: 86 درصد از بازدیدکنندگان نمایشگاه امسال اعلام کردند که از اینترنت و بیش از 52 درصد از خدمات تلفن همراه استفاده می کنند.

رئیس مرکز توسعه رسانه های دیجیتال با اشاره به پخش تیزرهای تبلیغاتی رسانه های دیجیتال گفت: 71 درصد از بازدیدکنندگان نمایشگاه امسال درباره پخش تیزرهای تلویزیونی اظهار داشتند که آنها را دیده اند و اظهار رضایت کردند.

وی گفت: نمایشگاه و جشنواره سال آینده با هدف شناسایی استعدادهای ناب ایرانی در حوزه آماتور برگزار خواهد شد.

همچنین در ادامه این مراسم مهدی اخوان دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: فضای مجازی در داخل کشور ما رشد خوبی داشته است. به عنوان مثال کتابخانه های فیزیکی جای خود را به کتابخانه های دیجیتال می دهند که باعث افزایش سرعت و رشد علم در دنیا می شود.

وی گفت: در داخل کشور تا حدودی در زمینه فضای مجازی دیر شروع کرده ایم اما سرعت توسعه قابل توجه ای داشته ایم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به حمایت از فعالان این عرصه گفت: مرکز توسعه رسانه های دیجیتال لیستی از 100 وب سایت برتر کشور تهیه کنند و ما نیز در شورای عالی فضای مجازی هزینه های میزبانی و پهنای باند این وب سایت ها را به صفر می رسانیم.اخوان گفت: همچنین برای این 100 وب سایت تقریباً محدودیت سرعت را برخواهیم داشت.

وی با اشاره به تولید نرم افزار و بازدید افزود: برای 100 شرکت برتر در این زمینه تسهیلات کم بهره ارائه خواهیم داد.

گفتنی است، در این مراسم از دو طرح شناسنامه شهروند دیجیتال و سرآمدکارت رونمایی شد.

همچنین از نفرات برگزیده ششمین جشنواره رسانه های دیجیتال نیز تقدیر شد.

از خبرگزاری های فارس، ایسنا، مهر و ایکنا نیز به عنوان رسانه های برتر در پوشش اخبار نمایشگاه رسانه های دیجیتال تقدیر به عمل آمد.

تنظیم: هومن بهلولی