تبیان، دستیار زندگی
مدیر آموزش و پرورش كاشان گفت: تحقیق و پژوهش در شرایط امروز باید بنیادی، توسعه ای و كاربردی باشد و منجر به تولید علم شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحقیق و پژوهش باید منجر به تولید علم شود

تحقیق و پژوهش باید منجر به تولید علم شود


مدیر آموزش و پرورش كاشان گفت: تحقیق و پژوهش در شرایط امروز باید بنیادی، توسعه ای و كاربردی باشد و منجر به تولید علم شود.

به گزارش  ،"حسین حنطه ای" در همایش تجلیل از فرهنگیان پژوهشگر كاشان، در كانون جوانه های این شهر افزود: اگر بهترین ایده ها و طرح ها را داشته باشیم ولی راهی برای اجرا و كاربردی كردن آن نداشته باشیم، به نتیجه ای نخواهیم رسید.

وی اظهار داشت: هنوز كار تحقیق و پژوهش به معنی واقعی كلمه و به مفهوم تغییر و تحول، در آموزش و پرورش و نظام آموزشی نهادینه نشده است و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.

به گفته وی، اولین گام برای تحول توسعه گرا در نظام آموزشی ، تغییر نگرش معلمان است. معلم یعنی پژوهش و هنر معلمی در ایجاد روحیه تحقیق و جستجو در خود و در  دانش آموزان است. وی تصریح كرد: جایگاه و شان پژوهشگران هنوز در جامعه ناشناخته مانده است و حتی جوایز و هدایای پژوهشگران با آنچه برای ورزشكاران اتفاق می افتد قابل مقایسه نیست.

اولین گام برای تحول توسعه گرا در نظام آموزشی ، تغییر نگرش معلمان است. معلم یعنی پژوهش و هنر معلمی در ایجاد روحیه تحقیق و جستجو در خود و در دانش آموزان است.

وی تاكید كرد: اگر بخواهیم آموزش و پرورش ما موفق شود، معلمان باید  وارد كار تحقیق و جستجو بویژه تحقیق میدانی شده و كلاس و مدرسه را به كارگاه و آزمایشگاه برای كشف قاعده و تولید علم تبدیل كنند. وی گفت: در طرح تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، حیات طیبه هدف گذاری شده است و حیات طیبه یعنی، سعادت ابدی و لذت جاودان كه در ایمان واقعی و عمل صالح تجلی پیدا می كند.

وی تصریح كرد: اگر علم و ایمان باهم آمیخته شود، مسیر حیات طیبه نمودار می شود كه ثمره آن علی گونه زیستن است كه امروز مورد توجه برنامه های نظام آموزش و پرورش كشور است.

در این همایش از 28 فرهنگی كاشان كه موفق به كسب رتبه های برتر مسابقه و فراخوانهای پژوهشی شده بودند، تجلیل شد.


منبع:خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان