تبیان، دستیار زندگی
اگر شما هم دچار میگرن یا سردرد می‌شوید حتماً می‌دانید که برخی از خوردنی‌ها باعث تشدید مشکل می‌شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میگرن: از این 5 ماده‌ی غذایی بپرهیزید


اگر شما هم دچار میگرن یا سردرد می‌شوید حتماً می‌دانید که برخی از خوردنی‌ها باعث تشدید مشکل می‌شوند.

شکلات سیاه

توجه داشته باشید که شکلات، الکل یا کافئین باعث ایجاد سردردهای شدید می‌شود.

در این مطلب کوتاه شما را با 5 ماده‌ی غذایی آشنا می‌کنیم که امکان بروز سردردهای میگرنی را در برخی افراد بالا می‌برد. با ما همراه باشید.

شکلات سیاه

با وجود این که نتایج برخی از پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که کاکائو با حفاظت از سلول‌های عصبی از سردردهای میگرنی پیشگیری می‌کند اما در همین پژوهش‌ها 22 درصد افراد میگرنی اعلام کردند که مصرف شکلات باعث عود سردردهایشان می‌شود. اگر شما هم از دردهای میگرنی رنج می‌برید در مصرف شکلات سیاه احتیاط کنید. اگر تصور می‌کنید این ماده‌ی غذایی باعث سردرد می‌شود از مصرف آن بپرهیزید.

الکل

الکل باعث افزایش جریان خون در مغز می‌شود و می‌تواند باعث دهیدارته شدن بدن (از بین رفتن آب بدن) شود. به همین دلیل هم باعث سردردهای میگرنی می‌شود.

قهوه

درست است که مصرف میزان کمی کافئین می‌تواند از بروز دردهای میگرنی پیشگیری کند اما حواستان باشد نوشیدن میزان زیادی قهوه و نوشیدنی‌های کافئین دار دیگر باعث سردردتان می‌شود. برای همین توصیه می‌کنیم در مصرف این قبیل نوشیدنی‌ها افراط نکنید.

پنیر

پنیر نیز می‌تواند عاملی برای بروز سردردهای میگرنی شود. هر چه پنیر کهنه تر باشد تأثیر آن نیز بیشتر می‌شود. به خاطر این که میزان تیرامین در پنیرهای کهنه تر بیشتر است و همین ترکیب هم باعث ایجاد سردرد خواهد شد.

درست است که مصرف میزان کمی کافئین می‌تواند از بروز دردهای میگرنی پیشگیری کند اما حواستان باشد نوشیدن میزان زیادی قهوه و نوشیدنی‌های

کافئین دار دیگر باعث سردردتان می‌شود

بستنی خامه ای

در مورد بستنی باید بگوییم خنکی آن باعث سردرد می‌شود نه خامه‌ی آن. حتی کسانی که میگرن ندارند نیز با خوردن یک بستنی کمی سردرد احساس می‌کنند. سرما در افرادی که مستعد میگرن هستند باعث بروز سردرد می‌شود. اگر شما هم میگرن دارید حواستان به سرما باشد.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: plurielles.fr

مطالب مرتبط:

درمان‌هایی برای میگرن

مبارزه با میگرن با مواد غذایی

بخور نخورهای میگرنی

میگرن و تغذیه

گیاهی برای سردردهای بی‌پایان

چاق ها، بیشتر میگرن دارند

غذاهای موثر در ایجاد مشکلات عصبی و روحی

سردردهای ناشی از تغذیه (1)

سردردهای ناشی از تغذیه (2)

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.