تبیان، دستیار زندگی
نوردی شیوه زندگی میلیونها نفر از مردم جهان می باشد. دریا نوردی یکی از ورزشهایی ست که علاقه مندان فراوانی دارد. در ضمن این یکی از ورزشهایی است که در آن سن زیاد مطرح نمی باشد. در واقع هر چه تجربه در این ورزش بیشتر باشد توانایی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :



دریا نوردی



دریا نوردی شیوه زندگی میلیونها نفر از مردم جهان می باشد. دریا نوردی یکی از ورزشهایی ست که علاقه مندان فراوانی دارد. در ضمن این یکی از ورزشهایی است که در آن سن زیاد مطرح نمی باشد. در واقع هر چه تجربه در این ورزش بیشتر باشد توانایی ورزشکار نیز بالاتر می رود.

توضیح

رقابتهای دریا نوردی در مسیرهای آبی برگزار می شود که با نشانگرهای شناور مشخص شده اند. این نشانگرها مشخص کننده مسیری هستند که ورزشکاران باید تکمیل کنند. ورزشکاران نه تنها با رقیبان خود بلکه باید با طبیعت نیز مقابله نمایند.

بازیهای آتن 2004

11رشته دریا نوردی در المپیک 2004 وجود دارد. چهار رشته برای مردان، چهار رشته برای زنان و سه رشته آزاد که در آن مردان و زنان با یکدیگر رقابت می نمایند. رقابتهای دریا نوردی در مرکز دریا نوردی المپیک ... کوزماس از تاریخ 14 تا 28 آگوست 2004 برگزار می شود.

تاریخچه

از زمانهای دور دریا نوردی با تاریخ و فعالیتهای بسیاری از تمدنها گره خورده است. همچنین دریا نوردی نقشی محوری در رشد کشورها و گسترش آنها ایفا می نمود.

اولین مسابقه دریا نوردی که امروزه نیز برگزار می شود، کاپ کومبرلند بود که در 1715 انجام شد. اولین مسابقه بین المللی دریا نوردی در 1851 با نام جام ... بود که پس از آن به افتخار برنده شد... قایقی به نام آمریکا به نام جام آمریکا شناخته شد. دریا نوردی به شکل رسمی در سال 1900 در پاریس جزء بازیهای المپیک قرار گرفت.

یونان در سال 1948 وارد بازیهای دریا نوردی المپیک شد و در رتبه دهم قرار گرفت.

فدراسیون بین المللی دریا نوردی (ISAF) در سال 1906 تاسیس گردید. هم اکنون این فدراسیون دارای 121 عضو می باشد که شامل نیم میلیون دریا نورد می شود.

فدراسیون هلنی دریا نوردی (EIO) در سال 1950 تاسیس شد. امروزه این فدراسیون دارای 167 باشگاه ثبت شده و 15 هزار عضو می باشد.

ورزشکاران

پل الوستروم از کشور دانمارک و برنده 4 مدال طلای المپیک به عنوان قهرمان افسانه ای این رشته مطرح می باشد. او قهرمان 10 دوره جهانی و 6 دوره اروپائی نیز می باشد.

بهترین دریا نوردان یونان عبارتند از:

نیکوس ...، ایلیاس هادجییاولیس و آدیس راپاناکیس