تبیان، دستیار زندگی
به تماشاگران خود به واسطه فنون نادر، نوسان امتیازات و قدرت فراوان هیجان زیادی می بخشد. با توجه به اسناد تاریخی، کشتی در بیشتر تمدنها وجود داشته است. در یونان باستان کشتی یکی از ورزشهای معمول بوده است. کشتی دارای دو رشته است: ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :



کشتی

ورزش کشتی به تماشاگران خود به واسطه فنون نادر، نوسان امتیازات و قدرت فراوان هیجان زیادی می بخشد. با توجه به اسناد تاریخی، کشتی در بیشتر تمدنها وجود داشته است. در یونان باستان کشتی یکی از ورزشهای معمول بوده است.

کشتی دارای دو رشته است: فرنگی و آزاد

در کشتی فرنگی فنون از کمر به بالا اجرا می شوند و فنون کشتی آزاد مربوط به تمام بدن می شود. مسابقات در هر دو رشته به دو زمان 3 دقیقه ای تقسیم شده اند که بینشان 30 ثانیه وقت استراحت وجود دارد.

در طی بازیهای آتن 2004 رقابتهای کشتی در سالن آنولیوسیا برگزار می گردد که دارای گنجایش 9 هزار و صد و پنجاه نفر است. برنامه رقابت در طی 8 روز طراحی شده که از 22 تا 29 آگوست به طول می انجامد.

تاریخچه

تاریخ کشتی مربوط به عهد باستان می شود. کشتی جزء برنامه اولین المپیک تاریخی در 776 سال قبل از میلاد بوده است. همچنین این ورزش در اولین المپیک مدرن در 1896 نیز وجود داشته است. برای یک برهه کوتاه نیز کشتی از برنامه المپیک حذف شد ولی دوباره در سال 1908 کشتی فرنگی جزء ورزشهای المپیک محسوب شده و به همراه کشتی آزاد که در سال 1904 اضافه شده بود جزء رقابتهای المپیک قرار گرفتند.

در سپتامبر سال 2001 میلادی کمیته بین المللی کشتی 2 تصمیم در مورد این ورزش گرفت:

1. اضافه شدن رشته کشتی آزاد برای زنان در المپیک 2004 که در 4 وزن انجام خواهد شد.

2. کم شدن اوزان از 16 وزن به 14 وزن در دو رشته فرنگی و آزاد برای مردان فدراسیون بین المللی کشتی (FILA) در سال 1912 تأسیس گردید.