تبیان، دستیار زندگی
زش جذاب، محرک و بسیار معمول است. ولی برای رقابت در سطوح بالا ورزشکاران باید مهارتهای خود مثل تکنیک، سرعت، ایستایی و رفلکسهای خود را بهبود ببخشند. توضیح تنیس بین 2 و یا 4 ورزشکار انجام می شود. برای کسب امتیاز تنیسور باید با را...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :



تنیس

تنیس یک ورزش جذاب، محرک و بسیار معمول است. ولی برای رقابت در سطوح بالا ورزشکاران باید مهارتهای خود مثل تکنیک، سرعت، ایستایی و رفلکسهای خود را بهبود ببخشند.

توضیح

تنیس بین 2 و یا 4 ورزشکار انجام می شود. برای کسب امتیاز تنیسور باید با راکت خود ضربه ای به توپ بزند که رقیب او نتواند آنرا مهار کند و در زمین حریف بنشیند. برنده بازی کسی است که 3 ست از 6 گیم را برنده شود.

رقابتهای تنیس آتن 2004

در حین این مسابقات رقابتهای تنیس در مرکز تنیس المپیک مجموعه ورزشی المپیک آتن(OAKA) برگزار می شود. رقابتها در یک دوره 8 روزه از 15 تا 22 آگوست انجام می شود. 10 زمین برای این مسابقات در نظر گرفته شده که: زمین مرکزی 8 هزار نفر، زمین 1، 4 هزار نفر، زمین 2، 2هزار نفر و زمینهای 3 تا 9 هر کدام 200 نفر گنجایش تماشاگر دارند.  172 تنیسور زن و مرد در این مسابقات شرکت کرده اند.

مسابقات تنیس المپیک شامل رشته های زیرمی شود:

1. انفرادی مردان

2. انفرادی زنان

3. تیمی مردان

4. تیمی زنان

تاریخچه

در یونان باستان بازی جالبی به نام( اسفیریستیکی) در قرن پنجم قبل از میلاد بازی می شد که طی آن بازیکنان توپهای سبکی را با شانه و یا دست خود می زدند. با توجه به ادبیات موجود این بازی تا حدی شبیه تنیس امروزی بود.

حین سالهای میانی تنیس یک ورزش عمومی برای سطوح بالای جامعه محسوب می شد. این ورزش برای اولین بار در قرن 16 میلادی در انگلستان ظاهر شد، جایی که هنری هشتم قهرمان این ورزش بود.

زمین بازی کلاً از سنگ تشکیل شده بود و به آن زمین تنیس می گفتند.

تنیس در انتهای قرن 16 میلادی تبدیل به ورزشی شد که امروزه آنرا انجام می دهند. در سال 1858 اولین زمین تنیس امروزی در حومه شهر بیرمنگام در انگلستان ساخته شد.

اولین باشگاه تنیس در سال 1872 تأسیس شد. کمی بعد از آن تنس در امپراطوری انگلستان و پس از آن در سراسر دنیا گسترش پیدا کرد. اولین تورنومنت تنیس مردان به نام " تمام باشگاههای انگلیس" در سال 1877 انجام شد. اولین مسابقات تنیس زنان در سال 1884 در همان محل انجام شد.

در 1913 تنیس بسیار معمول شد و اتحادیه های ملی تنیس تصمیم گرفتند که با یکدیگر متحد شوند و فدراسیون بین المللی تنیس را تشکیل دهند. (ITF) فدراسیون جهانی تنیس هم اکنون دارای 200 عضو از سراسر جهان است. تنیس از سال 1896 تا 1924 در بازیهای المپیک گنجانده شد.

ورزشکاران

بهترین تنیسورهای مرد جهان

بیورن بورگ( سوئد)

پیت سمپراس( ایالات متحده)

جان مک انرو( ایالات متحده)

ایوان لندن( چکسلواکی)

استفان ادبرگ(سوئد)

بوریس بیکر(آلمان)

آندری آغاسی( ایالات متحده)

بهترین تنیسورهای زن جهان

مارتینا ناوراتیلوا(ایالات متحده)

کریس اورت لوید(ایالات متحده)

استفی گراف(آلمان)