تبیان، دستیار زندگی
ون ورزشی است که مردان و زنان در هر رده ای و در هر سنی می توانند به آن بپردازند. ولی برای بازی کردن در بالاترین رده ها ورزشکاران باید مهارتهای ویژه، استقامت، قدرت و انعطاف پذیری خود را افزایش دهند. این ورزش در سراسر دنیا و بخص...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :





بدمینتون

بدمینتون ورزشی است که مردان و زنان در هر رده ای و در هر سنی می توانند به آن بپردازند. ولی برای بازی کردن در بالاترین رده ها ورزشکاران باید مهارتهای ویژه، استقامت، قدرت و انعطاف پذیری خود را افزایش دهند.

این ورزش در سراسر دنیا و بخصوص در آسیا گسترش پیدا کرده و به جایی رسیده که در مسابقات مهم تعداد تماشاگران به پانزده هزار نفر هم رسیده است.

در یونان ورزش بدمینتون به شکل قابل توجهی رو به رشد است. در سال 1995 تنها 9 بازیکن رسمی در یونان وجود داشت در حالیکه تعداد آن امروزه به 3500 نفر می رسد.

در حین بازیهای المپیک آتن 2004 پیش بینی می شود که مسابقات بدمینتون با استقبال خوبی مواجه شود. کشورهای مطرح در این ورزش منتخبین خود را پس از 12 ماه انتخاب به این مسابقات می فرستند.

توضیح

بدمینتون توسط 2 و یا 4 بازیکن انجام می شود. و در این المپیک پدیده جالب توجه این است که در یکی از رشته ها در یک تیم دو نفره  یک مرد و یک زن حضور دارند و با تیم مقابل به همین شکل به رقابت می پردازند.

نحوه بازی بدین صورت است که بازیکنان به کمک راکت توپ بردار را به سمت زمین حریف می فرستند و سعی می کنند آنرا در محوطه مشخص به زمین برسانند. برنده بازی تیمی است که دو تیم پانزده امتیازی را برنده شود. در انفرادی زنان هر کدام از گیم ها 11 امتیاز است.

رشته های آتن 2004 شامل رشته های زیر می باشد :

1. انفرادی مردان

2. انفرادی زنان

3. دوبله مردان

4. دوبله زنان

5. دوبله میکس(مردان و زنان)

تاریخچه

اشکال اولیه بدمینتون در چین، هند و یونان بازی می شده است. ولی به هر حال از سال 1860 شیوه ای که بدمینتون امروزه بازی می شود ابداع شد. اولین بار دوک بیفوت در گلوکستر شایر بازی شد و پس از دوک به آنجا لقب خانه بدمینتون دادند.

فدراسیون بین المللی بدمینتون در 1934 با حضور 9 فدراسیون تأسیس شد.

کانادا، دانمارک، انگلستان، فرانسه، ایرلند، هلند، زلانه فو، اسکاتلند و ولز اعضای اولیه این فدراسیون بودند. امروزه تعداد اعضا به عدد 147 رسیده است.

بدمینتون از سال 1992 در المپیک بارسلون به بازیهای المپیک اضافه شد. پس از آن بود که به میزان اعتبار این ورزش در کشورهای آسیایی مثل چین، کره، اندونزی، مالزی  افزوده شد. این پدیده مقارن با پیشرفت این ورزش در انگلستان و کشورهای اسکاندیناوی بود.

در یونان بدمینتون در ابتدا در سال 1980 وارد شد. در آغاز این ورزش توسط دانشجویان دانشگاه دموکریتوس در تریس انجام شد. در 1992 فدراسیون هلنی بدمینتون با حضور 6 باشگاه ورزشی تأسیس گردید. امروزه 3500 ورزشکار در قالب 40 باشگاه  در سراسر یونان به ورزش بدمینتون می پردازند.