تبیان، دستیار زندگی
من ورزش معمول و متداولی است. هاکی ورزشی مفرح برای مردان و زنان در سراسر دنیاست. ولی برای شرکت در مسابقات جهانی باید آمادگی فیزیکی و تیمی لازم را کسب نمود. هاکی بین 2 تیم 11 نفره برگزار می شود. هر بازی به دو نیمه ی 35 دقیقه ای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :



هاکی

هاکی روی چمن ورزش معمول و متداولی است. هاکی ورزشی مفرح برای مردان و زنان در سراسر دنیاست. ولی برای شرکت در مسابقات جهانی باید آمادگی فیزیکی و تیمی لازم را کسب نمود.

هاکی بین 2 تیم 11 نفره برگزار می شود. هر بازی به دو نیمه ی 35 دقیقه ای تقسیم می گردد که یک فرصت استراحت 10 دقیقه ای بین آن گنجانده شده است.

دو رشته برای هاکی موجود است: 1- هاکی داخل سالن 2- هاکی روی چمن

در بازیهای المپیک تنها هاکی روی چمن گنجانده شده است. معمولاً هاکی بر روی چمن انجام می شود ولی در بازیهای المپیک زمین بازی جنس ترکیبی دارد.

بازیهای هاکی آتن 2004

رقابتهای هاکی آتن 2004 در دو زمین در مرکز المپیک هاکی در مجموعه ی ورزشی هلینیکو برگزار می شود.

مسابقات در یک دوره ی 14 روزه  از تاریخ 14 تا 27 آگوست برگزار می گردند. 352 ورزشکار در قالب 12 تیم مردان و 10 تیم زنان در این پیکارها به رقابت می پردازند.

تاریخچه

ورزشی در یونان باستان به نام کریتیزن انجام می شده که بسیار شبیه به هاکی امروزه بوده است. مدرک دال بر این موضوع حکاکی بر روی سنگی تاریخی است که در آتن یافت شده است.

هاکی در انتهای قرن هجدهم میلادی توسط انگلیسی ها به شکل مدرن خود دست یافت و استانداردهای خود را یافت.

اولین هاکی در برنامه ی بازیهای المپیک لندن در سال 1908 قرار گرفت. فدراسیون بین المللی هاکی(FIH) در سال 1924 تأسیس گردید.