تبیان، دستیار زندگی
سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا اعلام کرد: پلیس برای دعوت افراد یا اطلاع رسانی در مورد پرونده آنها ایمیل ارسال نمی‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کلاهبرداری هکرها با نام پلیس؟!


سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا اعلام کرد: پلیس برای دعوت افراد یا اطلاع رسانی در مورد پرونده آنها ایمیل ارسال نمی‌کند.

سرهنگ علی نیک نفس در گفتگو با خبرنگار مهر با هشدار به شهروندان درباره ارسال ایمیل های جعلی با عنوان پلیس اظهار داشت: پلیس هیچگاه از طریق ایمیل تقاضای تغییرات در سیستم یا تغییر نام های کاربری را نمی کند. کلاهبرداران و هکران این گونه ایمیل ها را به اسم پلیس ارسال می کنند. اگر در این ایمیل ها از شهروندان خواسته شده بود که برنامه ای را دانلود کنند، از این اقدام خودداری کنند.

جاسوس-هکرها

وی ادامه داد: بهتر است شهروندان با شک و تردید به این ایمیل ها نگاه کنند و هرگز جواب ایمیل را با replay کردن ندهند چرا که کلاهبرداران و هکران به دنبال به دست آوردن اطلاعات هستند .شهروندان می توانند ایمیل های ارسال شده را از طریق  آدرس cyber@police.ir در اختیار پلیس فتا قرار دهند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ هم از دستگیری 100 تن از اراذل و اوباش و زورگیران پایتخت در راستای اجرای هفتمین مرحله برخورد با مخلان نظم و امنیت خبر داد.  وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح امنیت محله محور که از دقایق ابتدایی صبح سه شنبه عملیات ضربتی پلیس برای هفتمین مرحله برخورد با اراذل و اوباش و زورگیران آغاز شد، گفت: در میان دستگیرشدگان نیز چندین باند زورگیری متلاشی شد، این افراد پس از بازجویی در اختیار مقام قضایی قرار خواهند گرفت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه اکثر این افراد دارای سوابق متعدد کیفری بوده‌اند گفت: ماموران پلیس اسناد، مدارک و فیلم‌هایی از اقدامات مجرمانه این افراد تهیه کرده‌اند که در صورت صلاحدید مقام قضایی می‌توانیم آنان را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه بنا به دستور رییس قوه قضاییه در مورد محارب دانستن افرادی که با استفاده از سلاح سرد زورگیری می‌کنند، گفت: خوشبختانه این طرح با همراهی کامل قوه قضاییه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برخی از پرونده‌ها به صورت علنی از صدا و سیما پخش می‌شود، گفت: مردم تهران بدانند که این طرح‌ها با جدیت ادامه خواهد داشت.

نشان دادن اراذل و اوباش در انظار عمومی بنا بر دستور مرجع قضایی بوده است و باعث می‌شود ابهت پوشالی این اراذل بشکند و مردم نیز بدانند که فرزندانشان در پلیس و قوه قضاییه با جدیت با اراذل و اوباش برخورد می‌کنند

ساجدی‌نیا با بیان اینکه در 50 پرونده این اراذل و اوباش به صورت گروهی فعالیت می‌کردند که شکات زیادی نیز دارند، گفت: این پرونده‌ها مجددا در حال رسیدگی است.

وی در مورد تاثیر گرداندن این افراد در محلات مختلف تهران گفت: از آنجایی که زورگیران و استفاده کنندگان از سلاح سرد به عنوان محارب شناخته می‌شوند، تصور می‌کنیم روند رسیدگی به این جرایم بهتر خواهد بود.

رییس پلیس پایتخت با تاکید بر این که زورگیران و سارقان خشن بدانند که اگر آزاد شوند و مجددا بخواهند به اقدامات خود ادامه دهند با آنان برخورد می‌شود، گفت: نشان دادن اراذل و اوباش در انظار عمومی بنا بر دستور مرجع قضایی بوده است و باعث می‌شود ابهت پوشالی این اراذل بشکند و مردم نیز بدانند که فرزندانشان در پلیس و قوه قضاییه با جدیت با اراذل و اوباش برخورد می‌کنند.

بخش اجتماعی تبیان

منابع : مهرنیوز/ ایسنا