تبیان، دستیار زندگی
Security محدودیت کاربران از اجرای برنامه های تعیین شده (در ویندوز 2000/XP/ME ) این تنظیمات به شما امکان تعیین برنامه ها و فایلهایی را می دهد که کاربران قادر به اجرای آن نیستند . رجیستری را باز کرده و کلید [HKEY_CURRENT_USER/...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محدودیت کاربران از اجرای برنامه های تعیین شده (در ویندوز2000/XP/ME)


این تنظیمات به شما امکان تعیین برنامه ها و فایلهایی را می دهد که کاربران قادر به اجرای آن نیستند .رجیستریرا باز کرده و کلید [HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion /Policies/Explorer]را در آن پیدا کنید .
یک مقدارDWORD جدید با نام""  ایجاد کنید. سپس مقدار آن را برابر با1" قرار دهید تا محدودیت برنامه ها اعمال شده و برای امکان اجرای برنامه ها آن را برابر "0" قرار دهید .
سپس زیر کلید دیگری با نام
[HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion /Policies/Explorer/DisallowRun]ایجاد کرده و برنامه هایی که باید محدودیت در آنها اعمال شوند را تعریف کنید.برای هر برنامه یک مقدار string  ایجاد کنید که مقدار آن برابر نام برنامه مورد نظر شماست
از رجیستری خارج شوید و برای اعمال تغییرات  سیستم را مجددا راه اندازی نمائید .

Registry Settings :

User Key: [HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/
Explorer]

System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/
Explorer] 
Value Name: DisallowRun

توجه :

تغییر در رجیستری می تواند سبب ایجاد مشکلات جدی در ویندوز شود و حتی در برخی مواقع کاربران را وادار به نصب مجدد سیستم عامل می کند.
از این رو به شما کاربر محترم توصیه می کنیم در صورتی که از توانایی و تجربه لازم و نیز اطلاعات کافی در خصوص ویندوز برخوردارنیستید، حتی الامکان از بکار بردن این دستورات خودداری نمائید. شایان ذکر است که ما هیچ تعهدی نسبت به رفع مشکلات حاصله نخواهیم داشت.