تبیان، دستیار زندگی
Windows Explorer < Windows Search بهبود ویژگی های جستجو در ویندوز تغییر نام و آیکون درایو (در تمام ویندوز ها ) با استفاده از این ویژگی می توانید نام و آیکون درایو را که بصورت حرف دیده می شود را تغییر داد . باز کردن پوشه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهبود ویژگی های جستجو در ویندوز

رجیستری ویندوز (Windows Explorer)
تغییر نام و آیکون درایو (در تمام ویندوز ها )
با استفاده از این ویژگی می توانید نام و آیکون درایو را که بصورت حرف دیده می شود را تغییر داد.
 
باز کردن پوشه های ویندوز درStartup(در ویندوزXp)

این گزینه کنترل می کند که آیا ویندوز هر پوشه ای که قبل از آخرینRestartباز بوده مجددا باز کند یا خیر.
حذف پوشهShared Documents ازMy Computer(در ویندوزXP) پوشهShared Documents به کاربران امکان می دهد تا به آسانی فایلها و پوشه های خود را در شبکه Share و مشترک کنند . با استفاده از این تنظیمات می توان آیتمShared Docu,ents را ازMy Computer حذف نمود .
افزایش سرعت دسترسی به فایل هایAVI (ویندوزXP)
هنگامی که شما سعی در باز کردن پوشه ای که محتوی تعدادی فایل مالتی مدیا از نوعAVI می کنید، ویندوز با سرعت پائینی در باز کردن این پوشه مواجه می شود . برای رفع چنین مشکلی می توانید از تنظیمات مربوط به این قسمت استفاده نمائید .
افزودن منو برای گزینه هایMove to a Folder و یا Copy to a Folder(در تمام ویندوز ها)
این ویژگی به شما کمک می کند تا به آسانی و با افزودن دو گزینه منو جدید به  Move to a Folder و یا Copy to a Folder ، کپی و جابجایی فایل ها و پوشه ها را امکان پذیر سازید.
مشاهده فایل های مخفی سیستمی  ( در تمام ویندوز ها )
با استفاده از این گزینه می توان تعیین کرد که آیا هنگام مشاهده فایل ها در Explorer ، فایل ها بصورت مخفی باشند و یا مشاهده شوند .
مشاهده دستور Encryption در منوی زمینه ( در ویندوز2000/XP)
ممکن است ترجیح دهید تا با قرار دادن گزینه هایEncrypt و یاDecrypt به منوی زمینه اصلی که با راست کلیک کردن فعال می شود ، دسترسی به این فرامین را آسان تر نمائید .
مشاهده برنامه ها در لیست... Open With(در تمام ویندوزها)
این تنظیمات به شما کمک می کند که تصمیم بگیرید کدام برنامه در لیست ... Open With نشان داده شود .
تعیین گزینه هایUnknown File Type( در تمام ویندوز ها )

این تنظیمات به شما امکان می دهد تا یک توصیف و برنامه ای که فایل هایی با یک پسوند ناشناخته را اجرا می کند ، را تعیین کنید .
مشاهده گزینه Send to( در تمام ویندوز ها )
با استفاده از این گزینه می توانید تعیین کنید که آیا با راست کلیک کردن یک فایل و یا پوشه گزینهSend to در منوی زمیژنه دیده شود یا خیر .
افزودن گزینهExplorer From Here به هر پوشه (در تمام ویندوز ها )
با راست کلیک کردن در هر پوشه ای ، گزینه ای برای شما نشان داده می شود که می توانید هر پوشه ای را بصورتExplorer باز نمائید .

حذف آیتمهای دلخواه از منوی زمینهNew( در تمام ویندوز  ها )

هنگامیکه درDesktop و یا در هر فضای خالی راست کلیک کنید ، گزینه ای با نامNewنمایان می شود که در آن لیستی از آیتمهایی است که می توانید آنها را انتخاب کنید . با استفاده از این ویژگی می توانید منوی مزبور را کنترل کنید .