تبیان، دستیار زندگی
Files system < Windows نگهداری Error Checking and Defragmentation Settings فایلها و میانبر ها Files and Shortcut Settings تغییر نام درایو و آیکون ( در تمام ویندوز ها ) با استفاده از این ویژگی می توان نام و آیکون نشان دهن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

Files system

رجیستری ویندوز (Files system)
تغییر نام درایو و آیکون ( در تمام ویندوز ها )
با استفاده از این ویژگی می توان نام و آیکون نشان دهنده یک درایو را تغییر داد .

تغییر ویژگی فایل برای پوشه های System( ویندوز95/98/ME/2000/nt)
بطور معمول در سیستم ویندوز از ویژگی فقط خواندنی برای تعیین اینکه آیا یک پوشه سفارشی شده است یا خیر استفاده می شود . این کار ممکن است در ذخیره فایل ها شما را با مشکلاتی مواجه کند و برخی از برنامه ها امکان حذف این ویژگی را ندارند . اما با استفاده از این ویژگی می توانید ویندوز را مجبور به استفاده از ویژگیSystem ای دیگری نمائید .

فعال کردنSharing SecurityوAdvanced File System(ویندوزXp Profesional)
از این روش برای فعال کردن توانیی کنترل سطح دسترسی در فایل های محلی و مشترک کردن آنها استفاده می شود .

تغییر نرم افزار های پیش فرض هارد دیسک ( تمام ویندوز ها )
این بخش نوع ابزار مربوط به مدیریت دیسک که شاملBackup ,Defrag,repair وCleanupویندوز می باشند را کنترل می کند . تغییر این مقادیر برنامه های پیش فرضی را که به هنگام راست کلیک کردن یک درایو درMy Computer و انتخابProperties>Tools فعال می کند را تغییر می دهد .

ناتوانی ویندوزNT در باز کردن فایل هایی با حجم زیاد (ویندوزNT)
هنگامی که برنامه ای سعی در باز کردن فایلی با حجم بیشتر از100 MBرا دارد ، درخواست ممکن است با یکی از پیامهای خطای زیر مواجه شود : و یا .
از این ویژگی می توان برای رفع مشکلات استفاده کرد .

مشاهده نام فایل ها و پوشه ها به شیوه صحیح ( در ویندوز95/98/ME)
در برخی از نسخه های ویندوز ممکن است شما نام فایل ها و پوشه ها را با حروف بزرگ بنویسید تا بتوانید آنها را راحت تر از بقیه تشخیص دهید . اما وطندوز این حالت را در نظر نمی گیرد . بعنوان مثال در صورتی که نام پوشه بصورت "C:/ALI"نوشته شود تبدیل به "C:/Ali"می شود. با استفاده از این ویژگی می توان تنظیمات مزبور را غیر فعال کرد .

تغییر سطوح دسترسی به فایل ها و پوشه هایNTFS  در هنگام Copy  و یا Move (ویندوز NT/2000/XP)
هنگامی که فایل یا پوشه ای را به محل دیگریCopyو یاMove می کنید  آبجکت ، سطوح دسترسی پوشه جدید را به ارث می برد .با استفاده از این ویژگی ویندوز مجبور به حفظ سطوح دسترسی اولیه می شود .

راه اندازی اتوماتیکCD-Romو یآDVD-ROM ( در تمام ویندز  ها )
با این شیوه می توان حالت اتوماتیک لود شدن یکCD را در هنگام قرار گرفتن در سیستم فعال و یا غیر فعال نمائید .

فعال کردن پشتیبانی از 48-bit LBA برای درایو های بزرگ (در ویندوز2000/XP)
بطور پیش فرض ویندوز2000باService pack 2 و یاXPو نسخه های قدیمی ویندوز از برای هاردهای بزرگ تر از137GB تعریف شده در پشتیبانی نمی کنند .
غیر فعال کردن CD Burning( در ویندوزXP)
این حالت از غیر فعال کردن استفاده از اعمال ذخیرهCDدر ویندوز ممانعت بعمل می آورد .
غیر فعال کردن RecycleBin( ویندوز 98/ME/2000/XP)
از این ویژگی برای غیر فعال کردن RecycleBin استفاده می شود .در واقع این روش همانند پائین نگه داشتن کلیدShift در هنگام حذف فایل ها عمل می کند . 

غیرفعال کردن ویژگیEncryption(محافظتی ) در کپی فایل ها به یک سرور ( در ویندوز2000)
با این ویژگی هنگام کپی فایل های(Encrypting File System (EFS محافظت شده به یک سرور قالب بندیEncryptآنها به کپی فایل موجود در سرور اعمال نمی شود .از این رو می توانید فایل ها را در یک سرور مرکزی و در وضعیت غیر محافظتی برای دیگران Share کنید .