تبیان، دستیار زندگی
Taskbar< Windows  وStart Menu تعیین مدت زمان پاسخگویی به عمل Hang کردن سیستم ( تمام ویندوز ها ) تنظیمات مزبور مدت زمان انتظارHang کردن سیستم را قبل از آنکه برنامهTask Manager آن را بطور اتوماتیک پایان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعیین مدت زمان پاسخگویی به عمل Hang کردن سیستم ( تمام ویندوز ها )

رجیستری ویندوز  (Taskbar < Windowsو Start Menu)
تنظیمات مزبور مدت زمان انتظارHang کردن سیستم را قبل از آنکه برنامهTask Manager آن را بطور اتوماتیک پایان دهد ، تعیین می کند .

پایان اتوماتیک برنامه هایی که در اجرا دچار مشکل شده اند ( تمام ویندز ها )
با فعال شدن این ویژگی ، ویندوز بدون پرسیدن سوال از کاربر اقدام به بستن سریع برنامه هایی می کند که در هنگام اجرا با مشکل مواجه شده اند .
تغییر تنظیماتLog off وShut down( ویندوزNT/2000)
با استفاده از این تنظیمات می توان نوع عملی را که سیستم باید در هنگام اجرای فرمانlog offو یاShut down اجرا کند را تعیین کرد .
فعال کردن عمل Reboot سریع ( ویندوزNT /2000 )
با استفاده از این تنظیمات کاربران می توانند بدونShut down کردن و به سرعت عمل راه اندازی مجدد سیستم را اجرا کنند .پس از اجرای این تنظیمات از کلیدهایShift+Ctrl+Alt+Delete برای خروج سریع استفاده کنید.
مدیریت اجرای برنامه ها در Start up ویندوز (در تمام ویندوز ها )
هر زمان که ویندوز شروع به کار می کند ، می توانید برنامه هایی را اجرا کنید . در صورتی که درStartup سیستم شما برنامه هایی بطور اتوماتیک اجرا می شوند که هنگام کار با سیستم از آنها استفاده نمی کنید ، می توانید با استفاده از این تنظیمات آنها را حذف نمائید.
خواندن متغیر های محیطی فایلAutoexece.bat (ویندوز NT/2000/XP)
با فعال شدن این مقدار ، متغیر های موجود در فایلAutoexec.batتجزیه شده و در محیط کاربر جاری وارد می شوند.
کنترل بارگذاریWindows Desktop (در ویندوز 98/95)
بطور اتوماتیک و پیش فرض(Windows Desktop(GUI درStartup ویندوز راه اندازی می شود .با استفاده از این کلید می توان تعیین کرد که آیاGUIبطور پیش فرض بارگذاری شود یا اینکه به حالتMS-DOSوارد شود .

امکان بوت شدن نسخه قبلی سیستم عامل ( در ویندوز95/98/ME)
ادر صورتی که اقدام به Upgrade ویندوز خود نمائید ، بطور معمول و با فشار دادن کلیدF4قادر به بوت کردن نسخه قبلی ویندوز هستید .
تغییر زمان نمایش لیست راه اندازی (ویندوزXP/2000/NT)
تنظیمات مزبور مدت زمان توقف 30 ثانیه پیش فرضی را که در هنگام راه اندازی سیستم برای نمایش لیست انتخاب حالات مختلف راه اندازی نشان داده می شود را تعیین می کند .
غیر فعال کردن تنظیمات ذخیره در هنگام خروج ( تمام ویندوز ها )
هنگام خروج از ویندوز بطور معمول محیطDesktop ذخیره می شود . از جمله موقعیت نمایش و دیگر پارامتر های آیکون ها . این تنظیمات ذخیره تغییرات در پارامتر های آیکون ها را غیر فعال کرده و به شما امکان می دهد تا یک محیط ساختار بندی شده را حفظ کنید .
کنترل اجرای اتوماتیکScandisk( در ویندوز 95/98/ME)
هنگامیکه به شیوه نادرستی از ویندوز خارج می شوید و یا کلید برق سیستم را قطع می کنید ، در مرحله بعدی راه اندازی سیستم برنامهScandisk را اجرا می کند .با استفاده از این تنظیمات می توان نحوه اجرای برنامهScandisk را غیر فعال کرده و یا اجرا آن را منوط به اجازه از سوی کاربر نمود .
مشاهده منویBoot ویندوز  (95/98/ME)
در ویندوز بطور معمول منویBoot نشان داده نمی شود ، مگر آنکه در طول عمل بوت کلیدی فشار داده شود .( کلیدF8) در ویندوز95 و کلیدCtrl در ویندوز 98 وME) . این منو کاربر را قادر به انتخاب نوع دیگری از بوت می کند.از جملهCommand Prompt only و یاSafe Mode

مشاهده صفحه گرافیکی ویندوز در طول بارگذاری(در ویندوز 95/98/ME)
این وضعیت برای حذف دکمه All Programs که لیستی از برنامه های نصب شده را نمایش می دهد ، استفاده می شود .

غیر فعال کردن توانایی صرفنظر کردن از اجرای برنامه ها درStartup( در ویندوزXP/2000/NT)

بطور معمول با پائین نگه داشتن کلیدShiftدر طول بارگذاری سیستم می توان از اجرای برنامه های موجود درStartup صرفنظر کرد. با اجرای این تغییرات توانایی مزبور غیر فعال می شود.

قطع برق کامپیوتر بعد ازShutdown (در ویندوز NT/XP/2000)
با این تنظیمات برق کامپیوتر و اینکه آیا بعد از اتمام فرایندShutdown بطور اتوماتیک برق کامپیوتر قطع شود یا مجددا راه اندازی شود کنترل می شود .

غیر فعال کردن ایجاد نسخه پشتیبان مناسب (NT/2000/XP)

تنظیمات مزبور به شما امکان غیر فعال کردن ایجاد ساختار بندیLastKnowGood از ویندوز را می دهد که در واقع ک÷ی از ساختار بندی است که بعد از هر بار عمل راه اندازی موفقیت آمیز سیستم ذخیره می شود .

استفاده ازCtrl+Alt+Delete برایRestart کامپیوتر (در ویندوز3.1/95/98)
بطور معمول با فشار دادن کلید هایCtrl+ALt+Delete لیست فایلهای در حال اجرا نمایش داده می شود . با استفاده از این ویژگی ترکیب کلیدهای مزبور عمل را ه اندازی مجدد سیستم را به اجرا در خواهد آورد .

تغییر صفحه StartupوShutdown (در ویندوز 95/98/ME)

در ویندوز برای ساخت صفحاتStartupوShutdownشیوه خاص و خسته کننده ای وجود دارد . خوشبختانه با قرار دادن این تصاویر با تصاویر مورد نشظرتان انجام چنین کاری آسانتر می شود .