تبیان، دستیار زندگی
زمان اختتامیه جشنواره رسانه‌های دیجیتال مهدوی، نهم ربیع‌اول همزمان با آغاز امامت حضرت مهدی (عج) اعلام شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نهم ربیع‌الاول؛

زمان اختتامیه جشنواره رسانه‌های دیجیتال مهدوی

جشنواره رسانه‌های دیجیتال مهدوی

زمان اختتامیه جشنواره رسانه‌های دیجیتال مهدوی، نهم ربیع‌اول همزمان با آغاز امامت حضرت مهدی (عج) اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی، جشنواره رسانه‌های دیجیتال مهدوی از 15 تیرماه سال جاری همزمان با میلاد امام زمان(عج) آغاز شد. دبیرخانه جشنواره در دانشگاه امام صادق(ع) واقع شده است چرا كه حضور دانشجویان و استادان برای پیشبرد فعالیت‌های جشنواره بسیار ضروری به نظر می‌رسید به همین سبب در ایام تابستان و تعطیلی دانشگاه، دبیرخانه جشنواره بیشتر بر روی فعالیت‌های فیزیكی متمركز و آغاز فعالیت‌های محتوایی را به آغاز فعالیت دانشگاه موكول كرده بود.

بصورت مشخص از 15 شهریورماه سال جاری اقدامات محتوایی و اطلاع‌رسانی جشنواره آغاز شد و در حال حاضر نیز این فعالیت‌ها ادامه دارد. جشنواره رسانه‌های دیجیتال مهدوی از سوی مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می‌شود.

گفتنی است، جمع‌آوری آثار تا 15 دی‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و پس از داوری اولیه و بررسی آثار رسیده، آثار دارای شرایط جهت داوری به كمیته داوری جشنواره تحویل داده می‌شود. پیش‌‌بینی‌ می‌شود كه برگزاری اختتامیه جشنواره در 9 ربیع الاول همزمان با آغاز امامت حضرت مهدی(عج) باشد. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اینترنتی این جشنواره به نشانی mahdavi.saramad.ir مراجعه كنند.

هدف از برگزاری جشنواره، آگاه‌سازی و ارتقای سطح بصیرت و معرفت نسبت به وجود مقدس حضرت صاحب‌الزمان(عج)، موضوع مهدویت و جامعه‌ مهدوی با تمركز بر مقوله‌ تغییر وضعیت موجود و با سه دیدگاه دفاع فرهنگی، مقاومت فرهنگی و تهاجم فرهنگی است.

مهمترین اهداف این جشنواره را می‌توان به جریان‌سازی و زمینه‌سازی برای تولید و توسعه محصولات فاخر در حیطه، فرهنگ مهدوی در عرصه دیجیتال، ایجاد جایگاهی سالانه برای ارزیابی رسانه‌های دیجیتال فعال در عرصه مهدوی، شبكه‌سازی و انسجام میان ناشران دیجیتال و فعال فضای مجازی داخل و خارج كشور و فراهم‌كردن زمینه لازم برای تحقق جنبش نرم‌افزاری در حوزه محتوایی با موضوع مهدویت و ایجاد یك بانك اطلاعاتی از متخصصان عرصه مهدویت در فضای مجازی اشاره كرد.

جهت‌دهی و جریان‌سازی تولیدات دیجیتال با موضوع مهدویت براساس اندیشه‌های ناب شیعی، پاسخگویی به جامعه مخاطب در فضای مجازی و شناساندن فرهنگ مهدوی، مرتفع نمودن شبهات وارد شده از سوی دشمنان به فرهنگ مهدوی و جامعه مهدوی، صادر كردن فرهنگ عالیه شیعی و موضوع مهدوی به مخاطبان جهانی از دیگر موارد است كه می‌توان در اهداف این جشنواره به آن اشاره كرد.

تنظیم: هومن بهلولی