تبیان، دستیار زندگی
رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: باید شایعه‌ها و حاشیه‌های اطراف فدراسیون فوتبال را تمام کنیم و مشکلات را در داخل مجمع حل کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عابدینی: با تغییرات مخالفم


امیر عابدینی درباره انتقادهایی که این روزها از فدراسیون فوتبال و شخص علی کفاشیان مطرح می‌شود و نیز شایعه‌ای که درباره استعفای رییس فدراسیون مطرح شده بود، گفت: دیگر باید شایعه‌ها و حاشیه‌ها را تمام کنیم و مشکلات را در داخل مجمع حل کنیم. هرچه باید می‌شد شد، هرچه باید می‌گفتیم، گفتیم. اکنون دیگر باید از فدراسیون حمایت کنیم و درباره مسائل در مجمع تصمیم بگیریم.


امیر عابدینی

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا با تغییرات در فدراسیون موافق است یا خیر گفت: من با تغییرات خارج از مقررات فوتبال مخالفم، به نظر من تغییرات در قالب مقررات داخلی فوتبال معنی دارد. مجمع حق دارد رییس فدراسیون را برکنار کند. خود رییس هم می‌تواند شخصا استعفا دهد یا حتی مجمع می‌تواند از رییس درخواست کند که از کارش کناره بگیرد. رییس فدراسیون می‌تواند برخی از اعضای فدراسیون را تغییر دهد. همچنین هیات رییسه سازمان لیگ توانایی تغییر رییس این سازمان را دارد. این تغییرات همه در قالب مقررات فوتبال هستند.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال همچنین در پاسخ به این سوال که آیا با رفتن کفاشیان مشکلات فوتبال حل می‌شود یا خیر گفت: به نظر اساسنامه باید تغییر کند و اختیارات رییس فدراسیون به گونه‌ای شود که بتواند توقعاتی را که از او می‌رود برآورده کند. دست رییس فدراسیون برخی جاها بسته است. این مسئله شامل مجمع هم می‌شود. به عقیده من مجمع فدراسیون فوتبال تعادل ندارد و باشگاه‌ها در آن در اقلیت هستند. خیلی جاها از جمله آیین‌نامه‌های کمیته انضباطی، بازیکنان و... ایراد دارد و باید حل شود. مجمع فدراسیون باید جلسه‌ای تشکیل دهد و برای این مسائل راهکاری بیندیشد.

عابدینی همچنین گفت: خود من با برگزاری مجمع فوق‌العاده موافقم و جزو کسانی هستم که درخواست برگزاری این مجمع را داده‌ام.

ما هیچ دعوایی با قانون نداریم بلکه تمام دعوای ما با بی‌قانونی و بی‌لیاقتی است. معتقدم که کفاشیان فرد توانمندی است اما برخی عناصر در فدراسیون فوتبال بضاعت کار در اینجا را ندارند. تعدادشان هم بسیار بسیار کم است.

برخی از کارشناسان فوتبال ایران معتقدند که بخشی از فشارهای وارده به رییس فدراسیون از سوی امیر عابدینی هدایت می‌شود. وی در واکنش به این ادعا گفت: بهتر است پاسخ این مسئله را از خود کفاشیان بپرسید. من برای این افراد جوابی ندارم اما همین قدر می‌گویم که اصلا اعتقادی به تعویض رییس فدراسیون در مقطع کنونی ندارم. من به وجود برخی عناصر در فدراسیون فوتبال انتقاد دارم و معتقدم که آن‌ها باید تغییر کنند تا فدراسیون کارآمدتر شود. اکنون فوتبال ما مشکلات خاصی دارد که به خاطر حضور همان عناصر است.

امیر عابدینی

وی همچنین گفت: ما هیچ دعوایی با قانون نداریم بلکه تمام دعوای ما با بی‌قانونی و بی‌لیاقتی است. معتقدم که کفاشیان فرد توانمندی است اما برخی عناصر در فدراسیون فوتبال بضاعت کار در اینجا را ندارند. تعدادشان هم بسیار بسیار کم است. کفاشیان باید با شجاعت این افراد را تغییر دهد چون ممکن است این افراد در جای دیگر مفید باشند اما در جایی که اکنون هستند هیچ فایده‌ای ندارد.

مدیرعامل باشگاه داماش همچنین با بیان اینکه در جام حذفی به قهرمان فکر نمی‌کند گفت: ما به این می‌اندیشیم که جام حذفی فرصت خوبی است تا ما بازیکنان جدید‌مان را بشناسیم و آن‌ها هم با سایر بازیکنان خود را انطباق دهند. در بازی قبلی‌مان که‌ به بسیار خوب عمل کرد و در بازی آینده هم احتمالا ابوذر رحیمی به ما اضافه می‌شود.

بخش ورزشی تبیان


منبع: ایسنا