تبیان، دستیار زندگی
تمام اختلافات فدراسیون فوتبال
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمام اختلافات فدراسیون فوتبال

دایی و کفاشیان

آذرماه 1386 وقتی علی کفاشیان به عنوان کاندیدا توری تک نفره وارد عرصه انتخابات شد هیچکس فکر نمی کرد او به بتواند نزدیک به شش سال ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده بگیرد. 4 سال ریاست در فدراسیون فوتبال او را در صدر اخبار قرار داد و او علاوه بر سیاست خنده فریاد از بی علاقه بودنش به فوتبال سر می داد و عنوان می کرد در انتخابات بعدی شرکت نخواهد کرد اما این اتفاق نیفتاد و در ادامه زمانی که لیوان را در دست خود دید از حضور و ادامه در ماندن در فوتبال استقبال کرد. اما کفاشیان در این سالها اختلافات و درگیری های فراوانی را تجربه کرد تا بیش از گذشته متوجه شود که حضور در فوتبال سخت تر و مشکل تر از دو و میدانی است!

اولین درگیری کفاشیان با سرمربی وقت تیم ملی بود که خود کفاشیان در انتخاب و اخراجش از تیم ملی کمترین نقش را داشت و باعث شد تا مدت ها سوژه رسانه های نوشتاری شود. علی دایی که به یک باره به جای افشین قطبی سرمربی تیم ملی شد تا تیم ملی را در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی هدایت کند در یک شب تلخ به عربستان باخت تا همان شب حکم اخراجش صادرش شود تا جرقه اولین اختلاف جدی فدراسیون کفاشیان زده شود.

اختلاف دایی و علی کفاشیان به جایی رسید که کمیته انضباطی فدراسیون وارد ماجرا شد. دایی اعتقاد داشت که فدراسیون به تعهدات مالی خود پایبند نبوده اما رئیس فدراسیون یک بار در برنامه 90 به طور غیرمستقیم گفت که انتخاب و برکناری دایی با نظر او صورت نگرفته. اما این برای دایی قابل قبول نبود به همین دلیل، بعد از اینکه با پرسپولیس نتایج قابل قبولی گرفت، مطالبات خود را از فدراسیون درخواست کرد.

مهدی تاج نفر بعدی بود که اختلافات فراوانی با علی کفاشیان پیدا کرد و مصاحبه های فراوانی در زمان حضور مهدی تاج در فدراسیون علیه یکدیگر مطرح می کردند. مهدی تاج معتقد بود استقلال یکی از نقاط ضعف فدراسیون فوتبال بوده و مجموعه تحت نظارت کفاشیان نتوانسته است مستقل عمل کند.

بعد ها دایی درباره اختلافاتش با کفاشیان گفت: کفاشیان از خودش قدرتی ندارد و تنها اسمش رییس فدراسیون است و تصمیمات از جای دیگری گرفته می‌شود. دایی با کنایه بیان کرده بود کفاشیان نمی‌تواند به خاطر ضعف مدیریتیش یک لیوان آب هم دستش بگیرد و در گرفتن پول خود از فدراسیون نیز به مشکل خورده بود. کفاشیان نیز به مانند خود دایی صحبت‌هایی را مطرح کرده بود که همه از آن مطلع هستند.

"این بی در و پیکر ترین فدراسیون فوتبال تاریخ است" پس از درگیری علی دایی، پروین و علی کریمی با مطرح کردن چنین جملاتی انتقادات فراوانی را از نحوه مدیریت کفاشیان مطرح کردند که باعث شد تا علی کریمی در مقطعی به تیم ملی دعوت نشود تا فوتبال ایران روزهای ملتهبی را تجربه کند.

مهدی تاج نفر بعدی بود که اختلافات فراوانی با علی کفاشیان پیدا کرد و مصاحبه های فراوانی در زمان حضور مهدی تاج در فدراسیون علیه یکدیگر مطرح می کردند. مهدی تاج معتقد بود استقلال یکی از نقاط ضعف فدراسیون فوتبال بوده و مجموعه تحت نظارت کفاشیان نتوانسته است مستقل عمل کند.

انتخابات فدراسیون فوتبال درگیری جدیدی را برای کفاشیان با وزارت ورزش بوجود آورد. اختلافی که تاکنون نیز توی ذوق می زند و وزارت ورزش به دلیل انتخاب نشدن گزینه خود کوچکترین کمکی به فدراسیون کفاشیون نمی کند. شابد اگر امیر عابدینی و حمایتش از کفاشیان نبود او مقابل گزینه دولتی مغلوب می شد اما او بر خلاف شکست های فوتبالی اش در انتخابات پیروز شد تا او همچنان روزهای شادی را تجربه کند و به مسیر خود ادامه دهد.

حسین جباری

بخش ورزشی تبیان