تبیان، دستیار زندگی
زندگی زیباست به خاطر آرزوهای دراز و عادتهای غلط ،خودتان را از درک زیبایی های آن غافل نکنید. تا جوانید لحظات خوشی را در کنار همسرتان سپری کنید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همسرتان همیشه نو عروس می‌ماند


زندگی زیباست نه به خاطر آرزوهای دراز و عادتهای غلط ،خودتان را از درک زیبایی های آن غافل نکنید. تا جوانید لحظات خوشی را در کنار همسرتان سپری کنید.

همسر، خانواده

همین ایامی که به خاطر مشغولیت زیاد از گذشت آن غافلید، بهترین روزهای زندگی شماست . این بهترین روزها را از دست ندهید. چرا کارتان را انقدر توسعه داده اید که روی همه زندگی شما سایه انداخته و شما را از عزیزانتان غافل کرده است؟

هر چه می خواهید برای آن تلاش کنید. اما کمی معتدل تر و با حواس بازتر حرکت کنید تا چیزهای دیگر را از دست ندهید.

در رانندگی، آن لحظاتی که باید پشت چراغ قرمز بایستیم یا آن لحظاتی که باید با سرعت کم حرکت کنیم، در مقایسه با کل زمانی که صرف رانندگی می کنیم، ناچیزند. اما گاهی غافل می شویم و این زمان ناچیز را صرف رعایت مقررات نمی کنیم آنگاه یک عمر پشیمانی به وجود می آوریم. زندگی هم گاهی همینطور است. گاهی در بین کار، با یک تلفن چند دقیقه ای می توانید از والدینتان احوالپرسی کنید. والدین شما به همین چند لحظه احوالپرسی خوشحال می شوند و محبت شما را درک می کنند.

شب، فقط ده دقیقه وقت، صرف گفتگو یا قصه خواندن و نوازش کردن برای فرزند کوچکتان کنید، و با این ده دقیقه از ایجاد فاصله و بیگانه شدن شدن با فرزندتان جلوگیری کنید.

یک وقت به خود می آیید می بینید همسرتان دیگر آن توجه و محبت قدیم را نسبت به شما از دست داده است. دیگر مثل گذشته ها از حرفهای قشنگ شما به وجد نمی آید آخر خیلی وقت است که از او غافل بوده اید و حرفی بین شما نبوده یا اگر بوده انتقاد و دعوا بوده. فرزندتان هم قد کشیده و دیگر از آن شیرین زبانی ها و سایز کوچکش خبری نیست ولی شما تمام کودکی اش حوصله نداشتید . وقت نداشتید.

چرا تمام وقتی هم که در خانه هستید به سرگرمی های مورد علاقه خودتان مشغول می شوید و از بودن در کنار خانواده چیزی را درک نمی کنید؟ نوجوان شما دنیای بسیار زیبایی دارد گاهی وارد دنیای او شوید. بعدها این خاطرات، شیرین ترین خاطرات زندگی شما می شود. اینهمه که شبها به مسائل کاری فکر می کنید، و حوصله هیچ چیز را ندارید، چه چیز عایدتان می شود؟ لااقل وقتی در خانه هستید واقعا حضور داشته باشید. فکر نکنید فقط الان حوصله ندارید، آنها که حوصله ندارند و دائما در فکرند همیشه همین طوری اند. اگر این طور نیست همین حالا نشان دهید. اگر نمی توانید همیشه نمی توانید.

والدینتان را دریابید

معمولا مردها نسبت به والدینشان کم لطف ترند و همیشه مشغله های کاریشان را بهانه می کنند. مادر شما مثل شما به خاطر کارهای زیاد شما را فراموش نکرده و چشم انتظارتان است. چند روز است به او سر نزده اید؟ لازم نیست حتما به همراه خانواده و در یک شب خاص به مادرتان سر بزنید .همین امروز وقتی می خواهید به خانه بروید اگر نزدیک هستید نیم ساعتی به مادرتان سر بزنید.

پدرتان اگر چه مثل مادرتان به روی خودش نمی آورد از دیدن شما خوشحال می شود. این خوشحالی ها را از آنها دریغ نکنید

همسرتان همیشه یک نوعروس است مادامی که شما مثل تازه دامادیتان به او محبت و توجه داشته باشید و بچه ها عاشق شما هستند مادامی که با آنها بازی کنید و اوقاتی را صرف توجه به ایشان نمایید

تا همسرتان دوستتان دارد ...

زمانی که دارید تمام تلاشتان را می کنید تا همسرتان را قانع کنید با زیاد کار کردن شما یا با دیر رفتنتان به خانه موافقت کرده و به این وضعیت عادت کند، یک لحظه هم به این فکر کنید شاید این مسئله به صلاح خودتان هم نباشد. تا زمانیکه به بودن در کنار شما علاقه دارد، برای شما همسر خوبی خواهد بود. زمانی که این احساس و علاقه را در وجود او بکشید تبدیل به کارمندی خواهید شد که فقط باید مخارج زندگی را تامین کند. با این دوری جستن ها، از زندگی عاطفی همسرتان بیرون خواهید رفت و دلسوزی و مراقبت عاطفی او را از دست خواهید داد. برای یک مرد هیچ چیز بدتر از این نیست که خانواده اش حضور او را در خانه تحمل کنند.

به آینده هم توجه داشته باشید به روزهایی که جوانی که کم کم از دست می رود و نیازتان به محبت همسر و فرزندان بیشتر می شود. از زندگی پدربزرگهایی که هیچ اهمیتی در خانه ندارند عبرت بگیرید. این بی محبتی برای خیلی ها در روزهای میانسالی و کهنسالی گران تمام می شود.

همسرتان همیشه یک نوعروس است مادامی که شما مثل تازه دامادیتان به او محبت و توجه داشته باشید و بچه ها عاشق شما هستند مادامی که با آنها بازی کنید و اوقاتی را صرف توجه به ایشان نمایید.

انسیه نوش آبادی

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط:

اینجا بهترین جای دنیاست؛ کنار هم

افسانه‌ی خوشبختی را باور کنید

موازنه ی قدرت و خدمت در خانه

شکی که عشق را می کشد!

دوستاران در آغاز، دوستاران در پایان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.