تبیان، دستیار زندگی
مسابقه 5 حدیث از پیامبر(ص) در فرهنگسرای سالمند واحد مذهبی فرهنگسرای سالمند به مناسبت سال پیامبر اعظم(ص)، مسابقه تذکره نور با عنوان 5 حدیث از حضرت محمد(ص) را با موضوع " مرگ" برگزار می نماید. به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از چند فرهنگسرای تهران



مسابقه 5 حدیث از پیامبر(ص) در فرهنگسرای سالمند

واحد مذهبی فرهنگسرای سالمند به مناسبت سال پیامبر اعظم(ص)، مسابقه تذکره نور با عنوان 5 حدیث از حضرت محمد(ص) را با موضوع " مرگ" برگزار می نماید.

به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 13؛ شهروندان می توانند جهت شرکت در این مسابقه تعداد 5 حدیث از احادیث گهربار پیامبر(ص) را ذکر منبع، متن عربی و فارسی تا پایان شهریورماه 1385 به صندوق پستی 444-17115 ارسال نمایند.

مسابقه تذکره نور با هدف آشنایی بیشتر با احادیث و سخنان پیامبر و به کار گیری این احادیث در زندگی برگزار می گردد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی: میدان امام حسین- خ 17 شهریور- خ خشکبارجی- پارک خیام مراجعه نمایند.

تلفن: 9-33358688


کارگاه پوشش حجاب در فرهنگسرای سالمند برگزار می گردد

فرهنگسرای سالمند با هدف ارائه الگوسازی مناسب برای پوشش بانوان، اقدام به برگزاری کارگاه 4 روزه پوشش حجاب در مساجد منطقه نموده است.

در این کارگاه آموزشی بانوان با دوخت چادرهای ساده، نماز، ملی، کمری و عربی، تکلیف و مقنعه های چانه دار، ساده، آستین دار آشنا می شوند.

کارگاه حجاب از تاریخ 7/6/85 لغایت 14/6/85 از ساعت 17-15 در مسجد اباعبدا... برگزار می گردد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی: میدان امام حسین- خ 17 شهریور- خ خشکبارجی- پارک خیام مراجعه و یا با شماره تلفن 9- 33358688 تماس حاصل نمایند.


نحوه پیدایش ستارگان در فرهنگسرای سالمند بررسی می شود

اخترشناسان آماتور در راستای جشنواره تابستانی 85، و به منظور آشنایی با آخرین دستاوردهای علم نجوم، در کانون نجوم فرهنگسرای سالمند گردهم می آیند.

به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 13؛ در این کانون ابتدا مقدماتی در خصوص پیدایش ستارگان و جدا شدن بیش ستاره از محیط میان ستاره ای و میزان جرم سحابی تشکیل دهنده آن ارائه می گردد.

در ادامه همچنین، کلیاتی در مورد نوع و چگونگی عملکرد تلسکوپ و عدسی و نیز تفاوتهای تلسکوپهای نیوتونی و گالیله ای مطرح می شود و سپس توضیحاتی راجع به موقعیت سیارات و شرایط رصد ارائه خواهد شد.

کانون نجوم با هدف آشنایی با علم نجوم و تقویت بنیه عملی شهروندان سه شنیه 14/6/85 از ساعت 19-17 برگزار می گردد و حضور علاقه مندان در این برنامه آزاد می باشد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی: میدان امام حسین- خ 17 شهریور- خ خشکبارجی- پارک خیام مراجعه نمایند.

تلفن: 9-33358688


انتظار سبز در خانه فرهنگی مهرآور

خانه فرهنگ مهر آور در راستای جشنواره تابستانی 85 و فرا رسیدن خجسته میلاد حضرت مهدی(عج)، سلسله نشست مهدویت را با موضوع " انتظار سبز" برگزار می نماید.

به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 13؛ در این نشست آقای دکتر رفیعی در خصوص علائم منتظران ظهور، چگونگی به وجود آوردن زمینه ظهور امام زمان(عج)، وظایف شخص منتظر و مباحث مهدویت امام زمان(عج) به سخنرانی می پردازد.

نشست مهدویت با هدف آشنایی با شرایط و فراهم آوردن زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) روز سه شنبه 14/6/85 از ساعت 19-17 برگزار می گردد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی: میدان امام حسین- خ 17 شهریور- خ خشکبارجی- پارک خیام مراجعه نمایند.

تلفن: 9-33358688