تبیان، دستیار زندگی
آری‌هان امروز به فیفا شكایت می‌كند امروز آخرین فرصتی است كه پرسپولیسی‌ها می‌توانند در مورد پرداخت طلب آری‌هان تصمیم بگیرند. هفته گذشته سومین نامه وكیل آری‌هان به دفتر باشگاه پرسپولیس رسید و طبق گفته وكیل آری‌هان پرسپولیسی‌ها...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار کوتاه و خواندنی 14/06/1385



آری‌هان امروز به فیفا شكایت می‌كند

امروز آخرین فرصتی است كه پرسپولیسی‌ها می‌توانند در مورد پرداخت طلب آری‌هان تصمیم بگیرند. هفته گذشته سومین نامه وكیل آری‌هان به دفتر باشگاه پرسپولیس رسید و طبق گفته وكیل آری‌هان پرسپولیسی‌ها فقط تا روز امروز فرصت دارند تا در مورد این شكایت تصمیم‌گیری كنند.محمدحسن انصاری‌فرد و دیگر مسوولان پرسپولیس در این چند روز حرف خاصی در این باره نزده‌اند و ادامه این روند باعث می‌شود تا آری‌هان برای دریافت حق و حقوقش به فیفا شكایت كند.


فوتبالیست ها معاف از مالیات

شهردار تهران گفت: با توجه به قراردادهای سه ساله برخی شركت های تبلیغاتی با شهرداری و اینكه این قراردادها در گذشته منعقد شده، نمی توانیم عوارضی از درآمدهای تبلیغاتی بازیكنان فوتبال در شهر بگیریم. برخی جراید ورزشی هفته گذشته از درآمدهای كلان بازیكنان فوتبال از تبلیغ كالاها و خدمات در تابلوهای تبلیغاتی تهران و احتمال دریافت عوارض و مالیات از این درآمدها خبر داده بودند. محمدباقر قالیباف افزود: برخی شركت ها از گذشته با شهرداری قرارداد داشته و قراردادهای تبلیغی با چهره های سرشناس نیز از سوی این شركت ها بسته شده كه طبق قانون، شهرداری تهران نمی تواند دخالتی در قرارداد آنها داشته باشد.


گل محمدی : صبا باید مرا نگه دارد!!

یحیی گل محمدی در مورد آخرین وضعیتش در صباباتری گفت: فعلا منتظر تصمیم مسئولان باشگاه هستم تا به تمرینات برگردم ولی در صورت ادامه داشتن این شرایط با فرهاد كاظمی به طور مستقیم صحبت خواهم كرد. وی با بیان این مطلب اظهار داشت: برخلاف مسائلی كه در این چند روز مطرح شد، من هیچ مشكلی با فرهاد كاظمی ندارم و درخصوص یك موضوع پیش پا افتاده با مسئولان باشگاه صحبت كردم كه گویا آنها ناراحت شده اند. برای مشخص شدن وضعیتم به زودی با فرهاد كاظمی صحبت خواهم كرد. گل محمدی تاكید كرد: به هیچ عنوان فكر نمی كردم این موضوع به روزنامه ها كشیده شود ولی متاسفانه بعضی ها بدون داشتن اطلاعات كافی این شرایط را ایجاد كردند. امیدوارم هرچه زودتر مشكلم با صباباتری حل شده و بر سر تمرینات حاضر شوم. وی افزود: صباباتری نمی تواند مرا كنار بگذارد چون با این تیم قرارداد دارم و اسمم در بین بازیكنان این فصل صبا دیده می شود. امسال هم بازیكن صبا هستم و باشگاه باید حق و حقوق مرا به طور كامل پرداخت كند.


زندی بدون تیم ماند

فریدون زندی كه فصل قبل در تیم كایزرسلاترن بازی می‌كرد، در فصل جدید نتوانست برای خودش تیمی دست و پا كند. به گزارش سایت ورزش آلمان، زندی كه می‌خواست با بازی در تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی 2006 از موقعیت بهتری بهره‌مند شود تا پایان موعد نقل و انتقالات (پنج‌شنبه گذشته) نتوانست با تیمی به توافق برسد.براساس این گزارش زندی تا فصل زمستان كه دوره نقل‌و انتقالات نیم‌فصل است باید صبر كند.


عبور از آبشار

چهار ماجراجوی نروژی با قایق ازابشاریكی ازرودخانه های پرتلاطم این كشور عبوركردند.

به گزارش شبكه تلویزیونی الجزیره این قایق سواران پس ازتمرینهای مداوم توانستندازیك آبشار صعب العبوروخروشان عبوركنند.

این ورزشكاران ماجراجو همچنین توانستنددرابهای سرداین رودخانه ركورد بی سابقه ای درقایق سواری میان گرداب ابشارثبت كنند


انتقاد گراوسن از رئال مادرید

توماس گراوسن بازیكن جدید سلتیك از مقامات باشگاه قبلی خود رئال مادرید انتقاد كرد. گراوسن گفت: بازیكنانی كه بیشتر فوتبالی فیزیكی و محكم در رئال مادرید ارائه می دهند به حاشیه رانده می شوند و من جزء بازیكنانی بودم كه در رئال مادرید مورد حمایت قرار نمی گرفتم. وی گفت: من فكر می كنم بزودی فان نیستلروی هم در رئال مادرید با مشكل من روبرو شود زیرا او هم به فوتبال درگیرانه در لیگ برتر انگلیس عادت كرده و فكر نمی كنم در رئال موفق باشد.


کره جنوبی جوانمرد ترین تیم !

به رسم هر ساله فیفا جایزه بازی جوانمردانه را به تیم های ملی مختلف ورزشی اعطا می كند. در فهرست ماه سپتامبر تیم های كره جنوبی و روسیه با 800 امتیاز و آلمان با 786 امتیاز تا بدین لحظه در صدر قرار دارند و در آخر سال جاری میلادی تیم برنده اعلام خواهد شد. گفتنی است آخرین دوره امتیازدهی فیفا به بازی جوانمردانه در سال 2004 انجام شد كه طی آن تیم امریكا جایزه بازی جوانمردانه را از آن خود كرد.


سباستین لوب : من مثل شوماخرم!

سباستین لوب فرانسوی كه دو بار عنوان قهرمانی رقابتهای رالی قهرمانی جهان را از آن خود كرده است در اظهار نظری جالب خود را با میشائیل شوماخر به جهاتی شبیه دانست.

وی گفت : اگر ركوردی در مسابقات رالی بود من تا كنون این ركورد را زده ام. در حال حاضر می توانم بگویم كه به همان قدر كه میشائیل شوماخر 89 پیروزی در كلیه مراحل فرمول یك داشته است من هم در رقابتهای رالی بیست و هفتمین پیروزی خود را در مراحل مختلف سپری كرده ام و اگر شوماخر در فرمول یك مطرح است من هم در رالی مطرح شده ام و از این بابت بسیار خوشحالم.


بصیرت سرپرست سپاهان شد

طی حكمی از سوی محمدرضا ساكت مدیر عامل باشگاه فولاد مباركه سپاهان مجید بصیرت به عنوان سرپرست این تیم اصفهانی انتخاب شد. مجید بصیرت سابقه بیش از دو دهه پوشیدن تیم سپاهات را دارد و افتخار حضور در تیمهای ملی جوانان ، امید و بزرگسالان كشورمان را نیز دارد.


مسابقه دویدن در آلپ

مسابقه دو در كوههای آلپ آغاز شد . به گزارش رویترز ،این مسابقات از امبراشتدورف در آلمان آغاز شد و در اتریش پایان خواهد یافت . شركت كنندگان باید مسیر 233 كیلومتری را در این كوهها با گذر از 4 كشور در مدت هشت روز بدوند . مسیر مرحله اول آن 9/28 كیلومتر با بالارفتن تا ارتفاع 1496 متری است. گروههای شركت كننده هر یك از دو دونده تشكیل شده اند 120 گروه از 12 كشور در این مسابقات شركت كرده اند . مرحله دوم با گذراندن مسیر 2/28 كیلو متری تا ارتفاع 1779 متری خواهد بود . این دومین مسابقه دو در عرض آلپ است.


فهرست برق شیراز در سال جدید

تیم فوتبال برق شیراز برای حضور در فصل آینده مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران ، اسامی بازیكنان و كادر فنی خود را اعلام كرد.

در این تیم ،مجتبی انصافی، محمدآقامحمدی، حمیدرضاابراهیمی، روبرت ماركوسی، فرید عابدی، مهدی كریمیان، پیام حاجی نجف، امیر عباس غفوری اصل، امین بنیادی، كامران شایسته، قاسم غلامزاده، فرزین زارع، صمد زارع مهذبیه، رضا حاج اسبویی، محمد مطوری حضوردارند.

همچنین مهرداد كریمیان، فرهاد محمدی، همت عابدی نژاد، میر هانی هاشمی ، محمد آفند، هادی ایمانی، میلاد حیدری، شهرام گودرزی، محسن مولایی، میرسلاو هیل ، احسان راستی و محمدی علی ابراهیمان اعضای دیگر این تیم هستند.

دكتر بیژن ذوالفقار نسب سرمربی تیم، علی اصغر كلانتری،سید علی افتخاری و محمدرضا گلاب زاده مربیان این تیم را تشكیل می‌دهند و عباس زارع به عنوان سرپرست و مسعود عابدی نیز به عنوان پزشك تیم معرفی شده‌اند.

مجتبی انصافی، محمد آقامحمدی، حمیدرضا ابراهیمی، روبرت ماركوسی، مهدی كریمیان،پیام حاجی نجف، امیر عباس غفوری اصل و میرسلاوهیل بازیكنان جدیدی هستند كه به تیم برق شیراز پیوسته‌اند.

مهدی شیری، بهروز پاك نیت، داود حق دوست، كورش حیدری، جمال عباسی ، علی رحیمی، امین متوسل زاده و مهدی عینی بازیكنانی هستند كه از این تیم جدا شده اند.

تیم فوتبال برق شیراز روز شنبه هفته آینده در نخستین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های ایران در ورزشگاه حافظیه شیراز میزبان تیم راه‌آهن تهران خواهد بود.