تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه «سرزمین عجایب» در هفته نخست برپایئش در گالری شکوه، موفق شد هفت اثر از مجموع چهارده اثر ارائه شده در نمایشگاه را به فروش رساند که در مجموع 110 تومان قیمت داشته‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فروش  میلیونی سرزمین عجایب


نمایشگاه «سرزمین عجایب» در هفته نخست برپایئش در گالری شکوه،  موفق شد هفت اثر از مجموع چهارده اثر ارائه شده در نمایشگاه را به فروش رساند که در مجموع ١١٠ میلیون تومان قیمت داشته‌اند.

فروش  میلیونی سرزمین عجایب

شاید بتوان گفت مهمترین نمایشگاه گروهی که در سال 91 در گالری های پایتخت از آثار هنرمندان پیشرو گردآمده، نمایشگاهی با عنوان "سرزمین عجایب" در گالری شکوه است. در این نمایشگاه آخرین آثار هنری از 9 هنرمند آوانگارد ایرانی به همت آقای هادی جوادی، گردهم آمده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه عبارتند از: واحد خاکدان، طاهره صمدی طاری، وحید چمانی، داریوش قره زاد، شهریار احمدی، دانا نهداران، محمد طباطبایی، سعید احمد‌زاده و مصطفی چوبتراش.

اکثر این هنرمندان دارای پیشینه کاری موفق در عرصه های بین المللی هستند که از آن جمله می توان به آقای خاکدان، خانم صمدی طاری ، آقای احمدی، آقای چمانی و آقای قره زاد اشاره کرد.

در هفته اول برگزاری، نمایشگاه موفق شد به فروشی بالغ بر ١١٠میلیون تومان دست یابد که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم رقمی چشمگیر و قابل توجه است و نشان از موفقیت و ارزشمندی آثار ارائه شده در نمایشگاه می دهد.

در مصاحبه ای که با خانم فروتن مدیریت گالری شکوه توسط تبیان انجام شد ایشان وضعیت فروش آثار را بدین گونه شرح دادند:

"از هفت تابلویی که تا کنون به فروش رفته یک اثر از خانم طاهره صمدی طاری است، که تنها هنرمند خانم شرکت کننده در این نمایشگاه هستند، این اثر از مجموعه "توهم در شب" بوده که با تکنیک رنگ و روغن در قطع 220 در 140 سانتی متر اجرا شده است و به مبلغ 15 میلیون تومان به فروش رفته، دو تابلو از آقای محمد طباطبایی که از مجموعه تازه او "عجیب‌تر از بهشت" هستند و در قطع 175 در 120 با تکنیک اکریلیک اجرا شده اند و در مجموع به ارزش 11 میلیون تومان فروخته شده، اثری از آقای شهریار احمدی، از مجموعه "خاطرات قرن اول هجری"، در قطع 220 در 140با تکنیک اکریلیک به مبلغ 20 میلیون تومان، تابلوی 180در 120 سانتی متری آقای وحید چمانی از مجموعه "اسید آمینه" با تکنیک رنگ روغن به ارزش 7 میلیون تومان، اثری از مجموعه آقای داریوش قره زاد، با عنوان "هویت ملی" در قطع 160 در 150، به مبلغ 7 میلیون و پانصد هزار تومان و نقاشی از آقای سعید احمد‌زاده در قطع 200 در 150 سانتی متربا تکنیک رنگ و روغن و به مبلغ  7 میلیون تومان فهرست آثار به فروش رسیده در نمایشگاه "سرزمین عجایب" است.

البته این در حالی‌ست که تابلوی "راز گمشده پل کلی" اثر آقای واحد خاکدان متعلق به مجموعه شخصی است و غیر قابل فروش اعلام شده‌است.

در این نمایشگاه آثاری از آقای دانا نهداران و آقای مصطفی چوبتراش هم به روی دیوار است که تاکنون به فروش نرفته ولی احتمالا با توجه به روزهای باقی مانده از نمایشگاه از ایشان نیز آثاری به فروش خواهد رفت."

با توجه به مطالب چاپ شده در روزنامه ها و نشریات داخلی و خارجی و مطالب ارائه شده در شبکه های مجازی می توان گفت این نمایشگاه از اقبال خوبی برخوردار بوده و توانسته به یکی از نمایشگاه های پر رونق سال 91 بدل شود.

با توجه به مطالب چاپ شده در روزنامه ها و نشریات داخلی و خارجی و مطالب ارائه شده در شبکه های مجازی می توان گفت این نمایشگاه از اقبال خوبی برخوردار بوده و توانسته به یکی از نمایشگاه های پر رونق سال 91 بدل شود.

«سرزمین عجایب» که دومین نمایشگاه گردانی «هادی جوادی» به شمار می‌آید، نقاشی‌هایی چشمگیر با رویکرد معاصر را در بر می‌گیرد که انسان امروزین و چالش‌های فکری و سرگشتگی‌های او در عصر ماشینیزم را بازتاب می‌دهند؛ تابلوهایی بزرگ با وجوهی زیبا‌شناختی بالا که حتی شاخصه دکوراتیو بودن آثار معاصر را دارا هستند و در عین حال در بیان دغدغه‌های بشر امروز صداقت و شفافیت بروز می‌دهند. «جوادی» با چیدمان حساب‌شده هنرمندان حاضر در «سرزمین عجایب» و انتخاب آثار که بیش از دو ماه به طول انجامید تلاش کرد هر دو وجه فرم و محتوای آثار را در نظر گیرد و نمایشگاهی در خدمت تم موضوعی مورد نظرش «انسان‌‌ همان سرزمین عجایب است» را در گالری شکوه به روی دیوار ببرد. حضور «واحد خاکدان» پیشکسوت که رئالیسم‌های جادویی او شهره است در کنار جوانان پیشرو و خلاق امروز ایران: طاهره صمدی طاری، وحید چمانی، داریوش قره زاد، شهریار احمدی که در سالهای اخیر در حراج‌های معتبری مثل کریستیز رکوردهای بالایی به دست آورده‌اند و محمد طباطبایی، دانا نهداران، سعید احمد‌زاده و مصطفی چوبتراش که در نمایشگاههای داخلی و خارجی موفقیت‌های درخشانی کسب کرده‌اند از «سرزمین عجایب» نمایشگاهی موفقی ارائه داده‌است.

واحد خاکدان هنرمند پیشکسوت در این نمایشگاه گفت: از نظر من نمایشگاه گردان این نمایشگاه قصد دارد از سردرگمی ها و تنهایی های انسان امروزی بگوید. من در این نمایشگاه اثری ارائه داده ام که تصویر مرد جوانی را نشان می دهدکه بوم نقاشی را از پشت در دست دارد و در پس زمینه کار یک عکس و کارت پستال از نقاشی پل کلی وجود دارد. در واقع من مانند نقاشان جوان امروزی در آثارم بدنبال نوآوری نیستم بلکه دوست دارم چرخه را به طرف نقاشی کلاسیک مدرن برگردانم.

فروش  میلیونی سرزمین عجایب

طاهره صمدی طاری که آثارش در سال های اخیر در حراجی های معتبر ساتبیز، کریستیز، حائز رکوردهای چشمگیری بوده و نمایشگاه هایی در گالری های لندن، سوئیس، نیویورک و دبی داشته و تاکنون در بیش ار 18 نمایشگاه گروهی آثار خود را شرکت داده در مورد اثر تازه اش گفت: در این مجموعه فضای شب را دستمایه نقاشی هایم قرار داده ام، تاریکی به عنوان عاملی که همه چیز را می پوشاند و در بر می‌گیرد ،عامل ایجاد فضایی رمز آمیز می باشد، انسان معاصری که سرگشته و هراسان ،گویی در یک لحظه ای از زمان منجمد شده است این بار در فضای شب پرسه می زند و خود را در هجوم ناشناخته ها می‌یابد.

سعید احمد زاده که تا کنون در چهار نمایشگاه انفرادی و 40 نمایشگاه گروهی در ایران ، فرانسه، دوبی  و هم چنین حراج کریستیز شرکت داشته ، این آثار به روز بودن نسلی را به تصویر کشیده که خود محور هستند و از طریق علامت ها و المان های تبلیغاتی و مصرف گرایی به مسئله مد اشاره دارد.

شهریار احمدی که تا کنون در 12 نمایشگاه انفرادی، حراج کریستیز و بیش از 30 نمایشگاه گروهی در ایران،آلمان، انگلیس،ژاپن و ... شرکت داشته است، در مورد استفاده از المان خط در آثارش گفت: المان خط در آثارم هم به لحاظ مضمون و هم به عنوان عنصری برای زیبایی کار بسیار اهمیت دارد. بارها اتفاق افتاده اثری به مرحله کالیگرافی رسیده و چند ماه در کارگاه من باقی مانده تا عبارت مناسب آن را پیدا کرده ام، اگر مخاطبان معانی کلماتی که در کار استفاده می کنم را متوجه نشوند، خط بعنوان یک عنصر بصری هم در کارم اهمیت فراوانی دارد.

وحید چمانی که در دوره های اخیرحراج کریستیز حائز رکوردهای قابل توجه شده است ، با اشاره به انتخاب عنوان استعاری«سرزمین عجایب » برای این نمایشگاه گفت: من فکر می کنم چون این عنوان استعاری انتخاب شده است می توان بین عنوان آن و آثار ارتباط پیدا کرد و این ارتباط می تواند از نظر هر فرد متفاوت باشد.

مصطفی چوب تراش که تا کنون در یک نمایشگاه انفرادی و بیش از 25 نمایشگاه گروهی در گالری های آران، اعتماد، محسن و ... حضور داشته، گفت: کنار هم بودن هنرمندانی که از لحاظ اجرایی و تفکر با هم تناقض دارند در این نمایشگاه دیده می شود اما ما در این نمایشگاه شاهد چیدمان مناسب آثار هستیم.

محمد طباطبایی که تا کنون در نمایشگاه های موفق داخلی شرکت داشته است ، با دو اثر از مجموعه «عجیب تر از بهشت» در این نمایشگاه حضور دارد، او در آثار جدیدش که در ادامه کارهای گذشته اش می باشد از شعرهای شاملو الهام گرفته است .

حضور «واحد خاکدان» پیشکسوت که رئالیسم‌های جادویی او شهره است در کنار جوانان پیشرو و خلاق امروز ایران: طاهره صمدی طاری، وحید چمانی، داریوش قره زاد، شهریار احمدی که در سالهای اخیر در حراج‌های معتبری مثل کریستیز رکوردهای بالایی به دست آورده‌اند و محمد طباطبایی، دانا نهداران، سعید احمد‌زاده و مصطفی چوبتراش که در نمایشگاههای داخلی و خارجی موفقیت‌های درخشانی کسب کرده‌اند از «سرزمین عجایب» نمایشگاهی موفقی ارائه داده‌است.

داریوش قره زاد که در حراجی های معتبر بین المللی موفقیت های مستمری بدست آورده در مورد آثار تازه اش گفت: آثار تازه ام هم به لحاظ تکنیکی متفاوت با گذشته می باشد و هم از حالت رئال خارج شده و نوعی توهم در آن بوجود آمده است. در آثار جدیدم سعی کرده ام بر روی نوع پوشش، لباس و فرهنگ ایران تمرکز کنم. در کار فضای پوستری ایجاد کرده ام و به صورت گرافیکی کار کرده ام.

دانا نهداران که تا کنون در نمایشگاه های انفرادی و گروهی متعددی شرکت داشته در مورد اثر تازه اش گفت: با محو کردن کار ، سعی در پنهان کردن فیگور در بافت تابلو را داشته ام تا مخاطب در اثر جستجو کند .

لازم به ذکر است که این نمایشگاه تا تاریخ 29 آذر ماه جاری همچنان ادامه خواهد داشت و دوستداران هنر می توانند به گالری شکوه واقع در در فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه امیر نوری، پلاک 19 مراجعه و  همه روزه از ساعت چهار تا هشت بعد از ظهر از آن دیدن نمایند.

فراوری: سمیه رمضان ماهی

بخش هنری تبیان


منبع:

سایت خبرگزاری ایلنا

سایت میراث فرهنگی