تبیان، دستیار زندگی
آیا به این فکر می‌کردید که چگونه می‌توان محدودیت حجمی فایل‌های ضمیمه در جیمیل را از بین ببرید؟ خبر خوب این است که گوگل سرویسی را معرفی کرد که با آن می‌توانید تا حجم 10 گیگابایت از فایل‌های موجود در گوگل درایو را ضمیمه نامه‌های خود کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقال فایل از گوگل درایو به جی‌میل


آیا به این فکر می‌کردید که چگونه می‌توان محدودیت حجمی فایل‌های ضمیمه در جیمیل را از بین ببرید؟ خبر خوب این است که گوگل سرویسی را معرفی کرد که با آن می‌توانید تا حجم 10 گیگابایت از فایل‌های موجود در گوگل درایو را ضمیمه نامه‌های خود کنید.

انتقال فایل از گوگل درایو به جی‌میل

گوگل سرویس جدیدی را راه‌اندازی کرد که به وسیله آن می‌توانید فایل‌هایی تا سقف 10 گیگابایت 400 برابر حالت قبل) را از طریق سرویس ابری گوگل، به نامه‌های خود ضمیمه کنید. همچنین به خاطر اینکه شما از فایل‌های ذخیره شده در درایو خود استفاده می‌کنید، این امکان فراهم است که همه کسانی که ایمیل شما را دریافت کرده‌اند، همواره به روزترین نسخه فایل ضمیمه شما را در اختیار داشته باشند.

گوگل در این مورد هم به اندازه کافی هوشمندانه عمل کرده است و این امکان را به شما می‌دهد که در مواقعی که ایمیل گروهی ارسال می‌کنید، قبل از ارسال آن مشخص کنید چه کسانی توانایی دسترسی و تغییر در چه فایل‌هایی را داشته باشند.

به طور معمول اگر فایل یا سندی را برای دیگران ارسال کنیم و بعد از ارسال، آن را ویرایش یا تغییر دهیم، تنها یک راه باقیست آن هم دوباره آپلود کردن این سند است. البته شاید حالا با وجود سرویس‌های ابری مثل Google Drive و SkyDrive چندان نیاز به آپلود نباشد اما هربار مجبور هستیم تا به صفحات مورد نظر رجوع کنیم و فایل مورد نظر را به ایمیل خود بیاوریم و یا مستقیما از همان قسمت عملیات ارسال را انجام دهیم. اما Gmail  در وبلاگ خود خبر از رفع این نیاز داده است.

انتقال فایل از گوگل درایو به جی‌میل

از این پس می‌توانید در هنگام ارسال نامه‌های خود به دیگران به طور مستقیم از گوگل درایو مستندات خود را به ایمیل پیوست و ارسال کنید. این موضوع به همراه شیوه جدید ارسال ایمیل جی‌میل کار را در این سرویس پرطرفدار بیشتر از پیش راحت‌تر خواهد کرد. شاید مهم‌ترین بخش این موضوع باشد که بعد از پیوست کردن فایل مورد نظر به نامه خود دیگر نیازی نیست تا بعد از هر تغییر آن را دوباره پیوست نمایید،‌ چرا که فایل ذخیره شده بر روی گوگل درایو قرار دارد و تغییرات به طور لحظه‌ای در آن اعمال می‌شوند و تمامی مخاطبین آن نامه خاص از نسخه به روز شده آن استفاده خواهند کرد.

گوگل سرویس جدیدی را راه‌اندازی کرد که به وسیله آن می‌توانید فایل‌هایی تا سقف 10 گیگابایت (400 برابر حالت قبل) را از طریق سرویس ابری گوگل، به نامه‌های خود ضمیمه کنید. همچنین این امکان فراهم است که همه کسانی که ایمیل شما را دریافت کرده‌اند، همواره به روزترین نسخه فایل ضمیمه شما را در اختیار داشته باشند

ویژگی بسیار فوق‌العاده بعدی بالا بودن محدودیت حجمی است که تا پیش از این تنها می‌توانستید تا 25‌مگابایت داده را در هر نامه رد و بدل کنید اما به لطف ویژگی جدید جی‌میل می‌توانید تا 10گیگابایت فایل را در هربار ارسال کنید. در نتیجه هر فایل فقط یکبار آپلود می‌شود و از آن پس فقط تغییرات جدید را ذخیره می‌کنید و نیازی نیست با هربار تغییر، فایل‌هایی با حجم زیاد دوباره آپلود شوند. همچنین جی‌میل از این پس کنترل خواهد کرد که آیا همه مخاطبین شما قادر به رویت فایل مورد استفاده هستند یا خیر و اگر اینطور نباشد شما را از این موضوع با خبر می‌کند تا سطح دسترسی مناسب را به مخاطبین بدهید، حتی اگر فقط لینک فایل مورد نظر را در ایمیل قرار داده باشید.

انتقال فایل از گوگل درایو به جی‌میل

این امکان جدید جی‌میل تا چند روز آینده به طور کامل در اختیار تمام کاربران جی‌میل قرار خواهد گرفت و باید دقت داشته باشید که تنها با روش ارسال جدید کار خواهد کرد و اگر در تنظیمات خود تغییراتی را در این رابطه اعمال کرده‌اید باید آن را به حالت عادی برگردانید.

درست است که این ویژگی انقلابی در جیمیل به شمار نمی‌رود، (همانطور که سرویس Sparrow در مک مدتهاست امکان ضمیمه کردن مستقیم فایل‌ها را از دراپ باکس برای کاربرانش فراهم آورده است.) اما امکان بسیار خوبی است برای کاربرانی که تا حد زیادی به فایل‌های حجیم خود در درایو وابسته هستند.

این سرویس در نسخه دسکتاپ جیمیل آماده است اما هنوز مشخص نیست که چه موقع برای اپلیکیشن‌های موبایل در دسترس خواهد بود.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از زومیت، وبلاگینا