تبیان، دستیار زندگی
معاون مدیرکل دفتر حمابت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم با اشاره به جزئیات برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش، گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش گزارشی از آخرین وضعیت 38 طرح کلان ملی مصوب شورای عالی عتف ارائه خواهد شد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارائه گزارش آخرین وضعیت طرحهای کلان در هفته پژوهش

ارائه گزارش آخرین وضعیت طرحهای کلان در هفته پژوهش

معاون مدیرکل دفتر حمابت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم با اشاره به جزئیات برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش، گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش گزارشی از آخرین وضعیت 38 طرح کلان ملی مصوب شورای عالی عتف ارائه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم مهندس عباسعلی ارفع با اشاره به برگزاری سالانه هفته پژوهش، افزود: هفته پژوهش در سال جاری از 25 آذرماه مصادف با روز پژوهش آغاز می شود است و تا روز 30 آذرماه ادامه دارد و در این یک هفته در هر روز مراسم ویژه ای برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مراسم به صورت ملی و استانی برگزار خواهد شد، ادامه داد: از جمله مراسمی که در هفته پژوهش برگزاری می شود، برگزاری نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه ها، پارکهای علم و فناوری و پژوهشگاه ها است.

ارفع با اشاره به بخشهای این نمایشگاه، خاطر نشان کرد: دوازدهمین نمایشگاه در 3 بخش اصلی برگزار شد ولی برای نمایشگاه سال جاری با اضافه شدن 2 بخش دیگر در مجموع این نمایشگاه در 5 بخش اصلی برگزار خواهد شد.

وی فن‌بازار، دستاوردهای پژوهش و فناوری، پروژه‌های کلان ملی، پروژه‌های مشترک با دستگاه های اجرایی و بخش سازندگان داخلی تجهیزات آزمایشگاهی را از جمله بخشهای نمایشگاه سیزدهم دانست و ادامه داد: توسعه همکاریهای میان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و دستگاه های اجرایی و توسعه مناسبات علمی از اهداف نمایشگاه است.

مشارکت فعال شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاه دستاوردها

دبیر کمیته نمایشگاه و فن بازار هفته پژوهش به مشارکت فعال شرکتهای دانش بنیان در این دوره از نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: بخش عمده‌ای از شرکت کنندگان در مراسم هفته پژوهش شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارکهای علم و فناوری هستند.

وی ادامه داد:  بر اساس آمارهایی که تا این زمان به دست آمده است از تعداد ثبت نامها،  حضور شرکت های دانش بنیان در بخش "فن بازار و نیز سازندگان تجهیزات آزمایشگاهی" بیشترین مشارکت را داشته اند.

ارائه گزارش آخرین وضعیت طرحهای کلان در هفته پژوهش

تجلیل از پژوهشگران برتر

دبیر کمیته نمایشگاه و فن بازار ستادهفته پژوهش، تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر را از دیگر برنامه های این هفته نام برد و ادامه داد: مراسم مهم دیگری که در هفته پژوهش برگزار می شود، جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور با حضور مقامات عالی رتبه نظام و مسئولان وزارت علوم است.

وی با اشاره به نحوه انتخاب پژوهشگران برتر، یادآور شد: پژوهشگران و فناوران پس از ارزیابی در کمیته های تخصصی به عنوان فناوران و پژوهشگران برتر انتخاب خواهند شد.

برگزاری دو نشست در حوزه های پژوهشی

ارفع با بیان اینکه در سال جاری علاوه بر این دو برنامه مذکور، کنفرانسی در زمینه  مدیریت پژوهش و فناوری برگزار خواهد شد و اضافه کرد: این کنفرانس در روزهای 26 و 27 آذر ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌های کشور در هفته پژوهش، توضیح داد: این نشست در روز 25 آذرماه در محل سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

وی برگزاری، کمیسیون دایمی شورایعالی عتف، کمیسیونهای تخصصی 12 گانه شورای عالی عتف، نشست پدافند غیر عامل، نشست انجمن‌های علمی کشور و کارگاه‌های تخصصی را از جمله نشست هایی دانست که در هفته پژوهش برگزار می‌شود.

ارائه گزارش آخرین وضعیت طرحهای کلان

ارائه گزارش آخرین وضعیت طرحهای کلان در هفته پژوهش

معاون مدیرکل دفتر حمابت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم، با اشاره به ایجاد بخش ویژه ای برای طرحهای کلان مصوب شورای عالی عتف در نمایشگاه هفته پژوهش، خاطر نشان کرد:  38  طرح کلان مصوب شورای عالی عتف در بخش ویژه ای که در نظر گرفته شده است ارائه می شود.

ارفع با تاکید بر اینکه در این بخش دانشگاه های محور و سایر دانشگاه ها و دستگاه های همکار حضور می یابند، گفت: در این بخش گزارشی از روند اجرای این طرحها و همچنین آخرین وضعیت آنها ارائه خواهد شد.

منبع: پابگاه ورات علوم ، تحقیقات و فناوری

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی