تبیان، دستیار زندگی
معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به بهره مندی 11 هزار نخبه و استعداد برتر از تسهیلات این بنیاد گفت: طرح های پژوهشی که در جشنواره های مورد تایید بنیاد ملی نخبگان برگزیده می شوند، می توانند از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دکتر الستی خبرداد: بهره‌مندی طرح های پژوهشی برتر از اعتبارات پژوهشی بنیاد ملی نخبگان

بهره‌مندی طرح های پژوهشی برتر از اعتبارات پژوهشی بنیاد ملی نخبگان

معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به  بهره مندی 11 هزار نخبه و استعداد برتر از تسهیلات این بنیاد گفت: طرح های پژوهشی که در جشنواره های مورد تایید بنیاد ملی نخبگان برگزیده می شوند، می توانند از اعتبارات پژوهشی بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، دکتر آریا الستی در حاشیه دوازدهمین نشست سراسری مسئولان این بنیاد و روسای بنیاد نخبگان استان های کشور که در ساری برگزار شد، اظهار کرد: این بنیاد، با ظرفیت هایی که در اختیار دارد، تلاش می کند تا نیاز نخبگان تحت پوشش را رفع کند، بر این اساس تاکنون 11هزار نفر از افراد استعداد برتر و نخبه از تسهیلات این بنیاد بهره مند شده اند.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان در ادامه با اشاره به حمایت های این بنیاد از تجاری شدن طرح ها، تصریح کرد: این بنیاد زمینه  تجاری سازی طرح ها و ایده های افراد نخبه را فراهم می کند و از آنها  حمایت می كند.

بهره‌مندی طرح های پژوهشی برتر از اعتبارات پژوهشی بنیاد ملی نخبگان

وی با اشاره به ارائه تسهیلات به طرح های پژوهشی خاطرنشان کرد: طرح های پژوهشی که در جشنواره های مورد تایید بنیاد ملی نخبگان برگزیده می شوند، می توانند از اعتبارات پژوهشی بهره مند شوند.

دکتر الستی با تاکید بر حمایت از نخبگانی که به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه ها انتخاب می شوند، افزود: حقوق این افراد که برای انجام طرح های برگزیده بنیاد اقدام به پژوهش می کنند به مدت یک سال از سوی بنیاد ملی نخبگان پرداخت می شود.

معاون پژوهشی و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: اختراعات و طرح های افرادی که به عنوان استعداد برتر و نخبه معرفی می شوند پس از داوری در جشنواره ها و همایش ها مورد حمایت قرار می گیرد و برگزیدگان نمایشگاه ها با حمایت اولیه، طرح ها و اختراعاتشان را تکمیل و برای شرکت در جشنواره بین المللی نوآوری و شکوفایی فجر آماده می شوند.

وی یکسان سازی اطلاعات، هماهنگی بین روسای بنیادهای نخبگان استانی، بررسی سندهای راهبردی كشور در امور نخبگان، شیوه نامه های اجرایی پرداخت تسهیلات به نخبگان، چگونگی استعدادیابی و شناسایی نقاط ضعف و قدرت مصوبات پیشین را از دیگر محورهای این نشست برشمرد.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تنظیم: اعظم اژدری

مطالب مرتبط:

جشنواره بین المللی اختراعات در ایام الله دهه فجر برگزار می شود.

یک هزار و633 اختراع در بنیاد ملی نخبگان به ثبت رسیده است.

بنیاد ICDL