تبیان، دستیار زندگی
به گزارش خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، دکتر سید حسن حسینی در آیین گشایش جشنواره منطقه ای اختراعات کوهرنگ که در استان قم برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره اظهار کرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دکتر حسینی:یک هزار و 633 اختراع در بنیاد ملی نخبگان به ثبت رسیده است.

یک هزار و 633 اختراع در بنیاد ملی نخبگان به ثبت رسیده است

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: تاکنون یک هزار و 633 اختراع در بنیاد ملی نخبگان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، دکتر سید حسن حسینی در آیین گشایش جشنواره منطقه ای اختراعات کوهرنگ که در استان قم برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره اظهار کرد:

توانمند سازی افراد، دریافت مشاوره و ایجاد بستر برای تجاری سازی اختراعات از جمله اهداف جشنواره های منطقه ای اختراعات است.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ثبت نام اولیه 10هزار اختراع، تصریح کرد:  طی سال‌های اخیر از طریق سامانه ارزیابی اخترعات بنیاد ملی نخبگان و جشنواره های استانی و منطقه‌ای از ده هزار اختراع ثبت نام اولیه صورت گرفت که یک هزار و 663 اختراع تاییدیه بنیاد ملی نخبگان را کسب کرده اند.

یک هزار و 633 اختراع در بنیاد ملی نخبگان به ثبت رسیده است

وی درباره ثبت اختراع در سامانه غیرحضوری نیز بیان کرد: در این سامانه 588 طرح برگزیده و 250 ایده برای جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی دهه فجر ثبت شده است.

دکتر حسینی درباره ثبت اختراعات حضوری نیز گفت: 65 درصد از اختراعات ثبت شده مربوط به جشنواره های منطقه ای است.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: رساندن اختراعات به مرحله تجاری سازی برای ورود به بازار از وظایف بنیاد ملی نخبگان است.

وی با بیان کرد: در جشنواره‌های منطقه ای سال گذشته 24 درصد از اختراعات پذیرش شدند که امسال با سه و نیم درصد رشد، به 27 درصد افزایش یافته است.

خاطر نشان می شود، جشنواره منطقه ای اختراعات کوهرنگ با حضور استانهای قم، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و مركزی در 14 آذرماه در استان قم افتتاح شد.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تنظیم: اعظم اژدری

مطالب مرتبط:

اعلام برنامه های بزرگداشت هفته پژوهش در آموزش و پرورش

برگزاری پانل های تخصصی در هفته پژوهش و فناوری

هفته پژوهش با رونمایی از ١٤ طرح برتر پژوهشی و فناوری آغاز می شود.