تبیان، دستیار زندگی
بین مردم ضرب المثلی هست که می گوید: «نه می‌خواهم خدا گوساله را به همسایه‌ام بدهد و نه ماده گاو را به من» این مثل را برای مردم حسود می‌آورند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرب المثل نه گاو رو می‌خوام نه گوساله
حسادت

بین مردم ضرب المثلی هست که می گوید: «نه می‌خواهم خدا گوساله را به همسایه‌ام بدهد و نه ماده گاو را به من» این مثل را برای مردم حسود می‌آورند. مردمی که آن قدر تنگ نظر و بخیل هستند که نمی توانند آن چه را که  دیگران  دارند، ببینند و رنج نبرند. به این آدم ها حسود می گویند. حسادت صفت بسیار زشتی است؛ شخص حسود همیشه غمگین است  و از زندگیش لذت نمی برد زیرا چشم دیدن دیگران را ندارد، برای همین می گویند:حسود هرگز نیاسود.

اما داستان:

روزی روزگاری زنی زندگی می کرد که به همه ی مردم حسودیش می شد وبرای همین همیشه غمگین و ناراحت بود و رنج می کشید. روزی در مسجد نشسته بود و دعا می کرد که  خدا به او یک گاو ماده بدهد.همسایه اش صدای او را که به در گاه خدا می نالید و می گفت:«خدایا!به من لطف کن و یک گاو ماده به من بده تا با شیرش بتوانم شکم خودم و خانواده ام را سیر کنم...» شنید و به او گفت:« تو آدم حسودی هستی،خدا دعای آدم های حسود را مستجاب نمی کند. تو باید از خدا بخواهی که اول یک گوساله  به همسایه ات بدهد و بعد هم یک گاو شیرده  به تو، شاید خدا تو را ببخشد و آرزویت را برآورده نماید.»

زن حسود کمی فکر کرد و دید اگر خودش ماده گاوی و همسایه اش فقط گوساله ای داشته باشد، بازهم حسودیش می شود.این  بود که گفت:« حالا كه اینطور است، نه می‌خواهم خدا گوساله را به همسایه ام  بدهد و نه ماده گاو شیرده  را به من».

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع: ترانه های کودکان

مطالب مرتبط:

مرغ سیاه من

گربه شکمو

موش کوچولو

بزک نمیر بهار میاد ...

خندونک

لطیفه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.