تبیان، دستیار زندگی
راه‌های بسیاری برای كاهش ‌استرس در زنان ذکر شده است، از جمله این که ورزش كردن این امكان را به بدن می‌دهد كه با استرس مبارزه كند و آن را رها سازد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه‌های كاهش ‌استرس در زنان


راه‌های بسیاری برای كاهش ‌استرس در زنان ذکر شده است از جمله این که ورزش كردن این امكان را به بدن می‌دهد كه با استرس مبارزه كند و آن را رها سازد.


راه‌های كاهش ‌استرس در زنان

نتیجه مستقیم ورزش این است كه جسم و ذهن‌تان تقویت شود و بیشتر بتوانید بلافاصله خود را با عوامل استرس‌زا تطبیق دهید. ورزش منظم موجب می‌شود شما به طور طبیعی احساس خوب بودن و بهتر شدن كنید و می‌توانید مسائل جزیی خود را كوچك بشمارید تا شرایط كلی را درك كنید.

ورزش موجب ترمیم رشته‌های عصبی مغز و حتی باهوش‌تر شدن شما می‌شود. با تمام این اوصاف، بسیاری از زنان در پیش گرفتن یك برنامه ورزشی منظم دچار مشكل هستند و به عذر و بهانه‌هایی چون «وقت ندارم» یا «سرم شلوغ است» متوسل می‌شوند.

این دسته از زنان با آوردن عذر و بهانه‌های مختلف در مقابل این روش سالم كاهش استرس مقاومت می‌كنند. این كار لازمه‌اش این است كه ما خودمان را دوست بداریم و از خود مراقبت كنیم. لازم است زنان فواید ورزش را در ذهن خود مرور كنند تا نسبت به آن راغب‌تر شوند و عذر و بهانه‌ای برای انجام آن نیاورند.

تغذیه سالم فراموش نشود

زمانی كه فردی دچار استرس می‌شود، تغذیه اهمیت فراوانی پیدا می‌كند. سبزیجات، انواع نان‌ها، خشكبار و تخم‌مرغ مواردی از تغذیه سالم در زمان استرس است.

این مواد با ویتامین‌هایی كه دارد، باعث می‌شود ‌سیستم ایمنی آسیب‌دیده ناشی از استرس ترمیم یابد و سلسله اعصاب تقویت شود، البته همیشه در مصرف مواد خوراكی دقت داشته باشید كه در کنار حجیم بودن، چاق‌كننده و پرچربی نباشد.

در ضمن اگر شما جزو افرادی هستید كه علاقه فراوانی به خوردن دارید، بهتر است یك برنامه غذایی صحیح برای خود تنظیم كنید. همچنین مواد تأثیرگذار قوی در كاهش استرس، شامل: سبزیجات برگ پهن، مركبات، جو، ماهی، كاهو و انواع نان‌ها است.

حس شوخ‌طبعی را در خود پرورش دهید

شوخ‌طبعی یك روش جالب و بسیار مۆثر در كاهش استرس و جدا شدن از تجربه‌های ناخوشایند با دیگران است. وقتی شوخ‌طبعی باعث می‌شود‌ شما از شرایط لذت ببرید، دیگر نیازی نیست‌ الزاماً اتفاقی بیفتد تا شما خوشحال شوید.

شما می‌توانید با داشتن احساس خوشحالی و طنزی كه از درون تان سرچشمه می‌گیرد و حتی بدون هیچ علت خاصی، احساس خوشحالی كنید.

شوخ‌طبعی یك روش جالب و بسیار مۆثر در كاهش استرس و جدا شدن از تجربه‌های ناخوشایند با دیگران است. وقتی شوخ‌طبعی باعث می‌شود‌ شما از شرایط لذت ببرید، دیگر نیازی نیست‌ الزاماً اتفاقی بیفتد تا شما خوشحال شوید.

با داشتن حس شوخ‌طبعی می‌توانید از بسیاری از گفت‌وگوهای بی‌حاصل و مشاجرات تكراری جلوگیری كنید و در بسیاری از مواقع نیز تعادل احساسی عاطفی خود را (به خصوص‌ هنگام از كوره در رفتن)‌ دوباره پیدا كنید. پزشكان، شوخ‌طبعی را ‌ داروی رایگان‌ و فیزیولوژیست‌های ورزشی، آن را ‌ تردمیل درونی‌ می‌نامند!

سعی كنید ظاهر خوبی داشته باشید

هنگامی كه شما مراقب ظاهرتان هستید، بیشتر احساس اعتماد به نفس می‌كنید. سبك خاص لباس پوشیدن شما حسی ‌ایجاد می‌كند و نشان‌دهنده این است كه شما چه كسی هستید. مثلاً اگر همواره لباس مشكی بر تن می‌كنید، این احساس را به دیگران منتقل می‌كنید كه پیرو سادگی و به دور از ریخت و پاش و بی‌نظمی هستید و بالعكس، اگر همواره رنگ‌های روشن به تن می‌كنید، به دیگران این پیام را انتقال می‌دهید كه به من نگاه كنید!

پس سعی كنید ‌ ظاهر متناسبی داشته باشید و آراسته باشید چرا كه افراد در اولین برخورد از ظاهرتان خصوصیات شخصیتی شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

راه‌های كاهش ‌استرس در زنان

مراقب خود باشید

اصولاً برخی‌ زنان عادت دارند ‌زندگی خود را با دیگران مقایسه‌‌ كنند. سعی كنید مقایسه‌ها و حسادت‌هایتان را كنار بگذارید تا بتوانید از زندگی‌تان لذت ببرید.

گاهی از تغییر دادن دیگران دست بكشید

بعضی از زنان تصور می‌كنند‌ می‌‌توانند دیگران را تغییر دهند. آن‏ها فكر می‌كنند اگر به قدر كافی تلاش كنند و‌ استمرار و مداومت به خرج دهند، طرف مقابل بالاخره روزی متحول می‌شود؛ البته كاملاً منطقی است كه تصور كنید می‌توانید روی اشخاص دیگر تأثیرگذار باشید، اما این كه بتوانید همسر، دوستان و اطرافیان را كاملاً تغییر دهید، در اشتباهید.

ممكن است آنان برای زمان كوتاهی تغییر كنند، اما این زمان هرگز طولانی نخواهد بود و تلاش برای تغییر دیگران معمولاً شما را نومید می‌كند، پس مجبور نیستید سعادت و حال خوش خود را وابسته به رفتار دیگران بدانید.

جام جم آنلاین


باشگاه كاربران تبیان - ارسالی از: zahedkola

مطالب مرتبط:

راه جلوگیری از افسردگی و استرس

رهایی از استرس صبحگاهی

اضطراب، بلای جان زنان شاغل

باشگاه كاربران در شبكه اجتماعی

باشگاه كاربران در سامانه تبلاگ

باشگاه كاربران در ثبت مطالب

باشگاه كاربران در انجمن