تبیان، دستیار زندگی
دومین نشست انجمن خطبا و سخنوران حوزه علمیه قم با هدف ساماندهی امر تبلیغ در مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ حوزه علمیه قم برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در دومین نشست خطبای حوزه تأکید شد

افزایش توانمندی علمی مبلغان ضروری است

دومین نشست انجمن خطبا و سخنوران حوزه علمیه قم با هدف ساماندهی امر تبلیغ در مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در حاشیه این نشست به  خبرنگار مرکز خبر حوزه، گفت: این نشست با هدف ساماندهی مبلغین و بخش‌های مختلفی که در امر تبلیغ مؤثر هستند برگزار گردید.

وی شناخت آسیب‌های کلان تبلیغ در سطح کشور در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی را از مباحث مطروحه در این نشست عنوان کرد و گفت: شناخت نیازهای مخاطبان، و فعالیت‌های دشمنان در این عرصه و تبادل نظر کارشناسان و دست‌اندرکاران تبلیغ در فصول مختلف تبلیغی از دیگر مباحث ارائه شده در این نشست بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: برای ارزیابی بازدهی تبلیغ و نیازهای مناطق مختلف در عرصه‌های تبلیغی، در نظر داریم نشست‌های دیگری را در مناطق مختلف کشور برگزار کنیم و نمایندگانی از سایر استان‌ها، در این نشست‌ها شرکت کنند.

وی نقش صداوسیما در عرصه‌های تبلیغی و شناخت چالش‌های عمده فرهنگی را از دیگر مباحث ارائه شده در این نشست برشمرد و بیان داشت: تلاش می‌کنیم عوامل مؤثر در ناهنجاری‌های فرهنگی را مورد بررسی قرار دهیم و راه‌کارهای مناسب ارائه گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبوی برلزوم آموزش‌های مستمر مبلغین برای افزایش توانمندی آنان در عرصه‌های تبلیغی و دینی گفت: نیازهای جامعه بسیار زیاد است و ما سعی می‌کنیم برنامه جامعی در گسترش و ارتقاء عرصه‌های تبلیغی و پاسخ‌گویی به نیازهای اقشار مختلف مردم طراحی و تدوین کنیم.

حجت‌الاسلام ماندگار نیز به خبرنگار مرکز خبر حوزه گفت: انتظار نظام اسلامی این است که حوزه برای پاسخگویی به نیازهای جامعه در رشته‌های مختلف متخصصین توانمند تربیت کند.

وی پاسخگویی به شبهات را از وظایف حوزه برشمرد و گفت: جامعه از مبلغین و حوزویان انتظار دارد زیباترین مدل مدیریتی و دینی را ارائه دهند.

حجج ‌اسلام نقویان، فرحزاد و تاج‌لنگرودی نیز در گفتگوهای جداگانه ای برلزوم تربیت مبلغین توانمند و آگاه به زمان بویژه برای نوجوانان و جوانان تأکید کردند و خواستار تدوین برنامه‌ای منسجم در این عرصه شدند.