تبیان، دستیار زندگی
مردم در فضای فتنه و غوغا سالاری و مه آلود بودن میدان حق را باطل و باطل را حق دیدند درست مانند فتنه ای که امروز رسانه های صهیونیستی و شبکه هایی چون شبکه بی بی سی در پی آنند. عاشورا قابل تکرار است اگر به جای «اسلام ناب» «شبه اسلام ناب» متولد شود آن هم با
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فریب رسانه ها را نخوریم !


هیچ حرکتی، هیچ جنگی و هیچ فاجعه ای در تاریخ رقم نمی خورد، مگر آن که قبل از آن، اندیشه های یک جمع و یا یک ملت به تسخیر جمعی و یا ملتی دیگر در آید.

امام حسین

برای هر حرکت، نخست باید سرمایه ها را فهرست کرد، نیازها را شناخت، تقسیم کار کرد، جایگاه های هر فردی را تعریف کرد و ابزارها را براساس برداشتن موانع در پیش رو آماده کرد اما قبل از آن باید ضمن مهیا کردن اندیشه های نیروهای همسو و همراه، به جنگ روانی برضد طرف مقابل دست زد و زمینه شکست روحی نیروی مقابل را فراهم کرد.

بیشتر شکست ها در تاریخ آنقدر زاییده تسلیم روحی و روانی است که نتیجه قدرت نظامی نیروی مقابل نبوده و نیست.

بی سبب نیست هزینه ای که برای جنگ سخت افزاری و آماده سازی افکار و اندیشه ها و تغییر ذائقه ها مصرف می شود و به اصطلاح "جنگ نرم" نامیده می شود برای سخت افرازی هزینه نمی گردد.

این مهم در همه ی حوزه ها و عرصه ها حتی در مسئله تجارت هم حرف نخست را می زند تا جایی که یکی از سرمایه داران و سهامداران بزرگ دنیا می گوید: اگر 10 دلار داشته باشم یک دلار آن را سرمایه گذاری و 9 دلار دیگر را خرج تبلیغ روی آن سرمایه می کنم.

در کربلا هزینه ای که برای فریب دادن، همسو کردن، ساکت کردن برخی از خواص صرف شد، هزینه ای که برای خارجی معرفی کردن خاندان پیامبر(صلی الله علیه و آله) در بین عامه مردم خرج شد، از هزینه لشکر کشی ابن زیاد و تجهیز لشکر عمر بن سعد و شمر اگر بیشتر نبود هرگز کمتر نبوده است.

این حرکت شوم دشمن و این سم پاشی در اذهان از پس از رحلت پیامبر (صلی الله علیه و آله) و خانه نشین شدن امیرامۆمنان (علیه السلام) آغاز شد و اوج آن به اواخر عمر مبارک امام حسن (علیه السلام) و سپس دوران امام حسین (علیه السلام) باز می رسد که دشمن توانست ذهن ها را مهیا کند، کاری که دشمن امروز در برابر نظام ما انجام می دهد.

اما چه عاملی موجب می شود که مردم پای رسانه های دشمن بنشینند و سخنان آنان را باور کنند.

"آن عده در معرفی امام حسین (علیه السلام) به عنوان خروج کننده موفق شدند خوب، دستگاه حکومت ظالم هر چه دلش می خواهد می گوید مردم چرا باید باور کنند؟! آن چه بنده را دچار دغدغه می کند همین جای قضیه است می گویم: چه شد که کار به این جا رسید؟! چه شد که امت اسلامی که آنقدر نسبت به جزئیات احکام اسلامی و آیات قرآنش دقت داشت در چنین قضیه ی واضحی به این صورت دچار غفلت و سهل انگاری شد که ناگهان فاجعه ای به آن عظمت رخ داد؟!"(1)

جعل حدیث توسط خواص خود فروخته و لعن و نفرین بر منابر که سال های سال توسط معاویه بر علیه «اهل بیت» صورت می گرفت و به نوعی تسلط او بررسانه های نوشتاری و شنیداری زمان خود به شمار می رفت همراه با بکارگیری عنصری کارآمد و عامه پسند به نام «شایعه» چنان بستری را در جامعه ای اسلامی ایجاد کرده بود که آرام آرام جامعه را به سوی همراهی و یا سکوت در برابر فاجعه ای بزرگ سوق داد

"کار به جایی برسد که جلو چشم مردم حرم پیغمبر را به کوچه و بازار بیاورند و به آن ها تهمت «خارجی» بزنند! (2) «خارجی» معنایش این نیست که این ها از کشور خارج آمده اند.آن زمان اصطلاح خارجی به معنای امروز به کار نمی رفت. «خارجی» یعنی جزء خوارج یعنی خروج کننده در اسلام فرهنگی است مبتنی به این که اگر کسی علیه امام عادل خروج و قیام کند مورد لعن خدا و رسول و مومنین و نیروهای مؤمنین قرار می گیرد. پس «خارجی» یعنی کسی که علیه امام عادل خروج می کند." (3)دشمن از همه ی ابزار های تبلیغاتی خود سود برد.

جعل حدیث

جعل حدیث توسط خواص خود فروخته و لعن و نفرین برمنابر که سال های سال توسط معاویه برعلیه «اهل بیت» صورت می گرفت و به نوعی تسلط او بررسانه های نوشتاری و شنیداری زمان خود به شمار می رفت همراه با بکارگیری عنصری کارآمد و عامه پسند به نام «شایعه» چنان بستری را در جامعه ای اسلامی ایجاد کرده بود که آرام آرام جامعه را به سوی همراهی و یا سکوت در برابر فاجعه ای بزرگ سوق داد.

«جعل حدیث» تاریخ دیگری و سخنان دیگری از پیامبر(صلی الله علیه و آله) رابه رشته تحریر در آورده بود که در آن اهل بیت (علیه السلام) و صحابه وفادار پیامبر(صلی الله علیه و آله) و امیرمۆمنان (علیه السلام) جایی نداشتند و به جای آنان کسانی مطرح شده بودند که اگر در مقابل وحی پیامبرص قد علم نکرده بودند حداقل نقشی محوری در تبلیغ و گسترش و دفاع از اسلام را در کارنامه خود نداشتند.

در کربلا هزینه ای که برای فریب دادن، همسو کردن، ساکت کردن برخی از خواص صرف شد، هزینه ای که برای خارجی معرفی کردن خاندان پیامبر(صلی الله علیه و آله) در بین عامه مردم خرج شد، از هزینه لشکر کشی ابن زیاد و تجهیز لشکر عمر بن سعد و شمر اگر بیشتر نبود هرگز کمتر نبوده است

و «لعن و نفرین» فضایی را به وجود آورده بود که زمینه را برای کشتن فرزند رسول خدا(صلی الله علیه و آله)مهیا کرده بود در حقیقت رسانه های مخالف اهل بیت (علیه السلام) ترور شخصیتی را مقدم برترور فیزیکی کرده بودند و موفق به نگارش تاریخی وارونه شده بودند که در آن نامی از امام حسین (علیه السلام) و خانه ای که او در آن زاده شده بود نبود و همه ی این پیروزی های رسانه ای برای بنی امیه به یمن سازش خواص خائن و سکوت خواص بی بصیرت بود.

دشمن در این فضا به خوبی می توانست آنچه را که او می خواست در قالب شایعه ای به کرسی بنشاند و افکار عمومی را با آن همسو کند، کار دیگری که بوق تبلیغاتی بنی امیه به خوبی توانسته بود انجام دهد تغییر ذائقه ها بود به گونه ای که «معروف» به جای «منکر» و «منکر» به جای «معروف» نشسته بود و بدیهی بود در چنین فضایی امام حسین (علیه السلام) خارجی خوانده می شد و یزید شرابخوار زن باره امیرالمۆمنین.!

اینجا بود که وقتی وجود مقدس امام حسین (علیه السلام) فریاد زد:

«الاترون الحق لایعمل به و الباطل لایتناهی عنه» (4)

مردم در فضای فتنه و غوغا سالاری و مه آلود بودن میدان حق را باطل و باطل را حق دیدند درست مانند فتنه ای که امروز رسانه های صهیونیستی و شبکه هایی چون شبکه بی بی سی در پی آنند.

عاشورا قابل تکرار است اگر به جای «اسلام ناب» «شبه اسلام ناب» متولد شود آن هم با تاریخی وارونه با ترور شخصیتی یاران صدیق امام با عنصری به نام شایعه و با همکاری و همراهی خواص دنیا طلب.

پی نوشت ها :

1.بیانان مقام معظم رهبری، 20/3/75

2. تاریخ الطبری، ج4، ص353، الارشاد، ج2،ص121، بحار الانوار، ج45، ص114و115-116

3. بیانات مقام معظم رهبری،20/3/75

4.بحارالانوار، ج46، ص192

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان


منبع:

ره توشه راهیان نور ،ویژه محرم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.