تبیان، دستیار زندگی
شاید شما هم از آن بچه هایی باشید که دوست دارند کارهای عجیب کنند. حتی گاهی ممکن است بخواهید خودتان را تبدیل به چیزهای دیگری کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قصه‌های متیو بازینگتون
متیو بازینگتون

شاید شما هم از آن بچه هایی باشید که دوست دارند کارهای عجیب کنند. حتی گاهی ممکن است بخواهید خودتان را تبدیل به چیزهای دیگری کنید. چیزهایی که به شما امکان دهد دنیا و زندگی را جور دیگری ببینید. متفاوت تر از چیزی که الان هستید و هست. من دختر و پسری را می شناسم؛ که می توانند تبدیل به فیل و مگس شوند! بله درست خواندید: فیل و مگس.

"متیو بازینگتون" همان طور که از نام خانوادگی اش هم پیداست (در انگلیسی به معنای وزوز کردن است) می تواند مگس شود. آماندا- خواهرش- هم قدرت این را دارد که تبدیل به فیل شود. البته هر دو فقط می توانند در کتاب « قصه متیو بازینگتون» این کار را انجام دهند. چون این کتاب به آن ها قدرت این کار را می دهد. کتاب ها، به ویژه کتاب های داستان همیشه آدم را وارد دنیاهای مختلف می کنند. به شما اجازه می دهند تا هر چه قدر می خواهید تخیل کنید. آدم هایی که کتاب زیاد می خوانند، بیش تر می دانند. می توانند زندگی را چند جور تجربه کنند و ببینند.

 کتابی که می خواهم معرفی کنم “قصه ی متیو بازینگتون”‌ درباره ی «متیو » است. یک پسر بسیار معمولی ده ساله که می خواهد مگس شود:

راستش متیو بازینگتون یک بچه ی ده ساله ی معمولی بود. موهای خرمایی داشت، چهره ای دوست داشتنی و سه دانه لک روی لپ چپش.

"بله، او یک بچه ی ده ساله ی معمولی بود. با یک تفاوت. می دانی متیو بازینگتون نیروی فوق العاده ی مخصوصی داشت. او می توانست به صورت مگس دربیاید".

باید یک چیز را از همین حالا بدانید. این که متیو و آماندا همین طوری به خواسته هایشان نرسیدند. آن ها کلی تلاش کردند. تازه بعضی وقت ها بزرگ ترها حرف هایشان را باور نمی کردند؛ اما آن ها باز هم تلاش می کردند. مثل این قسمت  از کتاب که می گوید:

 متیو رفت وسط اتاق ایستاد. چشم هایش را بست. و گفت: وز، وز، وز همیشه! مگس بشم چی می شه.!

مامانش از اتاق دیگر صدا زد: متیو! این پرت و پلاهای مگس شدن و اینا چیه؟ زود باش وسائل تو جمع کن.

از طرفی، وقتی «متیو» می خواست با زور و دلیل هایی مثل خودنمایی، قدرت نمایی و غیره.. مگس شود؛ این اتفاق نیفتاد. او وقتی توانست تبدیل به وضع دلخواهش شود که برای هدفی مثل مبارزه و کمک بود.

آماندا و او با فیل و مگس شدنشان به خود و دوستانشان کمک کردند تا از دست دزدها نجات پیدا کنند.

 "قصه ی متیو بازینگتون”‌  برای گروه های سنی “ج”‌ و “د”‌ در نظر گرفته شده است. “دزد کوچکه”‌، “دزد گندهه”‌، “جانسون آناناس”‌، “فیل”‌، “مگس”‌ از شخصیت های کتاب اند که یا همراه متیو هستند یا رو در روی او قرار می گیرند.

شاید شما دلتان نخواهد فیل یا مگس شوید؛ اما مطمئنم هر کدام آرزوهایی دارید که ممکن است دیگران جدی نگیرند. مهم این است که خودتان جدی شان بگیرید. می توانید این کتاب را بخوانید. آن وقت می فهمید دنیا چه رنگ های مختلفی دارد. رنگ هایی که در زندگی هر کسی حرف های مختلفی برای گفتن دارند. خوب نگاه کنید. شاید دفعه ی بعد نوبت رنگ دلخواه شما باشد…

اگر بخواهید کتاب را تهیه کنید می توانید از مشخصات زیر کمک بگیرید:

نویسنده: اندی استنتون

مترجم: رضی هیرمندی

ناشر: چرخ فلک

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع: سایت هدهد

مطالب مرتبط:

رۆیای پاییزی یک برگ

پیرمرد و عروسک

کودک دانا

کلاغ خسته

خانه‌ای برای یتیمان

گرملک این است و همین روزگار ...

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.