تبیان، دستیار زندگی
م ) روز دهم نمایشگاه قران کریم به حدی شلوغ و استقبال از قسمت عضویت سایت تبیان زیاد بود که بود که فرم های عضویت تبیان در چند نوبت تمام شد و مجبور شدیم تا دوباره این فرم ها را تهیه کنیم . راستی جایزه بزرگ تبیان ( ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور دوربین های شبکه قرآن در غرفه تبیان ( گزارش روز دهم نمایشگاه قران کریم )


روز دهم نمایشگاه قران کریم به حدی شلوغ و استقبال از قسمت عضویت سایت تبیان زیاد بود که بود که فرم های عضویت تبیان در چند نوبت تمام شد و مجبور شدیم تا دوباره این فرم ها را تهیه کنیم .

راستی جایزه بزرگ تبیان ( خودرو پراید ) هم امروز جلوی درب اصلی نمایشگاه روی داربست نصب شد. برنده این خودرو طی مراسمی و با قرعه کشی از بین خریداران محصولات تبیان و کسانی که پاسخهای درست به سوالات برنامه های شبهای گفتگو بدهند ، مشخص می شود.

از نکات دیگر استقبال بسیار خوب از اینترانت تبیان بود که در این میان مراجعه کنندگان مازندرانی وقتی که متوجه شدند که اینترانت تبیان در شهر بابل اقتتاح شده است بسیار خوشحال شده و تشکر کردند.

فروش در این روز بسیار مطلوب و خوب بود و نرم افزارهای مشکات 2 و انیمیشن پیامبر (ص) از سی دی های پرفروش این روز بود.

مهمانان :

استقرار دوربین های تلویزیونی در غرفه تبیان و اجرای مستقیم برنامه " همراه با قرآن" از شبکه قرآن بسیار جالب بود. دوربین های این برنامه به خاطر زیبایی غرفه تبیان در نمایشگاه ، برنامه خود را در این محل اجرا کردند که جمعیت زیادی را به سمت غرفه تبیان کشاند.

اجرای برنامه گروهی از قاریان و حافظان قرآن کریم در غرفه تبیان که در قالب برنامه همراه با قرآن برگزار می شد جلوه های خاص و روحانی به غرفه بخشیده بود.

مصاحبه مجری شبکه قرآن با آقای بابایی مدیر روابط عمومی موسسه تبیان در مورد نمایشگاه قران کریم

و آقای خواجه پیری رییس نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در غرفه تبیان نیز بسیار جالب توجه بود.

معرفی محصولات تبیان :

امروز به معرفی نرم افزار احکام و مسایل شرعی می پردازیم که شامل موارد زیر می باشد :

- متن کامل رساله امام ( ره) با حاشیه 9 تن از مراجع عظام

- امکان دسترسی به متن رساله از طریق موضوعات و عناوین و همچنین فهرست و شماره مساله

- متن کامل رساله 8 تن از مراجع عظام

- زندگی نامه 12 تن از مراجع عظام

- امکان شنیدن صدای متن احکام

- پرسش های چهار گزینه ای در مورد احکام

- شیوه اجرایی برخی از احکام با نمایش تصاویر متحرک

و ...

اخباری از نمایشگاه قرآن کریم :

- نخستین سررسید قرآنی در ایران با عنوان « البینات» در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه شده است.

به گزارش ستاد خبری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، این سررسید قرآنی شامل متن و ترجمه بیش از 900 آیه از قرآن، پرسشها و پاسخهای قرآنی، 12 حکایت از اعجاز قرآن، تفسیر سوره لقمان اثر حجت الاسلام قرائتی، معرفی 49 سایت فعال در زمینه قرآن، زندگی نامه 50 تن از قاریان برجسته و ... است.

شایان ذکر است همراه با این سررسید لوح فشرده ای با عنوان « المزمل » با مضامین متن کامل قرآن با 12 ترجمه، تفسیر المیزان با قابلیت جستجو، معرفی 1500 سایت اسلامی و نمونه ترتیل 140 قاری به علاقه مندان ارائه می شود.

- فرزند دکتر احمدی نژاد، رییس جمهور کشورمان به صورت غیر رسمی و در قالب یک دانشجو در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور یافت.

به گزارش ستاد خبری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، علیرضا احمدی نژاد بعد از دو ساعت حضور در نمایشگاه توسط یکی از غرفه داران بخش دانشگاهی و به سبب شباهت زیادی که به پدر خود دارد شناخته شده است.

شایان ذکر است که وی بدون همراه از نمایشگاه بازدید می کرد.

- احمد بن سعید گفت: ایران به لحاظ قرآنی جایگاه خوب و مطلوبی دارد و از قاریان خوبی بهره می برد.

به گزارش ستاد خبری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم،این قاری و خطیب عمانی که از نمایشگاه قرآن بازدید می کرد افزود:

برپایی چنین نمایشگاه قرآنی در کشورمسلمان ایرانی خوشحال کننده است من تعجب کردم که این همه پتانسیل و امکانات قرآنی در کشور شما وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت شبکه های قرآنی ایران گفت: " شبکه های قرآنی ایران بسیار خوب کار می کنند و اتفاقاً ما عرب ها نیز از آن استفاده می کنیم".

این خطیب عمانی در پایان گفت: "جامعه ایرانی، جامعه ای است پویا و با توجه به اینکه ما عرب هستیم و شما ایرانی ، خیلی تعجب کردم که نمایشگاه قرآنی به این بزرگی و پرباری دارید."

احمد بن سعید، در مدارس علوم دینی درس خوانده و هم اکنون با 23 سال سن خطیب عمان است.

روابط عمومی موسسه تبیان