تبیان، دستیار زندگی
پروژه های شبکه ASPدر سطح بین المللی و منطقه ای تعریف می شوند. فعالیت های این پروژه ها متناسب با اهداف یونسکو هستند . این اهداف شامل مسائل آموزشی ،فرهنگی ،علوم ،فناوری ارتباطات و اطلاعات و علوم اجتماعی و انسانی هستند ....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پروژه های شبکه مدارس مرتبط با یونسکو

(ASP net)

پروژه های شبکه مدارس مرتبط با یونسکو

شبکه مدارس مرتبط با یونسکو طرح‌هایی را در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی با موضوع‌هایی مانند صلح، حقوق بشر، حفظ میراث طبیعی و جهانی، گفت‌وگوی بین فرهنگی، حفظ محیط زیست، آموزش بازدارنده در برابر مواد مخدر و ... اجرا می‌کند این شبکه سطح دانش و درک دانش‌آموزان را در باره مسئولیت‌‌های یونسکو و مسائل و موضوعات روزهای جهانی، ارتقا می‌بخشد. در مقاله قبل این شبکه معرفی شد. در این قسمت پروژه های آن و چگونکی عضویت توضیح داده می شود.

مدرسه های این شبکه هم چنین متناسب با اهداف  یونسکو فعالیت هایی را انجام می دهند. این اهداف شامل مسائل آموزشی ،فرهنگی، علوم، فناوری ارتباطات و اطلاعات و علوم اجتماعی و  انسانی هستند.

پروژه های شبکه مدارس مرتبط با یونسکو

پروژه ها در سطح بین المللی و منطقه ای تعریف می شوند و در دوره زمانی خاصی اجرا می شوند. هر یک از پروژه ها، در دوره زمانی خودش کنفرانس های سالانه دارند. مهم ترین پروژه ای که هم اکنون در حال اجرا است و کشور ما با توجه به منطقه ای که در آن قرار گرفته می تواند در آن شرکت کند آموزش میراث جهانی است.

آموزش میراث جهانی    World Heritage Education

پروژه های شبکه مدارس مرتبط با یونسکو

در این پروژه نوجوانان و جوانان در مورد تاریخ و سنت خود، فرهنگ های دیگر، محیط زیست و اهمیت حفاظت از تنوع زیستی مطالعه و همکاری می کنند. هم چنین آگاهی آن ها نسبت به  تهدیدها بیشتر می شود و یاد می گیرند چگونه با همکاری مشترک از این میراث، حفاظت کنند. در این پروژه آموزگاران هم آموزش هایی مخصوص به خود دارند.

هم اکنون بیش از 1000 مدرسه از 130 عضو یونسکو در این پروژه شرکت دارند. از طریق وب سایت و بسته لوازمی که به رایگان برای شرکت کنند ها ارسال می شود دانش آموزان می توانند در پروژه مشارکت داشته باشند. هر سال نیز کنفرانس بین المللی برای هماهنگی و تبادل تجربه برگزار می شود.

پروژه های منطقه ای دریای بالتیک، دریای مدیترانه، رود دانوب، آب در کشور های عربی و برده داری نیز در کشورهای مناطق خاص خودشان  اجرا می شوند.

با استفاده از تجربه ی مشارکت در این  پروژه ها می توان در سطح کشور پروژه های منطقه ای تعریف و اجرا نمود .

پروژه های شبکه مدارس مرتبط با یونسکو

چگونگی عضویت  :  مشارکت در این پروژه ها در دو مرحله انجام می شود. ابتدا موافقت اموربین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش و سپس موافقت کمسیون ملی یونسکو در ایران

پیوند ها :

مطالب مرتبط :

شبکه مدارس مرتبط با یونسکو

سلسله مقاله های معرفی سازمان ها و سایت های بین المللی 

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: زهرا انصاری

تنظیم: نسرین صادقی