تبیان، دستیار زندگی
ot; جام جهان پهلوان تختی" اصلانی، طلایی و دبیر به عنوان قهرمانی دست یافتند " محمد اصلانی "، " محمد طلایی " و" علیرضا دبیر "، به عنوان قهرمانان اوزان 55 تا 66 كیلوگرم بیست و دومین دوره مسابقا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات بین المللی كشتی آزاد " جام جهان پهلوان تختی"

اصلانی، طلایی و دبیر به عنوان قهرمانی دست یافتند

"محمد اصلانی"، "محمد طلایی" و" علیرضا دبیر"، به عنوان قهرمانان اوزان 55 تا 66 كیلوگرم بیست و دومین دوره مسابقات بین المللی كشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی ( انتخابی تیم ملی) انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در دیدار پایانی وزن 55 كیلوگرم محمد اصلانی به مصاف مجید رودباری رفت كه در پایان 6 دقیقه وقت قانونی با نتیجه 2 بر صفرازحریف خود پیش افتاد، در كمرگیری كه پس از 6 دقیقه انجام شد، اصلانی موفق شد با فن لنگ، رودباری را روی پل ببرد و با نتیجه 5 برصفر پیروز شود و به عنوان قهرمانی وزن 55 كیلوگرم دست یابد. در دیدار رده بندی این وزن محمد رضایی 6 بر 2 حسین رنگرز را شكست داد و نفر سوم وزن 55 كیلوگرم شد.

در وزن 60 كیلوگرم: محمد طلایی و مراد محمدی برای تعیین قهرمان این وزن پیكار كردند، 6 دقیقه قانونی این وزن با نتیجه 2 بر یك به سود محمدی به پایان رسید، اما در كمرگیری طلایی موفق شد حریف خود را به پل ببرد تا با نتیجه 4 بر 2 پیروز شود. در پیكار رده بندی نیز علی رضا درویشی 4 بر 2 مسعود مصطفی جوكار را شكست داد و به مقام سوم دست یافت.

علی رضا دبیر و اصغر اردوخانی برگزار كننده دیدار پایانی وزن 66 كیلوگرم بودند كه دبیر موفق شد با نتیجه 4 بر 2 برحریف خود غلبه كند. در ابتدای این كشتی دبیر قصد اجرای بارانداز را داشت كه روی پل گیر كرد و 2امتیاز از دست داد، اما به سرعت حریف خود را در خاك نشاند و در ادامه كشتی با اجرای یك بارانداز و گرفتن زیر یك خم كشتی را به سود خود خاتمه داد. در دیدار رده بندی نیز حسن طهماسبی با نتیجه 6 بر یك علی اصغر بذری را مغلوب كرد و سوم شد.

در وزن 74 كیلو گرم

: هادی حبیبی و رضا رمضان زاده برگزار كننده دیدار پایانی بودند كه رمضان زاده موفق شد در یك كشتی دیدنی 7 بر 5 حبیبی را شكست دهد.جلال لطیفی هم با پیروزی 11 بر صفر مقابل هروات آمریكایی سوم شد.در وزن 84 كیلوگرم:پژمان درستكار و فریدون قنبری برگزار كننده دیدار نهایی بودند كه قنبری در یك مبارزه جنجالی 3 بر یك درستكار را شكست داد و قهرمان وزن 84 كیلو شد. در پیكار رده بندی نیز مجید خدایی موفق شد سه بر یك مجتبی بختیاری را مغلوب سازد.