تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی تکواندوی ایران پس از کره جنوبی به عنوان نایب قهرمانی جام جهانی دست پیدا کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تکواندوی ایران نایب قهرمان جهان شد


تیم ملی تکواندوی ایران پس از کره جنوبی به عنوان نایب قهرمانی جام جهانی دست پیدا کرد.

تکواندو

شانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی تکواندو در بخش مردان به میزبانی آروبا در ورزشگاه "سنترو دپورتیو" شهر سانتاکروز برگزار شد که ایران در مسابقه فینال با شکست 27 - 13 از کره جنوبی نایب قهرمان شد.

در پایان این رقابت‌ها، "کیو ره هان" از کره جنوبی به عنوان با ارزش‌ترین بازیکن و "کی هی پارک" از کره جنوبی به عنوان بهترین مربی انتخاب شدند.

همچنین در مسابقات زنان چین با پیروزی مقابل فرانسه قهرمان جام جهانی شد.

مسابقات جام جهانی به صورت مبارزه‌های تیم به تیم و برای اولین بار با قانون جدید برگزار شد که هر مسابقه از دو راند پنج دقیقه‌ای تشکیل می‌شد و هر تیم نیز از پنج بازیکن و یک ذخیره در هر دیدار تشکیل می‌شد. 90 ورزشکار از 13 کشور در مسابقات مردان و 69 ورزشکار از 10 کشور در رقابت‌های زنان حضور داشتند.

تیم ملی ایران در اولین دیدار خود توانسته بود با نتیجه 25 بر 5 از سد تیم دومینیکن گذشته و در ادامه با نتیجه 18 بر 15 مقابل تیم روسیه به پیروزی برسد.

در مرحله یک چهارم نهایی آمریکایی ها به دلیل آسیب دیدگی دو تکواندو کار خود حاضر به مبارزه با تیم ملی ایران نشدند و در مرحله نیمه نهایی نیز هوگو پوشان ایران توانستند با حساب 19 بر 18 از سد تیم چین گذشته و به فینال شانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی راه یابند.

شانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی تکواندو در بخش مردان به میزبانی آروبا در ورزشگاه "سنترو دپورتیو" شهر سانتاکروز برگزار شد که ایران در مسابقه فینال با شکست 27 - 13 از کره جنوبی نایب قهرمان شد

یوسف کرمی، علیرضا نصر آزادانی، بهزاد ایلخانی، مهران عسگری، وحید عیسی بیگلو، روح الله طالبی، مسعودحجی زواره، فرزاد عبدالهی و جلال خدامی به عنوان ملی‌پوشان ایران در جام جهانی حاضر شدند. سرمربی‌گری تیم بر عهده فریبرز عسگری بود و مهدی بی باک و علی محمد بسحاق دستیاران او بودند.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا