تبیان، دستیار زندگی
بررسی نتایج 6 بازی اخیر پرسپولیس در لیگ میانگین قهرمانی در هفته های رویایی پرسپولیس بحران ابتدای فصل را پشت سر گذاشته است و شاید بتوان گفت دیگر خطر اخراج ژوزه را تهدید نمی کن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به عملکرد سرخابی ها در لیگ


پرسپولیس بحران ابتدای فصل را پشت سر گذاشته است و شاید بتوان گفت دیگر خطر اخراج ژوزه را تهدید نمی کند.
پرسپولیس

حالا تیمی که تا رده شانزدهم هم سقوط کرده بود با کسب چند پیروزی به ساحل آرامش رسیده است و حالا دیگر هواداران امیدوارانه تر از گذشته نتایج پرسپولیس را دنبال می کنند.

پرسپولیس از 6 بازی آخرش 13 امتیاز جمع آوری کرده است. سابقه نشان می دهد وقتی یک تیم در طول فصل با همین معدل امتیاز گیری پیش می رود، یک مدعی جدی قهرمانی است. البته هستند تیم هایی که در طول همین 6 هفته از پرسپولیس بیشتر امتیاز گرفته باشند اما پرسپولیس قبل از این 6 بازی آخر جزو تیم های قعرنشین بود و با همین 13 امتیاز خودش را به رده دهم رسانده است تا فاصله خود را تیم های بالانشین اش به شدت کاهش دهد.استقلال و فولاد با 15 و 14 امتیاز بیشتر از سرخپوشان در این شش بازی امتیاز کسب کرده اند و پرسپولیس در رده سوم قرار گرفته است.

تنها تیمی که در این شش بازی بیشتر از پرسپولیس گل زده، فولاد خوزستان با 14 گل گل زده است.نکته جالب این است که پرسپولیس در 6 بازی اخیر فقط 4 گل خورده است و از این نظر عملکرد مناسبی را داشته است

آمار گل های زده و خورده پرسپولیس در 6 دیدار اخیر نیز بسیار عالی بوده است. پرسپولیس 13 گل در 6 بازی اخیرش به ثمر رسانده. البته 6 گلی که این تیم به پیکان زد کمک زیادی به بالا رفتن تفاصل گل پرسپولیس کرد. تنها تیمی که در این شش بازی بیشتر از پرسپولیس گل زده، فولاد خوزستان با 14 گل گل زده است.نکته جالب این است که پرسپولیس در 6 بازی اخیر فقط 4 گل خورده است و از این نظر عملکرد مناسبی را داشته است.

استقلال برنده بزرگ هفته پانزدهم

هفته پانزدهم را باید تمام و کمال به نام استقلال نوشت. هفته ای که در آن صدرنشین با پیروزی مقابل مدافع عنوان قهرمانی و قهرمان سه دوره اخیر لیگ برتر نه تنها جایگاهش را در صدر جدول محکم کرد بلکه با توجه به اتفاقاتی که در سایر بازی ها افتاد صاحب پوئن های ویژه ای هم شد. به همین دلیل باید استقلال را برنده بزرگ این هفته لقب داد. حالا آنها تنها تیمی هستند که میانگین استاندارد دو امتیاز از هر بازی را دارند، 28 امتیاز از 14 بازی.

استقلال -سپاهان

شکست تیم های دوم تا ششم

استقلال، ملوان، سپاهان، تراکتورسازی، فجر و نفت. این شش تیم قبل از شروع هفته پانزدهم روی پله های اول تا ششم جدول قرار داشتند.ولی در پایان این هفته، فقط استقلال در بن این شش تیم برنده شد و 5 تیم دیگر باختند. پس استقلال با برد مقابل سپاهان علاوه بر گرفتن سه امتیاز و شکستن طلسم یازده ساله توانست با شکست سایر تیم ها فاصله خود را بیش از هفته های گذشته کند.

در حال حاضر استقلال نسبت به ملوان 3 و نسبت به سپاهان و تراکتورسازی 4 امتیاز بیشتر دارد ضمن اینکه نسبت به ملوان و تراکتورسازی یک بازی کمتر دارد و حتی در صورت شکست مقابل پیکان و پیروزی سپاهان مقابل گهر در دیدار عقب افتاده اش باز هم این استقلال خواهد بود که در صدر باقی خواهد ماند.

تنها مهمان با امتیاز

یکی دیگر از نکات جالب هفته پانزدهم شکست خوردن تمامی مهمان ها بود و فقط این استقلال بود که با دست پر زمین را ترک کرد.

آن هم زمینی که 3950 روز گذشته به کام آبی ها نبود. نفت تهران به داماش در رشت، تراکتورسازی به فولاد در اهواز، گهر به آلومینیوم در بندرعباس، صبا به سایپا در کرج، صنعت نفت به راه آهن در اکباتان، ملوان به پیکان در ورزشگاه تختی و ذوب آهن به پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باختند تا استقلال تنها تیمی باشد که توانست میزبان خودش را مغلوب کند.

رکورد شکنی

بردن سپاهان در اصفهان این فرصت را به استقلالی ها داده است تا بتوانند با پیروزی در سه دیدار آینده خود در نیم فصل نخست رکورد بیشترین امتیاز در یک نیم فصل را از آن خود کنند.رکوردی که در حال حاضر با 36 امتیاز از 17 بازی در نیم فصل اول لیگ یازدهم در اختیار پرویز مظلومی است.قلعه نویی برای شکستن این رکورد کار سختی دارد و باید هر سه دیدار خود مقابل پیکان و فولاد در تهران و داماش در رشت را با دست پر از زمین خارج شود. قلعه نویی در این صورت بهترین معدل امتیازگیرش اش در استقلال یعنی گرفتن 2/07 امتیاز از هر بازی نیم فصل اول لیگ پنجم را هم ارتقا می دهد.

بخش ورزشی تبیان

منبع: مجله اینترنتی جهان و ورزش