تبیان، دستیار زندگی
هیچ کلاس بدون معلم و آموزگار در مدارس دوره ابتدایی موجود در سطح استان وجود ندارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هیچ کلاس بدون معلم در مدارس ابتدایی اصفهان وجود ندارد

هیچ کلاس بدون معلم در مدارس ابتدایی اصفهان وجود ندارد


رئیس گروه آموزش دوره ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هیچ کلاس بدون معلم و آموزگار در مدارس دوره ابتدایی موجود در سطح استان وجود ندارد و این مدارس با هیچ کمبودی از نظر نیروی انسانی مواجه نیستند.

مجید گل‌بیدی با اشاره به اجرای نظام 3- 3- 6 در مدارس دوره ابتدایی اظهار کرد: آموزش و پرورش استان از ابتدای آغاز سال تحصیلی جدید از نظر فضای آموزشی و نیروی انسانی مورد نیاز در دوره ابتدایی با هیچ مشکلی مواجه نبوده است.

وی به اجرای طرح راهبران آموزشی در آموزش و پرورش استان اصفهان اشاره کرد و افزود: راهبران آموزشی یک طرح ابتکاری از سوی نظام آموزشی استان به شمار می‌رود و با اجرای این طرح در هر منطقه و ناحیه دو نفر فرهنگی به صورت تمام وقت نسبت به بازدید از کلاس‌های درس و پیگیری مسائل و مشکلات موجود در مدارس دوره ابتدایی استان اقدام می‌کنند.

رئیس گروه آموزش دوره ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: البته بازدید‌های این افراد از این مدارس به صورت روزانه با استفاده از سامانه اینترنتی برای آموزش و پرورش استان ارسال می‌شود.

راهبران آموزشی یک طرح ابتکاری از سوی نظام آموزشی استان به شمار می‌رود و با اجرای این طرح در هر منطقه و ناحیه دو نفر فرهنگی به صورت تمام وقت نسبت به بازدید از کلاس‌های درس و پیگیری مسائل و مشکلات موجود در مدارس دوره ابتدایی استان اقدام می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید حدود 2 هزار و 500 مدیر در مدارس دوره ابتدایی استان فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: همچنین حدود 11 هزار و 700 معلم در مدارس ابتدایی موجود در سطح استان فعالیت می‌کنند و در مجموع حدود 16‌هزار معلم، مدیر، معاون و سایر کارکنان فعال در دوره ابتدایی در مدارس استان وجود دارد.

گل‌بیدی به تحصیل 380 هزار دانش‌آموز دختر و پسر استان در دوره ابتدایی اشاره و تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید با توجه به اجرای نظام 3 -3- 6 مدارس دوره ابتدایی موجود در سطح استان با هیچ کمبودی از نظر نیروی انسانی مواجه نیستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ کلاس بدون معلم و آموزگار در مدارس دوره ابتدایی موجود در سطح استان وجود ندارد و نیروی انسانی موجود در این مدارس از چند ماه پیش از آغاز سال تحصیلی جدید ساماندهی شد.

رئیس گروه آموزش دوره ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اگر چه با اجرای نظام 3- 3- 6 مدارس دوره ابتدایی استان به تعداد بیشتری معلم نیاز داشته‌‌اند اما با تدابیر صورت گرفته از سوی مسئولان آموزش و پرورش استان تمام این نیاز‌ها برطرف شده است.


منبع: خبرگزاری فارس

بخش سفیران تبیان