تبیان، دستیار زندگی
ویژه‌نامه خیمه حضرت عبدالله‌بن‌الحسین(ع) به مناسبت پنجمین روز از ایام محرم با بخش‌های مختلفی همچون مقالات و نواهنگ‌ها در پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان منتشر شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان پای خیمه حضرت عبدالله‌بن‌الحسین(ع)

خیمه عبدالله الحسین

ویژه‌نامه خیمه حضرت عبدالله‌بن‌الحسین(ع) به مناسبت پنجمین روز از ایام محرم با بخش‌های مختلفی همچون مقالات و نواهنگ‌ها در پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان منتشر شده است.

به گزارش روابط عمومی، ویژه‌نامه خیمه حضرت عبدالله‌بن‌الحسین(ع)، به مناسبت پنجمین روز از ایام محرم با بخش‌های مختلفی همچون كلیپ‌های روز پنجم محرّم، نواهنگ‌های روز پنجم محرّم، مقالات و اشك قلم در پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان منتشر شده است.

بخش مقالات شامل سرخط‌هایی همچون در روز پنجم محرّم سال 61 ه.ق چه گذشت؟، نوجوانان عاشورایی، شیران بیشه عشق، عبدالله بن حسن، بزرگمردی كوچك، سایه‌ای بر خورشید، نوجوان غیور كربلا، حماسه جاویدان دو یار دیرین، غلامانی كه تا آخرین نفس ایستادند است.

همچنین عمه تماشا می‌كند، فرصت خوب پریدن، من هنوز نمردم، ای مزرعه زخم، بچه شیر جمل، ثواب نَحر گلو و طرح معما از سرخط‌های بخش اشك قلم به شمار می‌رود.

در بخشی از مقاله «در روز پنجم محرم سال 61 ه. ق» چه گذشت؟ آمده است: در روز پنجم محرم‌الحرام سال 61 هجرى قمرى عبیدالله بن زیاد مردی را به ‏دنبال شبث بن ربعی فرستاد تا وی را به كربلا گسیل كند. شبث بن ربعی در آن روز خود را به بیماری زده بود و قصد داشت كه ‏ابن زیاد او را از رفتن به كربلا معاف كند ولی عبیدالله بن زیاد برای او پیغام فرستاد كه ‏مبادا از كسانی باشی كه خداوند در قرآن فرموده است: چون به مۆمنین رسند گویند از ‏ایمان آورندگانیم و هنگامی كه به نزد یاران خود كه همان شیطانند، روند اظهار دارند ما با ‏شماییم و مۆمنین را به سخره می‌گیریم و به او خاطرنشان ساخت كه اگر بر فرمان ما ‏گردن می‌نهی و در اطاعت مایی، در نزد ما باید حاضر شوی.‏

گفتنی است، ویژ‌ه‌نامه خیمه حضرت عبدالله‌بن‌الحسین(ع) به همت بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان و به كوشش ابوالفضل صالح‌صدر تهیه و تنظیم شده است. همچنین طراحی و گرافیست این ویژه‌نامه بر عهده سمیه ظهرابی است.

تنظیم: هومن بهلولی