تبیان، دستیار زندگی
رییس شورای هماهنگی سمپوزیوم‌های بین‌المللی روابط‌عمومی با اشاره به نقش موثر روابط‌عمومی‌ در سازمان‌ها گفت: روابط‌عمومی با انتقال اطلاعات درست و كامل به مدیریت، نقش تاثیرگذاری در اجرای درست چشم‌اندازهای سازمان خود خواهد داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غلامرضا کاظمی دینان:

روابط‌عمومی، مدیریت سازمان را مدیریت می‌كند

غلامرضا کاظمی دینان

رییس شورای هماهنگی سمپوزیوم‌های بین‌المللی روابط‌عمومی  با اشاره به نقش موثر روابط‌عمومی‌ در سازمان‌ها گفت: روابط‌عمومی با انتقال اطلاعات درست و كامل به مدیریت، نقش تاثیرگذاری در اجرای درست چشم‌اندازهای سازمان خود خواهد داشت.

به گزارش روابط‌عمومی، سیدغلام‌رضا كاظمی‌دینان عضو هیات علمی دانشگاه و رییس شورای هماهنگی سمپوزیوم‌های بین‌المللی روابط‌عمومی که در پنجمین همایش مسئولین روابط‌عمومی فرودگاه‌های كشور سخن می‌گفت، با تاكید بر نقش روابط‌عمومی‌ها به عنوان نبض تپنده سازمان‌ها، بر ارتقای آگاهی و دانایی در راستای اطمینان‌بخشی برای دستیابی به اهداف سازمانی تاکید کرد.

کاظمی‌دینان در ادامه افزود: روابط‌عمومی‌ها باید رسالت خود را با آگاه‌كردن مدیران برای اتخاذ تصمیم‌گیری‌های درست انجام دهند. وی مقوله مثبت‌نگری در روابط‌عمومی را مورد توجه قرار داد و افزود: مسئولان روابط‌عمومی باید با مثبت‌نگری و ترسیم چهره زیبا از سازمان خود ذهنیتی قوی در مخاطبان ایجاد کنند.

به گفته وی این ذهنیت باعث توسعه هرچه بیشتر آن سازمان خواهدشد.

این استاد دانشگاه همچنین بر شفاف‌سازی و بیان حقایق توسط روابط‌عمومی‌ها تاکید و ضمن بیان پرهیز از دروغ‌پردازی، تصریح كرد: حقایق باید طوری بیان شود که به سازمان لطمه وارد نشود

وی قرار دادن مردم در جریان حقایق و فعالیت‌های صورت گرفته در هر سازمانی را زمینه‌ساز حضور آنان برای بیان پیشنهاد و انتقادات عنوان کرد و گفت: چه بسا در این حالت مردم برای بهبود وضعیت سازمان و رفع مشكلات آن داوطلب شوند.

كاظمی‌دینان در بخش دیگری از سخنان خود حضور یکپارچه مدیران شرکت فرودگاه‌های کشور در پنجمین همایش مسئولین روابط‌عمومی ستود و آن را نشان از اهمیت جایگاه روابط‌عمومی‌ها عنوان كرد.

وی افزود: رسمیت ندانستن روابط عمومی در برخی ادارات نقص مدیریت نیست بلكه كوتاهی روابط‌عمومی در  انتقال تاثیر و اهمیت خود به مدیریت است.

کاظمی‌دینان تعامل با رسانه‌ها را یکی از رسالت‌های روابط‌عمومی عنوان کرد و افزود: روابط‌عمومی‌ها باید رابطه خود با رسانه‌ها را حفظ  و برای تقویت آن بکوشند و با رعایت اخلاق حرفه‌یی، سرعت در خبر را قربانی صحت خبر نكنند.

تنظیم: هومن بهلولی