تبیان، دستیار زندگی
رییس مرکز موسیقی سازمان صداوسیما از راه‌اندازی یک شبکه‌ی مجازی موسیقی پیش از افتتاح شبکه‌ی موسیقی سیما خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه‌اندازی شبکه‌ی مجازی موسیقی


رییس مرکز موسیقی سازمان صداوسیما از راه‌اندازی یک شبکه‌ی مجازی موسیقی پیش از افتتاح شبکه‌ی موسیقی سیما خبر داد.
راه‌اندازی شبکه‌ی مجازی موسیقی

حسین تقی‌پور در این باره گفت: شبکه‌های مختلف بحث موسیقی را جدی گرفتند و هر یک از آنها به فراخور، به پخش کلیپ‌های مختلف موسیقی اقدام می‌کنند. شبکه‌ی چهار‌، آموزش و جام‌جم از جمله شبکه‌هایی هستند که موسیقی پخش می‌کنند و از ما مطالبه کردند که ما به آنها کمک کنیم.

او ادامه داد: بر این اساس می‌توان قبل از راه‌اندازی شبکه تلویزیونی موسیقی‌، یک شبکه‌ی مجازی موسیقی داشت.

رییس مرکز موسیقی سازمان صداوسیما همچنین درباره‌ی راه‌اندازی شبکه‌ی موسیقی، توضیح داد: راه‌اندازی این شبکه در دست مطالعه است؛ در حال حاضر نیز خیلی از شبکه‌ها به شکل واقعی به موسیقی می‌پردازند. برای راه‌اندازی رسمی شبکه‌ی موسیقی باید بستری آماده باشد تا همه‌ی این موسیقی‌ها که میزان هفت تا هشت تِرَک در هر شبکه است، در یک شبکه متمرکز شوند؛ البته ما کار شاقی هم نمی‌خواهیم انجام دهیم که بعضی‌ها ایراد بگیرند. بلکه همین نماهنگ‌هایی که به صورت متفرقه از شبکه‌های مختلف پخش می‌شوند در یک شبکه متمرکز می‌شوند. این کارها باید پیش رود تا بستر شبکه موسیقی آماده شود.

تقی‌پور همچنین به تعداد زیاد قطعات موسیقی مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما اشاره‌ای کرد و افزود: هر سازمان و یا هر کسی به غیر از ما بود تا به حال این شبکه را راه‌اندازی می‌کرد. ما تا همین الان برای راه‌اندازی شبکه موسیقی 20 هزار قطعه موسیقی آماده داریم که در ژانرهای مختلف تولید شده‌اند.

رییس مرکز موسیقی سازمان صداوسیما همچنین درباره‌ی راه‌اندازی شبکه‌ی موسیقی، توضیح داد: راه‌اندازی این شبکه در دست مطالعه است؛ در حال حاضر نیز خیلی از شبکه‌ها به شکل واقعی به موسیقی می‌پردازند. برای راه‌اندازی رسمی شبکه‌ی موسیقی باید بستری آماده باشد تا همه‌ی این موسیقی‌ها که میزان هفت تا هشت تِرَک در هر شبکه است، در یک شبکه متمرکز شوند؛

او ادامه داد: 20 هزار قطعه خیلی زیاد است؛ یعنی اگر بخواهیم بدون تکرار پخش کنیم‌، برای یک سال موسیقیِ شبکه، تامین هستیم. علاوه بر این‌ها رادیو یکسری کار دارد. 50 هزار قطعه موسیقی در رادیو قبل از راه‌اندازی مرکز موسیقی یعنی سال 72 تولید شده است با آثاری که ما داریم اگر به هم آمیخته شوند ظرفیت بزرگی فراهم خواهد شد.

تقی‌پور در پاسخ به پرسشی درباره‌ی زمان راه‌اندازی شبکه موسیقی سیما، گفت: سیاست‌گذاری در دست سازمان صدا و سیماست، اما امیدواریم در آینده‌ی نزدیک این شبکه را راه‌اندازی کنیم.

او ابراز امیدواری کرد که شبکه موسیقی سیما در سال جاری راه‌اندازی شود.

بخش هنری تبیان


منبع:

ایسنا