تبیان، دستیار زندگی
بخش تاریخ و سیره معصومین(ع) سایت تبیان، ویژه‌نامه خیمه چهارم «خیمه حر و طفلان حضرت زینب(س)» را در چهارمین روز از محرم منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژه‌نامه خیمه چهارم «خیمه حر و طفلان حضرت زینب(س)» در تبیان

ویژه‌نامه خیمه چهارم «خیمه حر و طفلان حضرت زینب(س)»

بخش تاریخ و سیره معصومین(ع) سایت تبیان، ویژه‌نامه خیمه چهارم «خیمه حر و طفلان حضرت زینب(س)» را در چهارمین روز از محرم منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی، این ویژه‌نامه شامل بخش‌های مختلفی است كه می‌توان به كلیپ‌های روز چهارم محرم، نواهنگ‌های روز چهارم محرم، مقالات و اشك قلم اشاره كرد.

در بخش مقالات، هفت مقاله آمده است كه می‌توان به مقالاتی همچون مادر كربلا، جانفشانی زینبیون كربلا، جلوه‌هایی از صبر عقیله هاشمیان، بشتاب بسوی حسین(ع)، چنین بود كه شد حُرّ هدایت شده، ای حُرّ! مژده باد تو را به بهشت و حُرّ، آزاد مرد نینوا اشاره كرد.

همچنین بخش اشك قلم شامل سرخط‌هایی همچون تیر دو سر، تو زینب‌داری، حریصان شهادت در هوای حسین(ع)، سپاه زینب كبری، سر به زیرم، سر بلندم كن و آزاده‌ام اما گرفتار تو هستم، است.

در بخشی از مقاله «بشتابید به سوی حسین(ع)» آمده است: حضور در صحنه‌ای كه كشته شدن، فرجام و انجام ناگزیر آن است؛ ماندن در عرصه‌ای كه سی و سه هزار شمشیر و نیزه و تیغ، نیروهایی اندك و محاصره شده را نشانه رفته است و ایستادن در عطش و شماتت و شقاوت، هنر روح‌های بزرگ و معرفت‌های ژرف و ایمان‌های ریشه‌دار است، تزلزل، هراس و گریز، توجیه و بهانه، مهمان قلب‌ها و اندیشه‌های به حق پیوسته نمی‌شود.

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان، از اولین روز از محرم امسال روزانه یك ویژه‌نامه درباره صاحب آن روز منتشر می‌كند.

گفتنی است، ویژه نامه «خیمه چهارم - خیمه حُرّ و طفلان حضرت زینب علیهاالسلام» در بخش تاریخ و سیره معصومین(ع) سایت تبیان و به کوشش ابوالفضل صالح صدر تهیه شده است.

تنظیم: هومن بهلولی