تبیان، دستیار زندگی
در تاریخ سینمای جهان تاکنون میلیاردها دلار از بابت فروش فیلم‌ها به دست آمده و در این میان برخی از بازیگران نام خود را به عنوان موفق‌ترین و پولسازترین هنرپیشه‌ها در گیشه ثبت کرده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گیشه ی پر پول با کدام بازیگر؟

«ساموئل جکسون» در رتبه اول


در تاریخ سینمای جهان تاکنون میلیاردها دلار از بابت فروش فیلم‌ها به دست آمده و در این میان برخی از بازیگران نام خود را به عنوان موفق‌ترین و پولسازترین هنرپیشه‌ها در گیشه ثبت کرده‌اند.

گیشه ی پر پول با کدام بازیگر؟

در ذیل نگاهی می‌اندازیم به فهرستی 10 بازیگر سینما که تاکنون فیلم‌هایشان مجموعا بیشترین میزان فروش را در تاریخ سینمای جهان داشته‌اند.

فیلم‌هایی که «ساموئل ال.جکسون»، بازیگر سرشناس هالیوودی در آنها نقش‌آفرینی کرده است تاکنون به فروش بیش از 8 میلیارد و 500 میلیون دلار دست یافته‌اند. «ال.جکسون» یکی از پرکارترین بازیگران هالیوود در 20 سال گذشته بوده است و در بیش از 70 فیلم حضور داشته است. مجموع فروش فیلم‌های این بازیگر سیاهپوست در آمریکا به چهار میلیارد و 500 میلیون دلار می‌رسد. از موفق‌ترین فیلم‌های ال جکسون در گیشه می‌توان به سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» و «مرد آهنی» اشاره کرد.

در مکان دوم «تام هنکس» به عنوان موفق‌ترین بازیگر نقش اصلی تاریخ سینما قرار دارد که مجموع فروش جهانی فیلم‌هایش به هشت میلیارد دلار می‌رسد. فیلم‌های «هنکس» به طور متوسط هرکدام بیش از 94 میلیون دلار فروش داشته‌اند. او تاکنون در بیش از 50 فیلم حضور داشته است که 19 فیلم‌اش فروش بیش از 100 میلیون دلار را کسب کرده‌اند. صداپیشگی در انیمیشن‌هایی چون «سرود کریسمس» و «داستان اسباب بازی‌ها» در فروش بالای فیلم‌های هنکس بی‌تاثیر نبوده است. از موفق‌ترین فیلم‌های او می‌توان به «رمز داوینچی»،‌ «فارست گامپ»، «نجات سرباز رایان» و «دور افتاده» اشاره کرد.

تام هنکس

دیگر بازیگر آمریکایی «هریسون فورد» با اختلاف تقریبی یک‌ونیم میلیارد دلار در رتبه سوم قرار دارد. هریسون فورد که تا چندی پیش موفق‌ترین بازیگر جهان درگیشه بود، اخیرا به مقام سوم نزول کرده است. اما باید به خاطر داشت که اوج فعالیت او در دهه 70 و 80 میلادی بود، هنگامیکه فروش فیلم‌های هالیوودی به میزان کنونی نبود. مجموع فروش فیلم‌های «هریسون فورد» تاکنون بیش از 6/6 میلیارد دلار بوده و قسمت چهارم و پنجم «جنگ ستارگان»، «ایندیاناجونر» و «فراری» از فیلم‌های موفق او محسوب می‌شوند.

«اورلندو بولوم»، بازیگر فیلم‌های پرفروش «ارباب حلقه‌ها» و«دزدان دریایی کارائیب» با رکورد فروش خیره‌کننده متوسط 183 میلیون دلار برای هر فیلمش در مکان چهارم این فهرست قرار دارد. «بلوم» به عنوان جوان‌ترین بازیگر این فهرست در اولین فیلم موفق‌اش در سال 2005 در فیلم «قلمروی بهشت» جلوی دوربین رفت که به فروش بیش از 211 میلیون دلار رسید. مجموع فروش جهانی فیلم‌های «اورلندو بلوم» به 6 میلیارد و 500 میلیون دلار می‌رسد و «ارباب حلقه‌ها» و «دزدان دریایی کارائیب» و «تروی» از پرفروش‌ترین فیلم‌های وی در گیشه محسوب می‌شوند.

گفت «تام کروز» شناخته شده‌ترین بازیگر حاضر در این فهرست است و به واقع یک بازیگر بین‌المللی است که در آسیا‌، اروپا و سایر نقاط جهان مورد احترام است و فیلم‌هایش تاکنون به فروش تقریبی 6 میلیارد و 500 میلیون دلار دست یافته‌اند. فیلم‌هایی چون «جنگ دنیاها‌»، «ماموریت غیرممکن‌»، «آخرین سامورایی» و «مرد بارانی» از جمله فیلم‌های پرفروش تام کروز به شمار می‌روند.

هریسون فورد

به جرات می‌توان گفت «تام کروز» شناخته شده‌ترین بازیگر حاضر در این فهرست است و به واقع یک بازیگر بین‌المللی است که در آسیا‌، اروپا و سایر نقاط جهان مورد احترام است و فیلم‌هایش تاکنون به فروش تقریبی 6 میلیارد و 500 میلیون دلار دست یافته‌اند. فیلم‌هایی چون «جنگ دنیاها‌»، «ماموریت غیرممکن‌»، «آخرین سامورایی» و «مرد بارانی» از جمله فیلم‌های پرفروش تام کروز به شمار می‌روند.

فیلم‌های «بروس ویلیس» به عنوان قهرمان واقعی فیلم‌های اکشن مجموعا 6 میلیارد و 400 میلیون دلار فروش داشته‌اند. ویلیس که تاکنون در بیش از 60 فیلم نقش‌آفرینی کرده است با سبک بازیگری منحصر به فرد خود به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران ژانر اکشن مطرح است. از فیلم‌های پرفروش او می‌توان به «حس ششم»،‌ «آرماگدون» و «آنسوی پرچین» اشاره کرد.

در رتبه‌های هفتم تا دهم فهرست موفق‌ترین بازیگران تاریخ سینما در گیشه به ترتیب «ادی مورفی» با مجموع فروش 6 میلیارد و 200 میلیون دلار، «مورگان فریمن» با مجموع فروش جهانی 5 میلیارد و 800 میلیون دلار، «ویل اسمیت» با فروش جهانی 5 میلیارد و 77 میلیون دلار و «رابین ویلیامز» با فروش مجموع جهانی 5 میلیارد و 74 میلیون دلار جای گرفته‌اند.

جدا از جمع بازیگران سینما، «فرانک واکر»، صداپیشه‌ معروف هالیوود در طول 40 سال فعالیت حرفه‌ای اش در دوبلوری در بیش از 70 فیلم و سریال تلویزیونی حضور داشته است و تاکنون فیلم‌هایی که وی در آنها همکاری داشته است مجموعا بیش از 9 میلیارد دلار فروش داشته‌اند.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:ایسنا