تبیان، دستیار زندگی
ناشناس ‌ها انگیزه اصلی خود را تهدید‌های اسرائیل برای قطع تمامی سیستم‌ های ارتباطاتی غزه اعلام کرده و آن را عبور از خط قرمز می‌ دانند. این گروه بر روی وب ‌سایت AnonRelations اعلام کرده: ما ناشناسیم و هیچ ‌کس تحت نظارت ما اینترنت را قطع نمی ‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله غیر منتظره به اسرائیل


ناشناس ‌ها انگیزه اصلی خود را تهدید‌های اسرائیل برای قطع تمامی سیستم‌ های ارتباطاتی غزه اعلام کرده و آن را عبور از خط قرمز می‌ دانند. این گروه بر روی وب ‌سایت AnonRelations اعلام کرده: "ما ناشناسیم و هیچ ‌کس تحت نظارت ما اینترنت را قطع نمی ‌کند".


اینترنت

طی حملات چند روزه ی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ کوبنده و غیر منتظره ی حماس به حملات، سردمداران این رژیم تصمیم بر قطع کامل راه های ارتباطاتی غزه از جمله اینترنت و تله کام گرفته اند؛ از این رو هکرهای گروه ناشناس در واکنش به تهدید غزه توسط اسرائیل، مجموعه ‌ای از حملات سایبری را آغاز کرده و با بمب‌ باران اطلاعاتی، برخی از سایت‌ های اسرائیلی را به کلی از کار انداخته و برخی دیگر از آنها را مختل کرده‌ اند. (البته این اولین باری نیست که سایت های اصلی و حیاتی اسراییل هک می شود.) به گزارش  BBC، کمپین OpIsreal توسط تعدادی از هکرهای گروه ناشناس به منظور تلافی کردن حملات و تهدید‌های اسرائیل برای قطع ارتباطات غزه راه‌ اندازی شده است. این حملات سایبری پس از آن آغاز شد که ارتش اسرائیل بخش دستاوردها و مدال ها را به وب ‌سایت خود افزود.

ناشناس ‌ها انگیزه اصلی خود را تهدید‌های اسرائیل برای قطع تمامی سیستم‌ های ارتباطاتی غزه اعلام کرده و آن را عبور از خط قرمز می‌ دانند. این گروه بر روی وب ‌سایت AnonRelations اعلام کرده: "ما ناشناسیم و هیچ ‌کس تحت نظارت ما اینترنت را قطع نمی ‌کند". ناشناس‌ ها به اسرائیل اخطار داده‌ اند که حق قطع کردن تله‌ کام و اینترنت را در غزه نداشته و باید هرچه زودتر به حملات نظامی ‌اش در غزه پایان دهد و در صورتی که اسرائیل حملات خود را قطع نکند، با خشم کامل و لجام‌ گسیخته ناشناس ‌ها مواجه خواهد شد. چند ساعت پس از این اخطاریه ها، ‌ناشناس ها لیستی از 87 وب‌ سایت را که ادعا شده بود طی حملات سایبری از کار افتاده ‌اند را منتشر کرد. محتوی صفحه اصلی بسیاری از این وب‌ سایت‌ ها با صفحه‌ ای حاوی شعاری در دفاع از غزه و فلسطین جایگزین شده بود. این گروه ناشناس همچنین، بسته ی راهنمایی را ویژه ی مردم غزه فراهم آورده ‌اند تا راه‌ های جایگزین ارتباطاتی را به آنها نشان دهند.

به گزارش  BBC، کمپین OpIsreal توسط تعدادی از هکرهای گروه ناشناس به منظور تلافی کردن حملات و تهدید‌های اسرائیل برای قطع ارتباطات غزه راه‌ اندازی شده است. این حملات سایبری پس از آن آغاز شد که ارتش اسرائیل بخش دستاوردها و مدال ها را به وب ‌سایت خود افزود

این روند در حالی است که طی چند روز گذشته، جنگنده ‌های رژیم صهیونیستی، ساختمان رسانه‌ های خبری در غزه را هدف حملات خود قرار دادند. این جنگنده‌ ها مقر دو شبکه ی تلویزیونی فلسطینی در قلب شهر غزه را با چهار موشک هدف قرار داده اند که هشت خبرنگار در پی آن زخمی شدند. منابع پزشکی فلسطینی تأکید کردند که شش نفر از خبرنگاران دفتر شبکه ماهواره ‌ای القدس در شهر غزه در ساعات آغازین روز زخمی شدند. ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر شبکه ی "القدس"، یکی از دفاتر شبکه ی "الاقصی" وابسته به حماس را هم هدف قرار داد که در پی آن، سه فلسطینی که دو نفر از آنها خبرنگار بودند، زخمی شدند. این درحالی است که شبکه ی "راشاتودی" در نوار غزه هم گزارش داد که دفتر این شبکه در شهر غزه، در پی بمباران محل استقرار رسانه‌ ها در شهر غزه آسیب جدی دیده است. همچنین جنگنده های رژیم صهیونیستی، برج "سوا حصری" در مرکز غزه را هدف قرار دادند که بسیاری از شبکه های تلویزیونی و دفاتر رسانه ها در این برج قرار دارد.

اینترنت

از سوی دیگر علی رقم گزارش های یک سوییه رسانه های اسراییلی، این بار گزارشات چند روز اخیر روزنامه های  معاریو، هاارتض، یدیعوت احارنوت و ... به همراه خبرهای کانال های 10 و دو اسراییل (شبکه های اصلی رژیم صهیونیستی)  به خوبی از تمایل این رسانه ها برای القای این نکته حکایت دارد که جنگ دیگر چاره کار اسراییل برای فرار از فروپاشی نیست.

خلاصه این که رکن چهارم دمکراسی اسراییل در تجاوز حاضر این رژیم به غزه نه تنها آن پویایی جنگ 22روزه را برای تل اویو نشینان ندارد بلکه به دلایل گفته شده بیمارنیزاست. دلیلش را باید در وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حاضر اسراییل جستجو کرد. اوضاعی که از یکسال پیش نیم میلیون معترض را به خیابان های 11 شهر اشغالی کشاند تا بگوید تخصیص بودجه های آموزشی ، رفاهی و اقتصادی به نفع ماجراجویی های نظامی و امنیتی، اسراییل را به پرتگاه سقوط هدایت کرده است.

فرآوری : آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: همشهری آنلاین / خبرگزاری قدس