تبیان، دستیار زندگی
سرلشكر‌سلیمانی: هر مقاومتی که در دنیا شکل گرفته نتیجه دفاع‌مقدس است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتیجه جنگ غزه قابل پیش‌بینی است


سرلشكر‌سلیمانی: هر مقاومتی که در دنیا شکل گرفته نتیجه دفاع‌مقدس است.

سلیمانی

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی شامگاه شنبه در مراسم یادواره شهید مهدی زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم که در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار شد، با بیان اینکه شهید مهدی زین‌الدین، اسطوره دفاع‌مقدس بود، اظهار داشت: برای هر کسی شرف است که در یادواره 6هزار شهید که با محوریت یکی از برجسته‌ترین فرماندهان دوران دفاع‌مقدس برگزار شده حضور داشته باشد. وی گفت: بعد از حادثه قیام عاشورا که حادثه‌ای جامع و ضروری برای اسلام بود، حادثه‌ای چون دفاع‌مقدس با این جامعیت که همه زوایای تربیتی و اخلاقی را در بر داشته باشد نداشتیم. فرمانده سپاه قدس گفت: ما هیچ جنگی را با جامعیت دفاع‌مقدس که شباهت بسیار بالا و کم‌نظیر با حادثه کربلا داشته باشد نه در بُعد جنگی، نه فرهنگی و اخلاقی و نه در سایر موضوعات دینی که در آن بروز و ظهور کرده باشد همانند دفاع‌مقدس سراغ نداریم.

دفاع‌مقدس شبیه‌ترین صحنه به حادثه کربلاست

سردار سلیمانی‌تصریح کرد: شبیه‌ترین و جامع‌ترین صحنه به حادثه کربلا بدون اغماض اگر شرح و توضیح خوبی داده شود همین دفاع‌مقدس بوده است. وی ادامه داد: یکی از دلایلی که امروز بعد از گذشت 20 سال در سالگرد شهدا، این اجتماعات بزرگ را در برپایی یادواره‌های مختلف شاهدیم‌ یا حرکت راهیان نور که در ایام مختلف سال به سمت جبهه‌ها حرکت می‌کنند را می‌بینیم، ماندگاری و زنده بودن این حادثه در درون ملت را نشان می‌دهد که ناشی از نورانیت و حقیقت دفاع‌مقدس است.

اگر روحانیت شیعه بخواهد در نمایشگاهی تلاش‌های علما از ابتدا تاکنون را به نمایش بگذارد هیچ مقطع و تلاشی جامع‌تر از نمایشگاه دفاع‌مقدس نیست

وی ابراز داشت: بحث‌های گسترده نظامی و انسانی در دفاع‌مقدس وجود دارد و هرچه پیرامون دفاع‌مقدس صحبت شود، نمی‌توانیم حق این حادثه بزرگ را ادا کنیم. فرمانده لشکر ثارالله در دوران دفاع‌مقدس با اشاره به خدمات وتلاش‌های شهید زین‌الدین در دفاع‌مقدس افزود: وقتی نیت‌ها برای خدا باشد وجود چنین انسانی که تماما برای خدا بود، می‌تواند در سن کم نیز منشا خدمات عظیمی می‌شود.وی‌اضافه کرد: جوانی با سن کم همانند مهدی زین الدین توانست آنقدر تاثیرگذار باشد که این 6 هزار شهید استان قم در رکاب او بودند و از او تبعیت کردند و لشکر17 علی بن ابی طالب(ع) به نوعی متعلق به او و خطی است که او بنا نهاد است.

حسن باقری در سن 20 سالگی لشکر می‌ساخت

فرمانده لشکر ثارالله در دوران دفاع‌مقدس با اشاره به نحوه شهادت برخی از فرماندهان شهید اظهار داشت: حسن باقری‌بهشتی جنگ بود و مستندی که این روز‌ها از وی در تلویزیون پخش می‌کنند گوشه‌ای از زوایای شخصیتی این فرمانده جنگ را نشان می‌دهد. سردار سلیمانی اضافه کرد: حسن باقری در سن 20 سالگی لشکر می‌ساخت و جنگ را اداره می‌کرد و شهید همت نیز که این روز‌ها نام او آوازه همه اقشار جامعه است و جوانان با نام او عشق می‌کنند، الگوی برجسته دینی و معنوی در جنگ بود که امروز شاهدیم بیش ازیک مرجع تقلیدی که از دنیا رخت بربسته است نام او را مشق می‌کنند.

در هر جنگی ممکن است حوادث خارق‌العاده رخ دهند که نمونه آن در جنگ 33 روزه و 22روزه دیدیم و امروز هم جنگی که رژیم اشغالگر ‌علیه غزه آغاز کرده است قابل پیش‌بینی است

محور تمام مقاومت‌ها در جهان ریشه در دفاع‌مقدس دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه محور تمام مقاومت‌هایی که در منطقه و جهان وجود دارد به نحوی ریشه در دفاع‌مقدس دارد افزود: امروز هر مقاومتی که در دنیا شکل گرفته است نتیجه دوران دفاع‌مقدس است و جنگ ما در ابعاد مختلف توانست نیازمندی‌های جدی انقلاب در عرصه‌های مختلف نظامی، فرهنگی. اجتماعی را تامین کند. وی عنوان کرد: در هر جنگی ممکن است حوادث خارق‌العاده رخ دهند که نمونه آن در جنگ 33 روزه و 22روزه دیدیم و امروز هم جنگی که رژیم اشغالگر ‌علیه غزه آغاز کرده است قابل پیش‌بینی است. سردار سلیمانی تصریح کرد: حادثه جنگ مشیت الهی بود تا نمایندگانی از آحاد ملت وارد این صحنه شوند و با ایجاد تحول هم جامعه و هم کشور را متحول کنند. وی با بیان اینکه دوران دفاع‌مقدس در راستای اشاعه فرهنگ تشیع نقش موثری داشته است؛ افزود: اگر روحانیت شیعه بخواهد در نمایشگاهی تلاش‌های علما از ابتدا تاکنون را به نمایش بگذارد هیچ مقطع و تلاشی جامع‌تر از نمایشگاه دفاع‌مقدس نیست. وی‌ادامه داد: امروز وقتی به عرصه جهانی نگاه می‌کنیم مجاهدان فراوانی را می‌بینیم که البته آنها فاصله زیادی با رزمندگان ما دارند و آن هم بدلیل حاکم بودن فرهنگ خاص دوران دفاع‌مقدس است که در سایر جبهه‌ها مقاومت دیده نمی‌شود.

خبرشهادت شهیدزین‌الدین،رهبرمعظم انقلاب را بسیار متاثر کرد

سردار سلیمانی عنوان کرد: وقتی خبر شهادت شهید‌ مهدی زین‌الدین به رهبر معظم انقلاب رسید ایشان بسیار ناراحت و متاثر شدند که این حالت در این اواخر جز در شهادت افرادی همانند شهید کاظمی، شهید صیاد و تهرانی‌مقدم نمونه دیگری از این ناراحتی را ندیده بودم و این امر هم به دلیل تاثیرگذاری شهید زین‌الدین در جنگ بود.

بخش سیاست تبیان


منابع: تهران امروز