تبیان، دستیار زندگی
رییس‌جمهور گفت: ‌دولت خود را دوست و همراه نمایندگان و بازوی کارشناسی مجلس شورای اسلامی می‌داند و با اطمینان، آرامش و عالمانه در مسیر پیشرفت کشور، اصلاح امور و خدمت خالصانه به مردم گام برمی‌دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بر خلاف منافع نظام حرف نمی‌زنم


رییس‌جمهور گفت: ‌دولت خود را دوست و همراه نمایندگان و بازوی کارشناسی مجلس شورای اسلامی می‌داند و با اطمینان، آرامش و عالمانه در مسیر پیشرفت کشور، اصلاح امور و خدمت خالصانه به مردم گام برمی‌دارد.

دیدار احمدی نژاد با نمایندگان مجلس

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ دکتر محمود احمدی‌نژاد یکشنبه شب در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن تمام توان خود را بسیج کرده و سخت‌ترین تحریم تاریخ را علیه ملت ایران اعمال کرده است، اظهار داشت: در مقابل اقدامات دشمنان دو راه تسلیم و ایستادگی و مقاومت وجود دارد و دولت راه ایستادگی و امام حسین(ع) را انتخاب کرده و دنبال آن است که با تدبیر و درایت فشارهای دشمنان را بی تاثیر و خنثی کند.

رییس‌جمهور گفت: باور عمیق دارم که با همدلی و همکاری می‌توانیم تحریم‌های دشمنان را به یک عنصر مثبت در اقتصاد کشورمان تبدیل کنیم و باید کاری کنیم که تحریم‌ها بی‌اثر شده و کارایی خود را به طور کامل از دست بدهد و این شدنی است.

دکتر احمدی‌نژاد همه را به خدمت خالصانه و هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمنان توصیه کرد و خاطر نشان کرد: باید مراقبت داشت که بخاطر برخی مطامع شخصی و گروهی، نگاه و توجه مردم از توطئه و فشار دشمن به سایر موضوعات منحرف نشود چرا که اگر علت اصلی مشکلات به مردم گفته شود بدون تردید مردم با اتخاذ رفتار مناسب و تقویت روحیه شجاعت و ایمان و وحدت در خود، می‌توانند دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارند.

رییس‌جمهور معوقات بانکی و شبکه دلالان را از جمله عوامل مشکلات اقتصادی در کشور دانست و گفت: برغم وجود این مشکلات، معتقدم با تدبیر، همدلی و همکاری یکدیگر می‌توانیم نه تنها این مشکلات را برطرف کنیم بلکه باعث رونق و شکوفایی روزافزون اقتصادی در کشور باشیم.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: دولت بدون مجلس و مجلس بدون دولت معنا ندارد و دولت خود را همراه و دوست نمایندگان و بازوی کارشناسی مجلس شورای اسلامی می‌داند

دکتر احمدی‌نژاد اهمیت تمرکز مدیریت در کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: بدیهی است اگر چند نفر خارج از مجموعه دولت بخواهند برای انجام امور اجرایی تصمیم‌گیری و اعمال نظر کنند، بدون تردید نمی‌توان بدرستی مدیریت کرده و نتیجه مطلوب گرفت.

رییس‌جمهور تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور، باید کاری کنیم که داغی بر دل دشمنان گذاشته شود که وقتی بخواهند علیه ملت ایران حرف بزنند قادر به آن نباشند و به فضل الهی این کار را خواهیم کرد.

دیدار احمدی نژاد با نمایندگان مجلس

دکتر احمدی‌نژاد تأکید کرد: ما جانمان را فدای انقلاب و ارزش‌های الهی می‌دانیم و هرگز اجازه نخواهیم داد که بخاطر مطامع سیاسی و قدرت و ثروت‌اندوزی صدمه‌ای به اصول و آرمان‌های انقلاب وارد شود.

رییس‌جمهور در ادامه بر کار خالصانه برای خدا تاکید کرد و گفت: باید از فرهنگ انقلاب و اصول و ارزش‌های الهی صیانت کنیم و نباید اجازه‌ داد که عده‌ای با خودخواهی و بی‌تقوایی فضای عمومی کشور را آلوده کنند.

دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: دولت بدون مجلس و مجلس بدون دولت معنا ندارد و دولت خود را همراه و دوست نمایندگان و بازوی کارشناسی مجلس شورای اسلامی می‌داند.

رییس‌جمهور افزود: اگر چه عده‌ای تلاش دارند با خبررسانی‌های ناجوانمردانه و دروغ‌پراکنی، القائاتی علیه دولت انجام دهند اما بی‌تردید از چنین اقداماتی سودی نخواهند برد و دولت و مجلس با هم و در کنار یکدیگر از موانع و فشارهای دشمنان عبور خواهند کرد.

دکتر احمدی‌نژاد خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: هر موقع به مردم فشار و زحمتی وارد می‌شود باید کنار مردم باشیم و تصمیمات ما باید به سمتی باشد که مشکلات زندگی مردم را جبران کند.

رییس‌جمهور گفت: هرکس برای رسیدن به عزت و قدرتی به غیر از خدا متوسل شود خدا از همان کانال او را دچار خسران خواهد کرد.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: یقیناً همه تحولات به نفع آرمان‌های انقلاب در حال پیش‌روی است و اگر چه خودخواهی و آلودگی‌هایی پیدا شده است، اما اگر از افق بالاتر نگاه شود، خواهیم دید که این زلال انقلاب است که در حال پیش‌روی است.

رییس جمهور در ابتدای سخنان خود با تسلیت ایام عزای امام حسین(ع) به ملت ایران و جامعه بشری اظهار داشت: عاشورا متعلق به طایفه، دسته و گروه خاصی نیست بلکه متعلق به همه بشریت است.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود قطعه شعری را بعنوان استغاثه به درگاه امام عصر (عج) خواند

نگاه نمایندگان به دیدار اخیر

قاسم جعفری عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص ترکیب نمایندگان حاضر در جلسه مشترک نمایندگان با رئیس جمهور اظهار داشت: بیش از 100 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طیف های مختلف سیاسی از فراکسیون اصولگراین و رهروان ولایت در جلسه مشترک حضور داشتند.

دیدار احمدی نژاد با نمایندگان مجلس

وی ادامه داد: احمدی نژاد در این جلسه در پاسخ به سئوالات نمایندگان در خصوص جلسه سئوال از رئیس جمهور به صراحت اعلام کرد، ما و همکاران ما فدائیان نظام و انقلاب هستیم، سئوال از رئیس جمهور حق نمایندگان است، من در جلسه سئوال از رئیس جمهور صحبت هایی برای روشنگری مردم خواهم زد اما این روشنگری ها در چارچوب منافع نظام و انقلاب خواهد بود و حرفی که به ضرر انقلاب، نظام و مصالح مردم باشد نخواهم زد.

جعفری اظهار داشت: علاوه بر این نمایندگان در اینجلسه خواستار تعامل بیشتر دولت و مجلس و بیان دستاورد های دولت به مردم و ادامه تعامل دولت و مجلس بودند.

وی ادامه داد: در میان صحبتهای رئیس جمهور برخی نمایندگان سئوالاتی را مطرح می کردند که رئیس جمهور پاسخ می داد و این امر نمایانگر نزدیکی میان رئیس جمهور و وکلای ملت در این جلسه بود.

همچنین حسین طلا عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در گفت‌وگو با فارس درباره این دیدار گفت: نشستی که امروز با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی از اعضای هیئت دولت تشکیل شد، دو هدف اصلی و مهم داشت.

وی افزود: هدف اول مطرح کردن سۆالات و ابهاماتی بود که دوستان نماینده مانند سایر نمایندگان داشتند. این ابهامات در خصوص موضوعات مختلف همچون گرانی‌ها، نرخ ارز و موضوعاتی از این دست همانند وضعیت اقتصاد، وضعیت اشتغال، وضعیت کارخانجات موضوعاتی بود که در جلسه مطرح شد.

احمدی نژاد به صراحت اعلام کرد،سئوال از رئیس جمهور حق نمایندگان است، من در جلسه سئوال از رئیس جمهور صحبت هایی برای روشنگری مردم خواهم کرد اما این روشنگری ها در چارچوب منافع نظام و انقلاب خواهد بود و حرفی که به ضرر انقلاب، نظام و مصالح مردم باشد نخواهم زد

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: هدف دوم از برگزاری این جلسه به این نکته برمی‌گشت که وحدت به عنوان یک دستاورد بزرگ همواره برای نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح بوده است.

طلا گفت: همدلی بین مسئولان یک نعمت بزرگ است و هدف از این جلسه این بود که فضای مجلس و دولت به سمت همدلی و هم‌افزایی بیشتر سوق داده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در این جلسه گفت: رییس جمهور نیز پس از پایان سخنان نمایندگان برای پاسخ دادن به ابهامات و سۆالات، در سخنان خود تنگناها و مشکلات موجود برای دولت را مطرح کرد.

طلا گفت: رئیس جمهور با اشاره به فشارهای موجود بر کشور به این نکته اشاره کرد که دشمن به دنبال این است که از ما فضا را بگیرد و دولت به همین دلیل تمام سعی و تلاش خود را بر این مسئله گذاشته است که این فضا را متعادل کند.

وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از سخنان رئیس جمهور، افزود: در این جلسه رئیس جمهور مسائل و مشکلاتی را مطرح کرد و قرار شد تا در جلسه‌ای که در مجلس شورای اسلامی خواهند داشت، این مسائل و مشکلات را با جزییات بیشتری تشریح کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوستان ما در این جلسه نگرانی‌هایی را درباره این که حضور رئیس جمهور سبب وارد شدن ضرباتی به بحث وحدت شود، را مطرح کردند که رییس جمهور  هم بر این مسئله تأکید کرد که چنین فضایی به هیچ عنوان ایجاد نمی‌شود.

فرآوری:یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: ایرنا، مهر،فارس