تبیان، دستیار زندگی
شبکه رادیویی سلامت با رویکرد بازخوانی فرهنگ عاشورا و تأکید بر ترویج سبک زندگی عزتمندانه به منزله بزرگترین دستاورد حسینی، برای دهه نخست ماه محرم امسال برنامه های متنوعی تدارک دیده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژه برنامه های شبکه رادیویی سلامت در ایام سوگواری سیدالشهدا(ع)

رادیو سلامت

شبکه رادیویی سلامت با رویکرد بازخوانی فرهنگ عاشورا و تأکید بر ترویج سبک زندگی عزتمندانه به منزله بزرگترین دستاورد حسینی، برای دهه نخست ماه محرم امسال برنامه های متنوعی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رادیو- سلامت، گروه های برنامه ساز این شبکه،تهیه و تولید برنامه های ویژه متناسب با فضای عمومی برنامه های رادیو در ماه محرم را در دستور کار خود قرار داده اند.هدف از تهیه این برنامه ها بررسی عبرت ها و زمینه های فرهنگی و اجتماعی حادثه ی عاشورا، با تأکید برآسیب های فرهنگی جامعه امروزی و آموزش رعایت بهداشت در مراسم حسینی است؛ویژگی بارز این برنامه ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با هدف ایجاد نشاط اجتماعی است.

بخشی از این برنامه ها به این شرح است:

- "خیمه مهر" برنامه ای است با ساختار ترکیبی،نمایشی از گروه سلامت روان که از تاریخ  27/8/91 تا 6/9/91،با هدف بررسی و تحلیل روانشناختی واقعه کربلا،به موضوعاتی از قبیل روابط عاطفی و خانوادگی در کاروان کربلا و تأثیر پیام- رسانی در رشد فکری مردم می پردازد.این برنامه در ساعت 13:20 به طور زنده از رادیو سلامت،موج اف ام،ردیف 102مگاهرتز پخش خواهد شد.

- "اسوه های زندگی"برنامه ای تولیدی از گروه سلامت معنوی است که در تاریخ 26/8/91 با نگاهی به واقعه عاشورا و پیام این نهضت عظیم،از رادیو سلامت،موج اف ام،ردیف 102مگاهرتز،پخش خواهد شد.

- "مردم و سلامت "برنامه ای از گروه سلامت اجتماعی است که در تاریخ 5/9/89 به فرهنگ سازی در زمینه اهدای خون در همه مواقع سال با توجه به عمر کوتاه برخی از فرآورده های خونی به خصوص پلاکت و نیز افزایش اهدای خون در روز عاشورا می پردازد . .این برنامه در ساعت 13:20 به طور زنده از رادیو سلامت،موج اف ام،ردیف 102مگاهرتز، پخش خواهد شد.

-"کاروان عشق" برنامه ای است تولیدی از گروه سلامت و تفریحات که از تاریخ 4/9/91 تا10/9/91،همه روزه در ساعت 10 به مدت 20 دقیقه از رادیو سلامت،موج اف ام،ردیف 102 مگاهرتز،پخش می شود.در این برنامه با حضور کارشناسان مذهبی جایگاه امر به معروف و نهی از منکر،همچنین بررسی وقایع محرم و تاثیر سیره زندگی امام حسین بر سلامت اجتماعی بررسی می شود.

- "فراسو" برنامه ای از گروه سلامت جسم است که در روزهای 27/8/91 ، 2/9/91 و 4/9/91 پخش می شود.در این برنامه کارشناسان درباره رعایت بهداشت در تهیه و توزیع مواد غذایی و استفاده از وسایل شخصی برای کنترل بیماریهای عفونی اطلاع رسانی می کنند .این برنامه به طور زنده در ساعت 15:30،به مدت 35 دقیقه از رادیو سلامت موج اف ام،ردیف 102مگاهرتز پخش خواهد شد.

تنظیم: هومن بهلولی