تبیان، دستیار زندگی
فناوری اطلاعات، همانطور که از نام آن پیداست مجموعه نوآوری هایی که بشر برای استفاده بهینه و بهتر از اطلاعات خود در دنیا انجام می دهد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حامد عزیزی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی سرویس فضای ابری دراپ باکس


فناوری اطلاعات، همانطور که از نام آن پیداست مجموعه نوآوری هایی که بشر برای استفاده بهینه و بهتر از اطلاعات خود در دنیا انجام می دهد. بسیاری از ما با موبایل خود عکس و فیلم می گیریم و یافته های مورد علاقه اینترنتی را در رایانه شخصی خود ذخیره می کنیم. اما تا به حال فکری برای پشتیبان گیری امن و حفظ اطلاعات خود در این فضا کرده اید؟ ما به شما سرویس فضای ابری دراپ باکس را معرفی می کنیم.

معرفی سرویس فضای ابری دراپ باکس

اگر نگاهی گذرا به آنچه که گفته شد داشته باشید، متوجه می شوید همه ما حجم انبوهی از اطلاعات را در طول روز جابه جا و یا نگهداری می کنیم. اما تا به حال به از دست رفتن اطلاعات حساس خود فکری کرده اید؟

یقینا نگهداری و تبادل اطلاعات برای شما مخاطراتی دارد که گاهی برای بعضی از افراد که با اطلاعات حساس تری سر و کار دارند می تواند هزینه های زیادی را به خود اختصاص دهد. پاک شدن اطلاعات، سرقت و یا صدمه به رایانه و حتی هک شدن سایت یا ایمیل شما تنها بخش کوچکی از هزینه های نگهداری این حجم اطلاعات است.

معرفی سرویس فضای ابری دراپ باکس

چند سالی است سرویس های رایانش ابری در اینترنت  بسیار گسترش پیدا کرده و فضای ابری نیز یکی از این سرویس ها است. اما این فضای ابری چگونه به کمک نگه داری اطلاعات ما می آید؟

دراپ باکس به عنوان یکی از پیشگامان در عرصه فضاهای ابری در سال 2007 اقدام به معرفی سرویس خود نمود. دراپ باکس (dropbox.com) یک جعبه‌ی آنلاین برای اطلاعات شماست. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد که فایل‌هایشان را در یک فضای مجازی، ذخیره و بین رایانه‌هایی که می‌خواهند، به اشتراک بگذارند. دراپ باکس روی سیستم عامل‌های مختلف مانند ویندوز، مک، لینوکس و حتی آی‌فون و اندروید اجرا می‌شود و کار با آن بسیار ساده و لذت بخش است و همانطور که از نام این شرکت پیداست کافی است فایل خود را درون جعبه بیندازید.

معرفی سرویس فضای ابری دراپ باکس

فضای رایگان دراپ باکس، 2 گیگابایت است، اما با پرداخت هزینه‌ می‌توانید این فضا را افزایش دهید. اما جالبتر اینکه شما می توانید به جای پرداخت پول؛ از اعتبار خود برای افزایش فضا استفاده کنید. فقط کافی است که دوستانتان را به دراپ باکس دعوت کنید. هر چه تعداد قبول کنندگان این دعوت‌ها، بیشتر باشد، هدیه افزایش فضای بیشتری هم دریافت خواهید کرد.

دراپ باکس (dropbox.com) یک جعبه‌ی آنلاین برای اطلاعات شماست. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد که فایل‌هایشان را در یک فضای مجازی، ذخیره و بین رایانه‌هایی که می‌خواهند، به اشتراک بگذارند

این سرویس ها روز به روز محبوبیت بیشتری در میان کاربران پیدا می کنند و آمار جدیدی که دراپ باکس در 12 نوامبر 2012 منتشر کرد نشان می دهد دراپ باکس نزدیک به 100 میلیون کاربر فعال دارد.جالب است بدانید موسسان و ایده اصلی این سرویس توسط دو تن به نام های درو هیوستون و آرش فردوسی، فرد ایرانی تبار و فارغ‌التحصیل دانشگاه ام ای تی طرح ریزی شده است.

چگونه در دراپ باکس عضو شویم و آن را نصب کنیم؟

برای استفاده از دراپ باکس کافی است به نشانی آن که به همین نام است مراجعه کنید و مراحل عضویت و نصب برنامه بسیار ساده و مشخص است.

معرفی سرویس فضای ابری دراپ باکس

یکی از نکاتی که دراپ باکس را نسبت به رقبان متمایز می کند داشتن یک برنامه دسکتاپ برای مدیریت، انتقال و استفاده از فایل های درون فضای دراپ باکس است. البته مدیریت محتوای شما در این سرویس از طریق سایت هم با یک ساختار منظم و دسته بندی شده فراهم است. یعنی در صورتی که به رایانه خود که برنامه کاربردی دراپ باکس بر روی آن نصب شده است دسترسی ندارید می توانید از طریق سایت دراپ باکس و روش خوب در دسته بندی فایل های آن به اطلاعات خود دسترسی یابید. البته برنامه هایی برای تلفن های هوشمند هم فراموش نشده است و برنامه های کاربردی خوبی برای آندروید و iOS توسط دراپ باکس در اختیار کاربران قرار گرفته است که از این طریق نیز بتوانند به فایل های خود بر روی گوشی های هوشمندشان نیز دسترسی داشته باشند.

معرفی سرویس فضای ابری دراپ باکس

اما اگر بخواهید فایلی را با دیگران در فضای اینترنت یا به عنوان ضمیمه ایمیل ارسال کنید می توانید آن را در پوشه Public خود قرار دهید،و آدرس  آن را در اختیار دیگران قرار دهید.از همه مهتر اینکه دراپ باکس لینک مستقیم برای انتشار فایل هایتان به شما برای انتشار می دهد.

دراپ باکس فراتر از یک فضای ابری

عاملی که دراپ باکس را سرآمد شرکت های ارائه دهنده خدمات فضای ذخیره سازی ابری کرده است خدمات متعدد و کاربردی آن است، در این قسمت با چند مورد از آن آشنا می شویم.

پشتبان گیری از تلفن اندرویدی با استفاده از دراپ باکس: بعد از اینکه در سایت ثبت نام کردید  برنامه DropSpace را روی تلفن تان نصب کنید. حالا می توانید اکانت دراپ باکس را به این اپلیکیشن داده و پوشه های مختلف سیستم عامل اندروید را با آن به روز رسانی کنید.

معرفی سرویس فضای ابری دراپ باکس

فایل هایی را که در پیوست ایمیلتان قرار دارد به دراپ باکس ببرید: وقتی به دراپ باکس دسترسی ندارید،باز هم راهی برای آپلود کردن فایل هایتان وجود دارد. می‌توانید به سایت SendToDropbox بروید و یک حساب کاربری درست کنید. سپس در مواقعی که به دراپ باکس دسترسی ندارید، فایل‌ها را از ایمیل خودتان به یک آدرس ایمیل اختصاصی ارسال می‌کنید و طولی نخواهد کشید که فایل هایی که ارسال کردید در فضای دراپ باکس شما قرار خواهد گرفت.

ذخیره سازی اطلاعات در اینترنت در حساب کاربری شما: یکی از خدمات بسیار کاربردی دراپ باکس این سرویس است که شما می توانید هر فایلی که در اینترنت وجود دارد را با استفاده از  آدرس آن، به وب سایت URLDroplet.com داده سپس به صورت خودکار بدون نیاز به اینکه آن را دانلود کرده باشید در حساب کاربری شما آپلود می شود و حالا خود می توانید لینک آن را خود منتشر کنید.

معرفی سرویس فضای ابری دراپ باکس

میزبانی صفحات وب شما: دراپ باکس به شما کمک می کند هر چند اطلاعات کمی در مورد ساخت و میزبانی وب سایت در اینترنت داشته باشید بتوانید یک وب سایت شخصی داشته باشید.شما می توانید با دو سرویس  DropPages یا Pancake.io و حساب کاربری دراپ باکستان این کار را به راحتی انجام دهید.

حامد عزیزی

بخش دانش و زندگی تبیان