تبیان، دستیار زندگی
من امیر عباس هستم. امسال رفتم کلاس اول دبیرستان. مدرسه ما تصمیم داره برای ماه محرم با کمک بچه های مدرسه هیأت داشته باشه.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نماز اول وقت
نماز اول وقت

من امیر عباس هستم. امسال رفتم کلاس اول دبیرستان. مدرسه ما تصمیم داره برای ماه محرم با کمک بچه های مدرسه هیأت داشته باشه. مسۆل هیأت هم معلم پرورشی مدرسه است. قرار هر کلاسی برای برگذاری هیأت یه کاری رو بر عهده بگیره. بچه های کلاس ما باید هر ورز مطلبی رو درباره ی امام حسین(ع) تهیه ، آن را روی مقوا بنویسند و بعد روی دیوار نمازخانه مدرسه نصب کنند. با بچه های کلاسمون خیلی فکر کردیم که چه کاری می تونیم انجام بدیم که هم خوب باشه وبهتر جلوه کنه و هم این که برای خودمون هم فایده ای داشته باشه.

یک روز بعد از زنگ مدرسه همه بچه ها به همراه معلم پرورشی مدرسه دور هم جمع شدیم و هر کس نظرش رو گفت. در آخر تصمیم گرفتیم هر روز حدیث یا روایتی از امام حسین(ع) را در مورد نماز روی دیوار نمازخانه نصب کنیم.

همون جا هم همه با هم قرار گذاشتیم که از روز اول محرم هر روز نمازمون رو اول وقت بخونیم تا اول از همه خودمون به احادیثی که قرار بود روی دیوار نصب کنیم عمل کرده باشیم.

بهترین فایده ای که این کار برای ما داشت این بود که با سخنان زیادی از امام حسین (ع) آشنا شدیم و هم این که همیشه نمارمون رو اول وقت خوندیم. با نماز خوندن اول وقت ما بقیه بچه ها هم تشویق شدند تا همیشه نمارشون رو اول وقت بخونن.

حالا هر روز موقع نماز، نمازخانه مدرسه ما پر میشه از بچه هایی که برای خوندن نماز اول وقت دور هم جمع میشن.

زهرا فرآورده

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

روز نوجوان مبارک

آرامش در شرایط سخت

تلاش کن ...

دل آرام گیرد به یاد خدا

شکر نعمت نعمتت افزون کند...!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.