تبیان، دستیار زندگی
احمدی نژاد دکتر محمود احمدی نژاد سال 1335 در شهرستان گرمسار به دنیا آمد، پدر ایشان آهنگر بود و هفت فرزند داشت. او فرزند چهارم خانواده است و از یک سالگی به همراه خانواده خود از آن شهرستان کوچ کرد و در تهران اقامت گزید. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دکتر محمود احمدی نژاد

دکتر محمود احمدی نژاد سال 1335 در شهرستان گرمسار به دنیا آمد، پدر ایشان آهنگر بود و هفت فرزند داشت. او فرزند چهارم خانواده است و از یک سالگی به همراه خانواده خود از آن شهرستان کوچ کرد و در تهران اقامت گزید. وی دوران تحصیلات خود را تا پایان مقطع متوسطه در مدارس تهران از جمله مدرسه سعدی و دانشمند پشت سرگذاشت و با کسب رتبه 130 از کنکور سراسری قبول شد و در سال 1354 در رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت دوره تحصیلات عالی را شروع کرد. در سال 1365 در مقطع کارشناسی ارشد همان دانشگاه پذیرفته شد و در سال 68 نیز به عضویت هیأت علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت درآمد.در سال 1376 نیز موفق به دریافت مدرک تحصیلی دکترای مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل ترافیک شد. یشان ضمن تدریس در دانشگاه مذکور راهنمایی دهها پایان نامه معتبر و علمی کارشناسی ارشد در زمینه های مختلف مهندسی را به عهده داشته ست.

محمود احمدی نژاد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کسوت دانشجو با شرکت در مجالس مذهبی و سیاسی وارد فضای سیاسی جامعه شد و با مشارکت در تهیه و توزیع اعلامیه های روشنگر  قدم در راه خیل مبارزان انقلاب گذاشت؛ وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از پایه گذاران انجمن اسلامی دانشجویان بود.

دکتر احمدی نژاد از مرداد سال 1358 به عنوان نماینده دانشگاه علم و صنعت برای شرکت در جلسات به حضور حضرت امام(ره) مشرف می شد،

که استمرار این جلسات در حضور مقام معظم رهبری زمینه شکل گیری شورای اولیه دفتر تحکیم وحدت را مهیا کرد.

ایشان با شروع جنگ تحمیلی به منطقه غرب شتافت و تا سال 1364 در فعالیت های پشتیبانی منطقه تلاش کرد و در سال 1365 داوطلبانه به تیپ ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و با طی دوره ای در قرارگاه رمضان در عملیات برون مرزی کرکوک شرکت نمود و بعد از آن نیز به عنوان مسئول مهندسی رزمی لشگر 6 ویژه سپاه و مسئول ستاد جنگ استان های غربی کشور به خدمت پرداخت.

دکتر احمدی نژاد در دهه شصت، چهارسال به عنوان معاون و فرماندار ماکو و خوی ، و همچنین 2 سال به عنوان مشاور استاندار کردستان، خدمت به مردم استان های آذربایجان و کردستان را نیز پشت سرگذاشته و از سال 1372 در شرایطی که به عنوان مشاور فرهنگی وزیر فرهنگ و آموزش عالی فعالیت می کرد به عنوان اولین استاندار استان جدید التأسیس اردبیل منصوب شد. ایشان در کنار راه اندازی تشکیلات اداری استان سه سال پی در پی به عنوان استاندار نمونه کشور انتخاب شد. استانداری اردبیل در زمان مدیریت ایشان علیرغم محدود بودن فصل کار عمرانی به دلیل سردسیری منطقه، در سال های 74 و 75 طبق رده بندی سازمان برنامه و بودجه در زمینه فعالیت عمرانی به عنوان استانداری برتر شناخته شد.

دکتر احمدی نژاد پس از بازسازی 7500 واحد مسکونی تخریب شده در جریان زلزله که ظرف هفت ماه صورت گرفته بود، مورد تقدیر قرار گرفت.

محمود احمدی نژاد در مهرماه سال 1376 به دوره خدمت در استانداری اردبیل پایان داده و از آن پس تاکنون به عنوان عضو هیأت علمی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت مشغول تدریس و انجام فعالیت های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بوده است. وی در 13 اردیبهشت ماه سال 1382 طبق مصوبه دویست و چهل و هفتمین جلسه متناوب و دومین جلسه اعضای دوره دوم شورای اسلامی شهر تهران به عنوان شهردار تهران انتخاب شد و دوره دیگری از تجربه خدمتگزاری خود را در کلان شهر تهران آغاز نمود.

سوابق و تجریبات ذیل را نیز می توان به متن زندگینامه وی اضافه کرد:

- روزنامه نگاری

- مؤسس و عضو انجمن تونل

- عضو انجمن مهندسین ایران

- عضو انجمن مهندسین راه و ترافیک آسیا و اقیانوسیه

- عضو اولین شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت

- عضو اولین شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت

- عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین

- عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی